Whistler - liftkort - boende

Johan_Valis

Ny medlem
Jag och en polare ska göra säsong i Whistler 03/04, funderar på att dra i december och vara där till april/maj.

Kollade upp vad lifkorten kostade, men kan det verkligen stämma att ett seasonpass bara kostar 1300 CAD ? Det verkar vara lite för bra för att vara sant.

Nån som har någon bra sida med länkar eller adresser där man kan bo över säsongen ?

Jepp det verkar stämma att korten kostar såpass... iaf enligt: http://www.whistler-blackcomb.com/tickets/passes/ , sen finns väl möjligheten att dom höjer något inför nästa säsong men.... Så som jag förstod det hela så får man dock betala nån skatt på 7% när man köper kortet, som man sedan kan få tillbaka.

Har tyvärr inget tips på boende, men hittar du nåt så får du gärna höra av dig, funderar nämligen själv på att spendera vintern 03/04 i whistler :)

jag har för mej att det priset (1300) bara gäller om du köper kortet i förväg, typ i oktober eller nåt sånt.
dom lägger oxå på en hel del skatter och försäkringar och sån shit!

jowa81: om du läser i mitt svar så ser du att jag skrivit att man får betala skatt på det, som man sedan ska få tillbaka.
Om du klickar på länken som jag postade så kan du läsa mer om det, och $1300 är priset efter september....

mackan1981: ok, tack, det kan vara bra att veta :)
Men iaf, är det ingen av er som varit i whistler som har tips på var man kan få tag på hyffsat boende ?

Senaste inläggen

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp