Whistler 07/08

USA21

Ny medlem
Whistler 07/08
Heeeeeeeeej!!!!!!!!

Jag vill desperat åka till Whistler för att säsonga en omgång till, var i St anton 06/07 å det var ju sjukt kul!!

DÄRFÖR.. undrar jag om det är någon som varit där och därför kan ge massa bra tips på boende, jobb etc.

ELLER...om det är någon som ska dit å kanske vill dela boende, flyga tillsammans eller bara knyta lite svenska kontakter innan resan.. Helst vill jag åka i November..

Hang loose/ Mikaela

Whistler 07/08
Tjeena!
Spenderade precis en säsong i Whistler - du har något riktigt gött att se fram emot...Har lite tips om det där med boendet. Kolla in Pique News Magazine (www.piquenewsmagazine.com) som är Whistlers lokala tidning. Där kommer du garanterat hitta något att lägga vantarna på....
En annan viktig grej är att om du ska köpa säsongskort så får du det billigare om du köper innan ett visst datum - kommer inte ihåg exakt när, men det kallas för "early bird" på Whistlers officiella sida...

Lycka till!

Whistler 07/08
Hej hej!
Jag o min poolare ska åka till whistler i november ha vi tänkt oss! Ett tips är att söka visum nu, för jag antar att du vill vara där nåra månader. Det är ganska mkt man måste fixa till visumet, så kolla in ams hemsida på jobb utomlands och på kanada vistelse. Jag snackade med en kille och han sa att de släppt 225 nya platsen nu i maj... så det e tydligen först till kvarn som gäller.... hör av dig om du vill dela boende el nå sånt borta i det vita!!

Whistler 07/08
Av egen erfarenhet så tar det inte alls lång tid att fixa arbetstillståndet via AMS i Falun. Det är bara att fylla i papprena och skicka med allt som står på listan, det går fort. Däremot tar det uppemot 1 månad innan man får arbetstillståndet, förutsatt att man var först till kvarn.

Man behöver inget visum om man ska vara där i 5 eller 6 månader (kommer inte riktigt ihåg hur det var)

Whistler 07/08
Hei,
jeg er sykt lysten på å dra til whistler kommende sesong! Tenkte også på å dra rundt november.. kjenner du mange som skal dit eller? har du fikset deg plass å bo forresten?

Hanna

Whistler 07/08
Hej,
har fixat mitt visum och jobbar som en tok nu för att få ihop nog med pengar. Sökte mitt visum genom Falun som någon nämnde, riktigt bra att söka där. Går fort och är framförallt väldigt enkelt.

Har inte fixat mitt boende men söker för fullt efter det nu, vill gärna gå ihop med ett gäng och vara med och dela. Blir både roligare och billigare på så vis.

Whistler 07/08
jag ska till whistler till hösten!!!! är en glad skånebrud som kommer att åka själv. därför behöver jag någon/några schyssta folk att dela boende med... kommer att åka dit antingen i september eller oktober, återkommer med datum osv....
är mitt uppe i att söka visum o mojäng nu.

någon som har varit där förut och har tips om schyssta ställen att jobba på?

/elisabeth

Whistler 07/08
USA21 sa:
Heeeeeeeeej!!!!!!!!

Jag vill desperat åka till Whistler för att säsonga en omgång till, var i St anton 06/07 å det var ju sjukt kul!!

DÄRFÖR.. undrar jag om det är någon som varit där och därför kan ge massa bra tips på boende, jobb etc.

ELLER...om det är någon som ska dit å kanske vill dela boende, flyga tillsammans eller bara knyta lite svenska kontakter innan resan.. Helst vill jag åka i November..

Hang loose/ Mikaela
Ska du jobba eller inte? Ev. sugen. Någonstans ska jag nog i alla fall!

Var också i st.anton iår, men lärde tyvär inte känna någon mikaela från västerås :/...
Bodde i alla fall i rezidenz maroi med anna, anna och henke.

Whistler 07/08
Jag och polaren ska ditt. Polaren drar ev i slutet av oktober och jag tror det blir 3 nov jag åker. Kul att knyta lite kontakter innan man drar.

Whistler 07/08
ÄR det någon som har fixat boende? Söker för fullt efter boende. Skulle vara kul att se hur statusen ligger till hos er andra som har vägarna riktade mot Whistler

Whistler 07/08
ska till whistler i december med tre polare, har fixat arbetstillstånd och är helt klart intresserad av boende...att dela eller bara tips och såklart jobb, undrar om någon har koll på hur mycket pengar man egentligen bör räkna med? dags att sätta igång och jobba I guess ;)

Whistler 07/08
hej hej. Efter 1 år i en surf/snowboard klädaffär så är jag nu grymt sugen på att få dra ut i backarna istället. Sveriges vinter är ju inte mycket att hurra för....Kanda har alltid varit min dröm att få åka till..och varför inte då dra på en säsong där och även jobba lite. Nu är min fråga hur man lättast kommer igång..??Jag är intresserad av att dela boende med ett gött gäng också..ha det fint fint

Senast ändrad:
Whistler 07/08
Fick mitt arbetstillstånd idag, känns jävligt bra (tack till jordi för länk). Jag o 2 (möjligtvis 3) polare har en lägenhet för 5 halvt klar så vi har 1 eller 2 platser över. Om det är någon som är intresserad så dra iväg ett FR-mail så får ni veta mer om lägenheten.

Whistler 07/08
Är de nån som har koll på hur de är att åka dit och inte ha jobb? Tänkte om de var klurigt att skaffa jobb i januari när säsongen redan kommit igång?

Whistler 07/08
Undrar precis som "heyho" om det är svårt att få jobb en bit in på säsongen, typ i slutet på januari?

Whistler 07/08
Det går att hitta jobb..Men dem "bästa" är i regel tagna. Men vill du diska på spagetti factory eller liknanade kan du få jobb any day. Min kompis klarade 4 dagar på stället. Det flöt ski överallt och matrester i håret..Ju hårdare du jobbade ju högre blev staplarna med disk sa han :D hahaha

Whistler 07/08
Kan man söka jobb innan man åker dit även om man inte har några kontakter och var hittar man i så fall jobben?

Tillbaka
Topp