Whistler 2013/2014

Whistler 2013/2014
liselottewiklund sa:
till er som söker jobb, alla jag kände där nere fick jobb ! det gäller bara att ta det man får chansen till. Alltså ha inte höga krav, eller inga alls! I november har de flesta lite större ställerna så kallade jobfairs där de bjuder in folk att gå på intervjuer. Man kan sitta tillsammans med 400pers, men då kan de också anställa många av dem. Informationen om jobfairs finns oftast på http://www.piquenewsmagazine.com/ eller i deras tidning. Den tidningen kommer ut på torsdagar och var min bibel när ja flyttade dit. Hittade lägenhet och jobb i den. Där står också allt vad som händer under veckan, vart man ska festa m.m.

Om ni söker jobb för whistler blackcomb, alltså själva företaget se till att ni tar med er en kopia av polisregistret vilket man måste lämna in till dem när man fått jobb ! Jag rekomenderar också att söka jobb genom dem för då får ni gratis liftkort och många förmåner som halva priset på mat uppe på berget och billiga lavinutbildningar.
Förslag på bra boende? :)

Whistler 2013/2014
Tjena, nu har jag och mina två polare bokat resan till vancouver. Vi åker från Göteborg den 31 oktober och tar morgonbussen till whistler den 1 november. E det ngn annan som ska röra sig kring denna tidpunkt? När kommer de flesta dit eller finns det någon som redan är på plats?

Senast ändrad:
Whistler 2013/2014
Hej

Är en i gänget som ska bo med Chrhelsing o co.
Kommer dock inte upp förrän i slutet av december, så min plats i lägenheten är öppen november & större delen av december. Pma vid eventuellt intresse!

Ha det gött,
Anton

Whistler 2013/2014
Är det försent att dra iväg och hoppas hitta jobb i Whistler om man drar först första eller andra veckan i december? Är inte alls särskilt kräsen vad gäller vare sig jobb eller boende, och har ändå tänkt försöka spara undan en buffert innan. Men man vill ju inte komma ner och sitta i skiten så att säga. Någon rutinerad som har lite koll? Är en 25-årig Uppsalagrabb som är jävligt sugen på att dra iväg den här säsongen, men har ingen tidigare erfarenhet av Nordamerika, så alla tips och råd är välkomna. Och då jag helt saknar polare som delar samma entusiasm för utförsåkning så tänkte jag även höra om någon söker bumsällskap från december och framåt.

Tack på förhand
//Erik

Whistler 2013/2014
mattiaslonn sa:
Tjena, nu har jag och mina två polare bokat resan till vancouver. Vi åker från Göteborg den 31 oktober och tar morgonbussen till whistler den 1 november. E det ngn annan som ska röra sig kring denna tidpunkt? När kommer de flesta dit eller finns det någon som redan är på plats?
Tjenare!
Jag och mina polare flyger över 30 oktober och tillbringar nog den 31 i Vancouver för att "landa" och fixa Social Security Number så man har det gjort. Sen får vi se om vi åker upp på kvällen/eftermiddagen den 31 eller som ni på morgonen den 1 november.

Inget boende fixat ännu dock...

Vi är öppna för att dela med andra!

Kom på en sak till.
Någon som vet om det är mycket billigare med utrustning i Kanada än det är att köpa på sig här hemma?

Senast ändrad:
Whistler 2013/2014
Nosslins sa:
mattiaslonn sa:
Tjenare!
Jag och mina polare flyger över 30 oktober och tillbringar nog den 31 i Vancouver för att "landa" och fixa Social Security Number så man har det gjort. Sen får vi se om vi åker upp på kvällen/eftermiddagen den 31 eller som ni på morgonen den 1 november.

Inget boende fixat ännu dock...

Vi är öppna för att dela med andra!

Kom på en sak till.
Någon som vet om det är mycket billigare med utrustning i Kanada än det är att köpa på sig här hemma?
Det går väll att fixa i Whistler också? Annars så får vi nog planera om dagen haha...
Vad jag har läst så e det ganska jämnt köpa där eller på sportconrad, dock så slipper man betala för att få över allt om man köper där! :)
Hur många är ni som ska över, hat kanske några platser över i vårt boende till resten kommer som ni kan hyra in er på tills ni hittar eget, pm:a om det finns intresse. Boendet är i creekside!

Whistler 2013/2014
Tjena folket! Jag heter Malin och söker någon/några att bo med under säsongen. Är väldigt öppen för förslag och inte speciellt kräsen alltså. Jag reser ensam här från Sverige den 30:e november och stannar till slutet av april ungefär! Tänkte jobba också (har inget jobb än, men arbetsvisum). Inte för att verka creepy, men det vore ett stort plus om det är någon tjej med i boendet, hehe. Men det är nog det enda önskemålet (....kravet.. närå, vore bara kul)!

Skicka gärna PM om ni har en plats över! Ha det nice!

Whistler 2013/2014
Hej allesammans! Jag är en av er.
John heter jag och är 20 vintrar, född och bosatt i Stockholm.
Snö är fantastiskt och jag vill spendera min vinter detta år i alperna. Whistler är något som lockar men kan tänka mig det mesta då jag är som en kameleont (kan anpassa mig och ha kul överallt). trevligt umgänge och härlig after-ski med fantastisk skidåkning, det är målet. Mina lungor mår som bäst när de matas med frisk luft. Att få jobba på orten är något som jag är sugen på, jag är duktig på att jobba med människor och service men sätter du mig i disken så lovar jag att tallrikarna blir rena, hamnar jag på städjobb så blir även lakanen vikta.

Helst så vill jag tillbringa min vinter tillsammans med folk i någon form av boende. Tillsammans kan vi utforska och upptäcka, ramla mjukt i pudret, åka leendes i solen och prata om dagens fantastiska åk över en öl på en fartfylld afterski.

Utöver detta så är jag inte så knepig att ha o göra med.

Vill du sitta i liften med mig i vinter, hör av dig!

/John ericsson.john@telia.com

Whistler 2013/2014
Tjenare! Åker till ensam till Vancouver andra december och tänkte sticka till Whistler direkt. Är i behov av boende om någon har en plats över eller vill styra upp något. Skulle någon ha boende från november kan jag vara med och betala hyra för den månaden.

Ska inte jobba bara njuta av brädåkning och after-ski.

PM för mer info.

Whistler 2013/2014
Hejsan allihop!

Jag och mina två polare försökte precis köpa säsongskortet via Whistlers hemsida men detta var lite problematiskt.

Kategorin vi tänkt köpa heter Adult Unlimited Season Pass 13/14 och ska vara för åldrarna 19-64.
När vi klickar vidare och ska registrera oss säger den att vi inte är rätt ålder för passet.

Vi provade då med Youth Unlimited Season Pass 13/14 som ska vara för åldrarna 13-18 och då fungerar det?!

Hur fan ska vi tolka det? Vi är alla tre 19 år gamla? Vågar man chansa och köpa Youth passet?

Early bird-rabatten gäller bara imorgon också så är lite brådis!
Har mailat Whistler om det men inte fått svar ännu.

Någon som vet något?

Whistler 2013/2014
Hej Nosslins! Jag hade precis samma problem i fredags! Mitt födelsedatum ändrades när jag loggade in efter att ha registrerat mig (testade med tre olika mailadresser, och alla gånger ändrades min ålder till 17 år). Riktigt skumt! Jag ringde dem tillslut och och då raderade de två av mina konton och ändrade till mitt riktiga födelsedatum! Är dock osäker på om de har öppet för telefontid på helger? Annars kan du ju ringa imorgon, för earlybird-rabatten gäller väl till och med imorgon! Jag mailade dem igår också för att jag mailet jag fick med kvittot var helt tomt, och då svarade de att de har haft lite problem med sidan, så det är något som är knasigt!

Whistler 2013/2014
Nosslins sa:
Hejsan allihop!

Jag och mina två polare försökte precis köpa säsongskortet via Whistlers hemsida men detta var lite problematiskt.

Kategorin vi tänkt köpa heter Adult Unlimited Season Pass 13/14 och ska vara för åldrarna 19-64.
När vi klickar vidare och ska registrera oss säger den att vi inte är rätt ålder för passet.

Vi provade då med Youth Unlimited Season Pass 13/14 som ska vara för åldrarna 13-18 och då fungerar det?!

Hur fan ska vi tolka det? Vi är alla tre 19 år gamla? Vågar man chansa och köpa Youth passet?

Någon som vet något?
Jag skulle nog inte köpa youth om jag var du. För att få ut passet på plats sen så tror jag att ni måste visa leg och då är ni körda!

Whistler 2013/2014
Chrhelsing sa:
Nosslins sa:
Hejsan allihop!

Någon som vet något?
Jag skulle nog inte köpa youth om jag var du. För att få ut passet på plats sen så tror jag att ni måste visa leg och då är ni körda!
Vi hade en kompis som inte hade fyllt 19 när hon köpte passet (fyller år i december) och det var inga problem, hon fick det för halva priset av en Adult.. så det var ju grymt för henne ;)

Men sen hade hon iofs hämtat ut det innan hon fyllt 19, så det vågar jag inte svara på!

Senast ändrad:
Whistler 2013/2014
Tja!

Vi är två goa och glada tjejer som letar efter boende i Whistler.
Om någon har två platser över eller om någon som kan tänka sig att dela boende med oss, så hör gärna av er via pm!

Whistler 2013/2014
Ciao! Landar i vancouver 26e tillsammans med 6 goda vänner, ingen som sitter inne på en mansion eller liknande där vi skulle kunna få plats? Med mängden folk här som verkar leta efter något kanske det vore idé att dra ihop ett stort sharehouse.

Whistler 2013/2014
Nosslins sa:
Hejsan allihop!

Någon som vet något?
Tjaa!

Köp inte youth om ni är 19 år! Jag köpte mitt pass härom dagen (jag är redan på plats) och när du gör de så ska du läggas in i systemet så du får skriva in alla uppgifter och visa ledd samt signa ett kontrakt!

Whistler 2013/2014
Tjena!

Vi är tre killar som pluggar i Vancouver och som tänkte åka till Whistler mellan (ungefärligt) 14 December - 5/10 Januari. Vi insåg att i princip allt i hostel väg är uppbokat i Whistler över Jul och nyår, så om folk har extra rum att hyra ut, kanske har några bra tips för att hitta boende eller liknande så får de gärna dela med sig :)

Hittar vi väl boende så ser jag fram emot att se er i pisten!

Whistler 2013/2014
Hej hej!
Min kompis som jag skulle åka med har precis hoppat av så just nu sitter jag och letar boende. Är det någon som har någon plats över? Eller är i samma position som jag letar? Tänkte åka ner någon gång i December.

Hör gärna av er!

Whistler 2013/2014
Hi Everyone

Renting out a house in Whistler Creekside from nov 1st - april 28th. Ski-in, well equiped kitchen, close to bus stop and grocery shopping. Im looking for a group of 5-7 people.

Let me know if anyone's interested!

Best regards, Rasmus :)

Whistler 2013/2014
Hej allihop!
Jag och två kompisar kom till Whistler igår och är just nu på job fair vid Blackcomb-basen. Är det någon annan som är i Whistler? Sugna på att träffas?

haannee sa:
Hej hej!
Min kompis som jag skulle åka med har precis hoppat av så just nu sitter jag och letar boende. Är det någon som har någon plats över? Eller är i samma position som jag letar? Tänkte åka ner någon gång i December.

Hör gärna av er!
vi har inte hittat lägenhet ännu men du skulle ju kunna bo med oss när vi väl hittat! The more the merrier!

Peace!

Whistler 2013/2014
Jag är redan på plats och har boende men kommer bli utkastad ca 2 veckor vid julhelgen pga familjen som äger huset ska vara där...finns det någon/några som har plats för en skidåkare då?

Whistler 2013/2014
TOBY-A sa:
Ciao! Landar i vancouver 26e tillsammans med 6 goda vänner, ingen som sitter inne på en mansion eller liknande där vi skulle kunna få plats? Med mängden folk här som verkar leta efter något kanske det vore idé att dra ihop ett stort sharehouse.
Har inget mansion men vi är tre pers som är i Whistler för tillfället! Idén om ett stort delat boende låter fett. Bara att någon ska ta tag i det också!

Whistler 2013/2014
Tjena!

Någon som har koll på om man bör köpa lavinutrustning i Sverige eller på plats i Whistler? Tänker mest prismässigt då det landar på runt 10 lax i Sverige. Tack på förhand!

Fridens liljor

Whistler 2013/2014
Hej Max

Hvad skal du bruge af lavineudstyr?

Kvalitets probe, skovl og beacon koster ca 330 dollars i Whistler. (Kan anbefale butikken Access Backcountry)

Skal du også have avalung/ABS?

-Rasmus

Whistler 2013/2014
MaxFranzen91 sa:
Tjena!

Någon som har koll på om man bör köpa lavinutrustning i Sverige eller på plats i Whistler? Tänker mest prismässigt då det landar på runt 10 lax i Sverige. Tack på förhand!

Fridens liljor
Tjaa, köpa de här är nog billigare! Dock köpte jag det hemma och fick någon superdeal av alpingaraget så jag betalade ca 3500 för Pieps sökare/transever + spade + Beacon! Så du kan ju alltid kolla upp vad du har för alternativ!

Whistler 2013/2014
Hej,

försöker hitta info om skidbussar i Whistler, och letade mig fram till att en busstur kostar 2,50 CAD. Man får inte åka gratis med liftkortet då? Är det någon som har en bra länk till information om tidtabeller och hållplatser som kan dela med sig?

Whistler 2013/2014
Är sjukt sugen på dra till Whistler Januari-Maj men vettefan med ekonomin..

Verkar som alla arbetsvisum för detta år tagit slut, eller jag som missuppfattat?

Hur ser svartjobs marknaden ut i Whistler?

Ifall jag åker dit är jag absolut på att dela ett megaboende!

Whistler 2013/2014
elin19 sa:
Hej,

försöker hitta info om skidbussar i Whistler, och letade mig fram till att en busstur kostar 2,50 CAD. Man får inte åka gratis med liftkortet då? Är det någon som har en bra länk till information om tidtabeller och hållplatser som kan dela med sig?
Vi köpte halvårskortet, kostade oss dock 330 CAD. Ingen monsterdeal men vi utanför Village tjänar ganska lätt på det iallafall!

Whistler 2013/2014
mattiaslonn sa:
elin19 sa:
Hej,

Vi köpte halvårskortet, kostade oss dock 330 CAD. Ingen monsterdeal men vi utanför Village tjänar ganska lätt på det iallafall!
tack för svaren! vi är bara där i tre månader så vi kommer nog köra på månadskort. bara nyfiken, vad räknas till "utanför village"? vi ska bo på palmer drive, är det utanför? (:

Whistler 2013/2014
Hallå! Jag och min flickvän har nyligen flyttat till Vancouver för arbete. Då vi inte börjar våra arbeten förrän framåt januari så tänkte vi passa på att spendera mycket tid uppe i whistler nu innan, framförallt fram tills mitten på december. Givetvis med start nu under den tidigarelagda öppningen nu till helgen!!

Till min fråga; någon av er som har lite golvyta / soffa över som man kan få sova på under en tid nu i november/ december? Vi har boende i Vancouver så kommer inte vara heltid men tänkte försöka tillbringa minst ett par dagar i veckan i whistler kommande månad. Kanske några som ska säsonga tillsammans där någon av deltagarna kommer lite senare? Givetvis betalar vi för oss, och är oerhört trevliga!

Hör av er till carl.wikner@gmail.com om någon har idéer! Vart hänger säsongerna i whistler förresten, vilken pub är bäst?

Ser fram emot mycket puder iår!

Whistler 2013/2014
Hur satan hittar man billigt boende i Whistler?

Har mailat över 20 st olika personer som annonserat på lokala tidningen och inte en enda verkar ha ett billigt rum till uthyrning 25 jan - 25 mars.

Någon som har tips på att hitta boende?

Vill hitta boende innan jag bokar flygbiljett..

Whistler 2013/2014
Hallå!

Jag tänkte dra iväg till Whistler i år/nästa år (jan-april) för att åka skidor och ha det allmänt gött, men har ännu inte hittat någonstans att bo eller någon att åka med. Jag undrar nu om det är någon som sitter i samma situation som jag eller som skulle ha en plats över någonstans för en 19årig kille? Jag behöver inte mer boende än golvyta att sova på, det är ju åkningen som räknas!

Hör gärna av er till anton@nystedt.nu om någon har plats över!
Ser fram emot en grym säsong!

Whistler 2013/2014
Itchy sa:
Hur satan hittar man billigt boende i Whistler?

Har mailat över 20 st olika personer som annonserat på lokala tidningen och inte en enda verkar ha ett billigt rum till uthyrning 25 jan - 25 mars.

Någon som har tips på att hitta boende?

Vill hitta boende innan jag bokar flygbiljett..
https://www.airbnb.se/s/Whistler--Canada?type=apartment
http://www.vrbo.com/vacation-rentals/canada/british-columbia/vancouver-area/whistler
http://www.piquenewsmagazine.com/whistler/LocationSearch?locationCategory=2300982&page=2
http://whistler.en.craigslist.ca/apa/
http://www.alluradirect.com/search/...e=&emmsr_subject=&comments_emmsr=&comments_fi

Är några tips på sidor du kan kolla på.
Ringa är alltid att föredra. Många är oftast jävligt dåliga på att svara mailen.

Whistler 2013/2014
Tjenare!
Jag är en glad tjej som tänker spendera vintern i Whistler då jag brinner för snowboard och ska jobba lite som guide.

Jag har däremot inget boende än, någon som vet något får gärna höra av sig. Skulle vara GULD värt.

Whistler 2013/2014
EllenForsberg sa:
Tjenare!
Jag är en glad tjej som tänker spendera vintern i Whistler då jag brinner för snowboard och ska jobba lite som guide.

Jag har däremot inget boende än, någon som vet något får gärna höra av sig. Skulle vara GULD värt.
Du kan inte lösa boende via jobbet då?
Om inte, gå in på alla länkar ovan och maila allt och alla!

Till de rutinerade: Är $1000 CAD/månad för 1 person överpris eller normalt pris för delat boende i Alpine Meadow, ca 15 min med buss till liftsystem? Boendet har Internet, kök och lagringsutrymme! Ska stanna där två månader totalt.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp