friddz
Ny medlem
Whistler 2013/2014
Förslag på bra boende?liselottewiklund sa:till er som söker jobb, alla jag kände där nere fick jobb ! det gäller bara att ta det man får chansen till. Alltså ha inte höga krav, eller inga alls! I november har de flesta lite större ställerna så kallade jobfairs där de bjuder in folk att gå på intervjuer. Man kan sitta tillsammans med 400pers, men då kan de också anställa många av dem. Informationen om jobfairs finns oftast på http://www.piquenewsmagazine.com/ eller i deras tidning. Den tidningen kommer ut på torsdagar och var min bibel när ja flyttade dit. Hittade lägenhet och jobb i den. Där står också allt vad som händer under veckan, vart man ska festa m.m.
Om ni söker jobb för whistler blackcomb, alltså själva företaget se till att ni tar med er en kopia av polisregistret vilket man måste lämna in till dem när man fått jobb ! Jag rekomenderar också att söka jobb genom dem för då får ni gratis liftkort och många förmåner som halva priset på mat uppe på berget och billiga lavinutbildningar.