Whistler 2011/2012

Whistler 2011/2012
Jag är väldigt sugen på att säsonga, vet absolut inte var just nu men vill komma iväg och åka en hel del skidor festa och träffa nytt folk! Men får se vart man står i livet ekonomiskt och personligt när det börjar närma sig, men nu lutar det åt att ta sig iväg:)

Whistler 2011/2012
Whistler 2011/2012
Braces sa:
Jag har inte riktigt planerat om jag ska, men det lutar åt att jag åker, i så fall blir det i mitten av oktober för att hitta jobb innan ALLA kommer :)
Brukar de va lätt att fixa jobb? Är lite inne på att boka med Workandtravelcompany. Men om de e lätt att fixa själv känns de ju lite onödigt.

Whistler 2011/2012
molleee sa:
Braces sa:
Jag har inte riktigt planerat om jag ska, men det lutar åt att jag åker, i så fall blir det i mitten av oktober för att hitta jobb innan ALLA kommer :)
Brukar de va lätt att fixa jobb? Är lite inne på att boka med Workandtravelcompany. Men om de e lätt att fixa själv känns de ju lite onödigt.
Vet inte om det är "lätt", men om man är ute och söker jobb "på riktigt" så lär det inte vara så svårt, man kanske inte ska vara så kräsen bara ;)

Whistler 2011/2012
Braces sa:
Vet inte om det är "lätt", men om man är ute och söker jobb "på riktigt" så lär det inte vara så svårt, man kanske inte ska vara så kräsen bara ;)
nee för fan, kräsen e ja inte ;) tänkte mest höra ifall de e någorlunda lätt så de inte e så att man verkligen måste kriga för att få ett :)

Whistler 2011/2012
Är det någon skillnad mellan denna tråd och den i Utländska Fjäll? Gäller detta enbart hardcore skibums? ;)

Annars, sign me up! 20-årig kille som förmodligen åker ensam och är sugen på att träffa nytt folk och ha jävligt kul i backarna!

Whistler 2011/2012
Haha simonbager, vi känner nog tyvärr inte varandra. Fyllde i Åre som hemmabacke för att det är där jag åkt mest. Är Uppsalakille och min riktiga hemmabacke blir således Sunnerstabacken, även om jag aldrig åkt där ;)

Whistler 2011/2012
Jag planerar att dra till Kanada från december ungefär (tror bara det är chefen som inte vet om det än ^^).

En kompis var till Whistler för 2 vintrar sen så jag är rätt sugen på det själv, även om några andra kompisar drog till Banff nu i vinter och surrade runt med en hyrbil vilket också verkar rätt schysst.

Har jobbat i Norge i 3 år utan att spara en krona, men nu ska jag hårdspara i sommar/höst och räknar med att kunna leva på en deltid/extra inom sportbutiker och restauranger, har jobbat i bägge tidigare så jobb tror jag inte blir några problem.

Är mest intresserad av att hitta folk att bo, "skida" och festa med just nu ;)

Whistler 2011/2012
Det börjar arta sig i den här tråden! :)

upnorth, jag känner igen det där. Jag har dock sparat under den tiden jag jobbat. Jobbar nu igen efter nu nästan 3 år av studier. Tänkte ta ett sabbatsår innan jag tar ut mitt sista år innan examen. Den enda här som inte känner till planerna än är min chef. :D

vad gäller jobba där tänker jag samma sak. deltid för att kunna dra in lite till hyra och annat, sedan åka så mycket man kan, orkar och hinner. Lite fest med såklart. :)

Whistler 2011/2012
Halva nöjet är ju att lära känna nytt folk och ett extrajobb är ju bra för det :)

Har jobbat i XXL Sport och Vildmark nästan hela perioden i Norge bland annat som verkstedansvarlig så det borde gå att kirra personalpriser på utrustning i Kanada B)

Whistler 2011/2012
Jag räknar med att dyka upp i slutet av november/början av december. Skicka ett PM om du har liknande planer så hör jag av mig när jag hittar boende.

Whistler 2011/2012
Jag ska till kanada i november eller december om allt går som det skall (klart det gör). Tyvärr har resesällskapet kommit på pluggtankar så står själv just nu vilket inte känns ultimat. Dock känns whistler lite puderhets, vart ska folk denna vinter. Drar alla whistler eller är det några som ska åka till andra ställen?

Whistler 2011/2012
havreboll sa:
Jag ska till kanada i november eller december om allt går som det skall (klart det gör). Tyvärr har resesällskapet kommit på pluggtankar så står själv just nu vilket inte känns ultimat. Dock känns whistler lite puderhets, vart ska folk denna vinter. Drar alla whistler eller är det några som ska åka till andra ställen?
Själv åker jag solo. Det känns nästan som det är det jag vill göra, ser det lite som ett äventyr och som ett tillfälle att lära känna nya människor. Så jag tycker absolut inte du ska låta dig avskräckas av den tanken :)

Angående val av ort så lutar jag åt Whistler, men har ögonen öppna för andra orter också. Har hört att St. Anton ska vara riktigt nice t ex.

Senast ändrad:
Whistler 2011/2012
Vi håller just nu på och letar boende för fullt och är brutalt taggade! Dock undrar jag om det är någon av er som gjort en säsong tidigare och skaffat boende innan avresa som har några tips om hur man undviker att bli lurad? Hur kan man kolla om hyresvärden är fake? Har ju inte så stor lust att langa stora summor till någon man inte känner. Just nu har vi kontakt med en dude om en lägenhet och det verkar liksom liiite för bra för att vara sant. Hur vet man!?

Whistler 2011/2012
Fiaochlotta sa:
Vi håller just nu på och letar boende för fullt och är brutalt taggade! Dock undrar jag om det är någon av er som gjort en säsong tidigare och skaffat boende innan avresa som har några tips om hur man undviker att bli lurad? Hur kan man kolla om hyresvärden är fake? Har ju inte så stor lust att langa stora summor till någon man inte känner. Just nu har vi kontakt med en dude om en lägenhet och det verkar liksom liiite för bra för att vara sant. Hur vet man!?
Be honom skicka extra bilder av stället, det bör han kunna göra inom en relativt kort varsel om han faktiskt har tillgång till stället. Sen så kan ni säga att ni helst inte vill betala in deposition i förväg, inte förrän ni kommit dit och sett stället. Han kommer säkerligen köra med "hurry up theres 5 groups standning in line" men det kan man nog ta med en nypa salt, han vill bara stressa upp er då.

Faktum är att det bästa nästan är att åka dit, bo på hostel i ett par dagar och fixa boende när man väl är där. Har en bekant som gjorde så förra säsongen och det funkade fint, då får man även se stället innan man bestämmer sig och chansen är minimal att bli scammad :)

Vad är det för typ av boende ni hittat?

Whistler 2011/2012
ska dit med en brud och 3 killar! ;) kommer bli asfett! Nån som vet hur man bokar öppen hembiljett? och har tips på super billigt boende? <3

Whistler 2011/2012
willtillwhistler sa:
ska dit med en brud och 3 killar! ;) kommer bli asfett! Nån som vet hur man bokar öppen hembiljett? och har tips på super billigt boende? <3
Verkar inte finnas öppna flyg längre, får dra ett ombokningsbart då kostar det lite till typ 1-2 lax om du vill boka om. Du får ringa och fråga alla flygbolag har inte ombokningsbara biljetter.

Whistler 2011/2012
Boka via kilroy.se och fråga efter ombokningsbart flyg, kostar som sagt någon tusenlapp extra men det är klart värt det och supersmidigt!!!

Whistler 2011/2012
åker över till kanada 31 okt. stannar i vancouver några dagar innan jag och tjejen tar bussen till whistler.. håller på och söker boende nu och undrar om det är några som är sugna på och dela boende. vi är födda 88 och bor i sthlm..
hör av er om ni är intresserade...vi hade tänkt och stanna i whistler tills juni 2012..

Whistler 2011/2012
Nu har även jag bokat resa!:D Kör dock lite senare på säsongen. Kommer befinna mig i Whistler i slutet av december, alltså runt 27-28, och stannar tills den sista april.

Finns det några andra som skall köra samma period? För tillfället är vi tre pers, utan boende... Hade varit kanon om någon mer hade kört samma period och varit sugen på att dela boende! Ifall någon är sugen är det bara att slänga iväg ett mail, PM eller söka på Eniro och hitta min brevlåda.

Whistler 2011/2012
Var i Whistler 09/10 och hade den bästa tiden nagonsin! Använde då working holiday visum. Någon som vet hur det är med att skaffa ett nytt visum för Kanada? Har hört att det ska vara svårt men skulle göra mycket för att få åka tillbaka dit! :D

Whistler 2011/2012
ssofia90 sa:
Var i Whistler 09/10 och hade den bästa tiden nagonsin! Använde då working holiday visum. Någon som vet hur det är med att skaffa ett nytt visum för Kanada? Har hört att det ska vara svårt men skulle göra mycket för att få åka tillbaka dit! :D
Du får väl åka dit hur mycket du vill sålänge du inte tänkt jobba.
IEC visum kan du få högst 2 ggr tror jag.

Tillbaka
Topp