Whistler November 2010

MalinGraffman

Ny medlem
Whistler November 2010
Hej,

Jag sticker till Whistler i Kanada i November och vill ha tips på jobb, helst på ett av ställerna som ligger uppe i bergen. Finns det någon här som har några kontakter eller vet någon bra förmedling.
Jag har arbetstillstånd och boende klart.
Sjukt tacksam för svar!
Är det någon mer som ska dit så hör av er!
/Malin

Whistler November 2010
Jadu... Jag vet inte riktigt än hur mycket jag kommer att betala..
Men läget ska vara riktigt bra vad jag har hört...kommer bo hos en kille de första veckorna, sen förhoppningsvis flytta in permanent över säsongen till en annan... För att kunna bo i "House" måste man jobba i bergen då det är ett personalboende.. Men kollar efter jobba varje dag så förhoppningsvis, tummarna korsade, så kommer det att lösa sig...

När sticker du upp och hur går de med allt för dig?

Malin

Whistler November 2010
kolla på peak performance, sjukt bra jobb! jobbade där vintern 08/09.. riktigt bra chef och de gillar svenskar!! chefen är spansk och heter Ignasi. l sen brukar det vara en del jobbmässor i början av november så se till att vara där då! du kan ju maila peak i whistler och hör innan du kommer dit!

lycka till

Senast ändrad:
Whistler November 2010
Ah grymt! Hade dock tänkt mig mer barjobb... Har jobbat som bartender i flera år... Tanken är ju att de är lite bättre tider så jag kan åka så mycket som möjligt... Men va va de för tider på peak? Ska du dit denna säsongen??

Malin

Whistler November 2010
grejen med peak var att man oftade jobbade eftermiddagspass, typ 14 eller 15 till 21.. riktigt soft. klart barjobb kan vara gott också men med peakjobbet kan man både åka,jobba och gå ut samma dag ;). sen pallar man inte att åka varje dag så de dagar man jobbar morgon är rätt soft också. man jobbar typ 4 dagar i veckan. kan vara värt att kolla iaf. är kanske fullt redan! nopp blir ingen säsong i år ;( blir plugg ist får bli lite kortare turer hit och dit.

ha de gott

Tillbaka
Topp