Whistler 05/06

Whistler 05/06
Hur många är vi från väst-bäst?-sverige
Vore ju mer konkret att någon gång att under sensommaren?
Träffas o prata "på riktigt"...
/
Over

Whistler 05/06
Tjenixen. Hur seriös tråd är detta ? För jag är dödsseriös när jag säger att jag ska till det stora Landet i väst =) så om detta är seriöst då ......

Signing In !

Whistler 05/06
Jag vill åka med!!
Men jag kan in nuläget inte säga hur länge eller under vilka månader jag kan säsonga. Måste ansöka om tjänstledigt först. Men mitt mål är i alla fall 3-4 månader, förmodligen fr o m januari 2006 och framåt.

Whistler 05/06
Om det var oklart i mitt förra inlägg så signar jag in nu men fortsätter att kolla mammoth =)
Det är ju inte värre än att jag kan ta flyget till San Diego från Can.

/sign

EDIT: Gör ex-jobb till hösten så det bestämmer lite när jag kan dra men jag ska göra mitt bästa för att vara klar innan nov.

Whistler 05/06
har precis kommit hem från 8 månader i australien och har därför haft sommar i snart ett och ett halvt år och nu kliar det i brädfötterna ordentligt. Har beslutat att skjuta upp mitt intåg till studierna i förmån för en brädresa. fann denna tråd och den verkar för mig högaktuell!

siktar nog in mig på att vara borta från svea mellan jan-april/maj. Tänkte nog mest bara slappa där i och med att arbetsvisa känns svårt att få tag på eftersom endast 100 visum delas ut per år. Kommer att bevaka denna tråd stenhårt!

Whistler 05/06
/Sign för en polare

Vi har bestämt oss för att åka till whistler i slutet av nov/början av dec så om kollektivet inte blir av så ses vi backen =) hiya!

Whistler 05/06
men snälla, inse att säsongen börjar 20e november ;)

är ju bara dumt att åka senare än början av december.... 5månader gäller, minst !!!
/G

Whistler 05/06
ok...let me in...20 Nov + 3månader....
Sitter just o kollar "not another ski-movie"
Tror ni man saknar snön i Göteborg....Jooooooo

Whistler 05/06
Men mannen, jag förstår inte vad du säger!

Men jag hänger med till Whistler ändå!

Whistler 05/06
hej hej! det här verkar ju cool.
men då undrar jag! är det seriöst? finns det platser kvar? vem ska man prata med om man är intreserad?
kan inte någon cool snubbe sammanställa lite fakta om Canadaresan så man får klart för sig vad som gäller! som när? var? hur många? vilka? ska folk jobba?

Whistler 05/06
ja hur går det egentligen???

kan inte alla svenskar hyra in sig på vale inn. det skulle vara trevligt.
en svenskkoloni...
jag håller på att kolla tillstånd att få sälja snus, köttbullar o annat svenskt
där utanför foodplus i creekside. kan nog bli hett.

Whistler 05/06
Jag är grymt sugen på att sticka till nordamerika till vintern och ifall ett svenskt kollektiv skulle uppstå i whistler så är jag så gått som på. Perioden som är mest aktuell för mig är från januari o framåt, ekonomin och dylikt för avgöra hur länge man har råd att vara borta.

Men SIGN ME IN. Jag är 70% säker på att sticka till whistler och ingå i erat svenska kollektiv ifall det blir av.

Vore kul och få lite ny information om hur långt herr MASTERBLASTER coh ni andra har kommit i era efterforskningar.

Dem som är helt 100 på att bilda detta kollektiv vad är det för typer? Kul o ch få veta.

-M-

Whistler 05/06
Hade redan bokat både boende och flygbiljett när jag sprang på det här på nätet :(
Åker 9:e januari och hem 26:e mars.
Boende gick på 750 Kanadensiska dollar/månad i creekside men jag kommer då dela rum med någon. Så om det någon annan är sugen på att dela rum med en vilsen svensk så hör gärna av er.

Så har man klarat av sitt första inlägg här på freeride också.
//paul

Whistler 05/06
Jag är i Whistler feb-april.
Om någon är intresserad av heliskiing företrädesvis i Bella Coola får ni gärna höra av er. Vi tänkte fylla en helikopter och därmed kunna åka lite värre åkning än vad rikemansturisterna brukar göra. Hör inte av dig om du inte har råd, man brukar inte kunna åka mindre än tre dagar...

Annars får du gärna höra av dig om du vill hika till lite bra åkning i Whistler också.
Även när det gäller detta gäller att du endast ska höra av dig om du har bra lavinutrustning och kan hantera den. Dessutom är tanken alltså att gå lite lite längre än till skidområdesgränsen...

Det är absolut inte meningen att vara dryg, jag är dock medveten om att det är vääldigt många som läser de här trådarna och de flesta är nog inte intresserade av samma åkning som vi så då sparar vi tid åt alla :)

Ses i Whistler allihopa. Håll tummarna för en bättre säsong än den senaste...

Till de som inte varit där ännu: ja det är så bra som alla säger.

Whistler 05/06
Ja, nu har man iaf skaffat sig ett jobb fram till årsskiftet vilket innebär att suget för whistler har ökat rejält. Har dock en hel del frågor ang. denna resa.. Har inte bummat förut och har inte alltför stor koll på vad utgifterna kan ligga runt, vore skoj att höra av er som varit där tidigare hur mkt man behöver per månad alt. hur mkt som totalt gått åt för era tidigare vistelser. Vill verkligen till dit men vet ej riktigt om mina pengar kommer hålla mig borta från sverige tillräckligt länge.. Skulle vilja stanna mellan ca jan -apr. Har ingen att resa med än och har inte forskat så mkt i boende men skulle gärna hänga med någon om någon har liknande tidsplaner som mig.

så som jag kanske tänkte mig en budget så ser den ut så här ung.

flygresa vancover t.o.r. ca 7000 kr

liftkort ca 11000 kr

sedan på boende + mat ca 9000 kr/månad.

är det realistiskt?

/hannes

Whistler 05/06
Jag är absolut på, har siktat på två månader någonstans inom "jan-mars-intervallet". Kommer hänga i NYC innan dess och det måste väl vara ganska billigt att ta sig därifrån?
Stor stuga med softa svennar och internetuppkoppling låter fett skönt!

Whistler 05/06
Jag är sjukt på, vi är 5-7 killar som tänkte dra till Whistler i början av Januari, hur är det med boende där finns det mest små lägenheter eller är det lätt att hitta en fet lodge där man kan bo en 10 pers, det skulle ju vara schysstast...

Whistler 05/06
skriver in mig! och en norrman i skinnpaj som bor 5 minuter från svenska gränsen (borde vara godkänt). vi
kommer 28e jan och stannar till 18e mars...kan inte kollektivet söka nåt etniskt minoritets-bidrag från gov.bc
och få subventionerat ett fett lägenhetskomplex in the village??
nån som har boende/behöver finans spons under nämnda period?? - hör av er!

Tillbaka
Topp