Whistler officiella boendetråd 2010

Jarr

Ny medlem
Tänke väll att det var dags för denna tråd :]

Finns väll några lyckliga själar som lyckats finna. Själv har jag kontaktat halva whistler känns det som.

Man kanske kan lyckas få något om man flyttar ut under OS veckorna.

Någon som lyckats finna boende och har en eller 2 platser över?

Själv åker jag dit för skidåkningen. Var där 2001.

Senast ändrad:
Ja! boende verkar lite trögt i whistler..

Någon som är sugen på att dela boende med två MYCKET trevliga, snälla och allmänt easy going tjejer? Ja, vem vill inte det..

Vi är 2 bröder, och alternativt en polare, 84'a respektive 86'or som tänker dra till whistler i vinter, vi har inget boende än så vi är öppna för förslag!
Hör av er på msn/mail: Joel@joefo.se om du/ni vill ha 2-3 glada grabbar att dela boende o en skön säsong med!

Senast ändrad:
Funderar också på Whistler. Ska försöka jobba så mycket som möjligt i höst men kommer behöva jobba där med. Därför kan det vara gött att sticka i slutet av november nån gång. Hör gärna av er om ert boende behöver fyllas ut. Har någon något boende på något annat ställe än i Whistler går det också bra!
Msn: f_wannman@hotmail.com

Tjena tjenare!

Har ett boende i Whistler som ska fyllas ut! Det är en 8 pers lägenhetshus i Whitler Kay. Vi är för tillfället 3 st och behöver därför fylla ut det i 6 månader, 15 november till 15 maj! För mer information dra iväg ett mail eller lägg till mig på facean! lundit@hotmail.com, Viktor Lundeberg

Vi lyckades inte fylla ut boendet i tid, men vi kommer fortsätta leta efter annat. Är någon intressead att joina eller har ett boende som behövs fyllas ut är det bara att höra av sig.

ThePeakPerformer sa:
Vi lyckades inte fylla ut boendet i tid, men vi kommer fortsätta leta efter annat. Är någon intressead att joina eller har ett boende som behövs fyllas ut är det bara att höra av sig.
ne ingen vill väll punga ut med ca 6500:- per månad för en liten sängplats. De fattar väll vem som helst? :P

Senast ändrad:
6500/mån är vad ni får räkna med om ni ska till whistler nu säsongen 2010. Jag bor själv i whistlre o ha varit här i 1,5 år och hyrorna går upp som fan nu inför OS. Jag betalar ca 4800/mån och delar rum o dubbelsäng, däremot bor jag i den fetaste lägenheten mitt i village, men vår hyra går också upp nu den uppkommande säsongen! Så va beredda på SJUKA priser!

annaekbladh sa:
6500/mån är vad ni får räkna med om ni ska till whistler nu säsongen 2010. Jag bor själv i whistlre o ha varit här i 1,5 år och hyrorna går upp som fan nu inför OS. Jag betalar ca 4800/mån och delar rum o dubbelsäng, däremot bor jag i den fetaste lägenheten mitt i village, men vår hyra går också upp nu den uppkommande säsongen! Så va beredda på SJUKA priser!
Beror ju på vart man bor och om man väljer att flytta ut under OS veckorna. Så det behöver man inte alls räkna med.

Och om man nu skulle räkna med det så vill man inte ligga som en packad sill :P. samtidigt som man lägger ut 6500 per månad i ett halvår.

jo men du bo utanför village så blir d ju extra utgifter, det är busspass 60 dollar/mån + att när man varit ute så händer det att man inte alltid pallar o ta buss utan säg tex bara till creekside kostar det 15 dollar med taxi. Men visst det handlar om prioriteringar. Jag har bott i village sen jag kom hit i två säsonger så jag är sjukt bekväm o lägger hellre några dollar extra + att bo bra, stora utrymmen och INTE som en packad sill. Kunde göra det när jag va yngre de första säsongerna typ när man va 19-20 men nu bor vi 4 st o ha allt utrymme vi behöver. Men som sagt man kan ju trycka ihop sig i Vale inn i Creekside tex som är värsta svenskkollonin o ha lite mindre hyra, men då bor man skabbigt också, allt blir ju vad man gör det till :)

Håller helt med anna här ovan. Jag bodde i Emerald Estates, förvisso i ett stort hus med eget rum osv MEN, att ta den där jädra bussen varje dag, till backen, från backen, till och från fest. Det är helt enkelt inte värt det...

Vale Inn ser jag som en sista utväg...

Som sagt, diskussionen handlade om man behövde räkna med 6500:- /månad SAMTIDIGT som man bor som en packad sill. De beror på vart man bor. Handlade inte om det är sämre att bo vid utkanten eller mitt i smeten (de fattar väll vem som helst att det är härligare mitt i? :P)

Och skall man bo mitt i village nu under OS samtidigt som man vill slippa bo som en sill som anna säger, så lär man få punga ut betydligt mer än 6500:-. Iallafall om man bara planerat att vara där under skidsäsongen.

Och jag ser det fortfarande som en självklarhet att man knappt kan fylla ut ett boende för 6500:- när man får bo packat och ej så bra. Då finns det roligare saker att göra för 40 lax. T.e.x att ta en detour under OS.

Senast ändrad:
OskarHolmblad sa:
Håller helt med anna här ovan. Jag bodde i Emerald Estates, förvisso i ett stort hus med eget rum osv MEN, att ta den där jädra bussen varje dag, till backen, från backen, till och från fest. Det är helt enkelt inte värt det...

jag skulle säga att jag hade hellre tältat än att bo på Vale Inn!

Men, Anna har rätt.

joakimh sa:
OskarHolmblad sa:

jag skulle säga att jag hade hellre tältat än att bo på Vale Inn!

Men, Anna har rätt.

Senast ändrad:
Jarr sa:
ThePeakPerformer sa:
ne ingen vill väll punga ut med ca 6500:- per månad för en liten sängplats. De fattar väll vem som helst? :P
Det låter på dig som du inte ens har koll på boendet i fråga! Ja det var 6500/månad i ett lägenhetshus för 8 pers, men det var ju knappas någon liten sängplats i ett hörn som du skulle få för det..

Jag vet inte vem du har pratat med, men alla de jag känner som bor i Whistler säger samma sak som Anna! Så du kan ju vara bra att förbereda dig på att behöva betala extra den här säsongen gentemot en vanlig.

Är väldigt intresserad av att hitta boende, och råkar faktiskt vara där redan om 2 veckor, så om det är någon som har hittat en säng redan nu, hör av er!

om whistler var dyrt innan så kan man väl räkna ut med nån annan del att det kommer att bli ännu dyrare under OS? som anna och peaken säger, det är bara att gilla läget.

visst vill ni bo i village, men vafan, alla kan inte få allt här i världen. vale inn är inte i närheten av så illa som folk verkar påstå här... visst sunkigt, svenskkoloniserat, folk bajsar i hottuben och den galna maintenance killen rick (är han kvar? :) ) är grejer som talar emot det, men var står det skrivet att man måste hänga med svenskar bara för att man bor i samma hus? det är ju rätt soft att kunna knata till liften på morronen istället för att ta buss (till skillnad från t ex emerald)

om ni tvunget vill dit under OS så räkna med en dyr månadkostnad och ta vad för boende som ni får möjlighet till, det har alltid varit svårt atthitta boende i whistler...

ett tips: skriv hyrorna i CAD istället. i slutändan är det ju den totala summan CAD med den då aktuella dagskursen som är relevant, inte vad det kostar just nu.

lycka till till alla er som letar boende, OS eller inte, whistler är förjävla fint !

Vale inn är king! Rick och Tiger håller ordning på stället.

Anna är bara grinig för att Mike vägrar flytta!

Senast ändrad:
Söker:

Plats för mig. Planerar att åka dit i mitten av oktober. Åker dit för skidåkningen men en och annan öl kan väl slinka ner:P

kontakta mig om du har något som du tror passar!

Finnes:

Har 2 boenden på G och antagligen en hel del platser lediga då många( kanske alla) av mina polare backar ur <= Noobs....

Men för att bestämma dessa boenden behöver jag ju folk så att jag är säker på att det inte är jag som står där.

Det ena boendet ligger i Creekside med en lite lägre månadskostnad samt 4-5 pers. Kravet är dock att man hyr det längre än den klassiska Nov-april.... Jag tänker mig Oct-maj.

Det andra är ett hus där man hyr 1 av 4 rum( alla är lediga för tillfället tror jag)

Både boendena genererar en totalkostnad mellan 25-30k för hela säsongen.

V.g Kontakta mig snarast om det är intressant.

söker boende för 2 tjejer från november till minst maj ut. Väldigt lättsamma!

Helst ett boende i centrum, som sagt hellre dyrare boende i centrum än massa taxi utgifter, buss etc.

bara att kolla in oss på facebook, Lina henriksson Emma gunnebrink.

fred ut

Hej, vi är två killar, bägge 20 år, som söker reskamrater nu till säsongen 09/10 i Whistler.
Vi har fått tag på ett bra boende med två lediga sängplatser. Stugan ligger i Creekside, ca 500meter till Creekside Gondloa. Kontraktet gäller från 15nov-15maj, alltså sex månader. Hyran ligger på strax under 5000/person och månad. Priset inkluderar el, vatten, tv osv.

Som sagt vi söker två personer som gillar att åka skidor/bräda. Vi åker till Whistler för skidåkningen och inte så mycket för party, men såklart kommer det finnas tid för fest med, men prioriteten ligger på skidåkningen.

Om det låter intressant hör av dig/er till mig här på freeride eller skicka ett mail till; tobias_peterson@hotmail.com

Senast ändrad:
Jag ska jobba som volontär under OS uppe i whistler och letar boende just nu. Om någon har en lägenhet som ni vill dela så hör av er :) //Susanna

Hej!
Vi har ett boende i Whistler som skall fyllas upp med ytterligare 2 personer.
Vi är tre killar i 20-årsåldern. Hör av er om intresse finns, då det skall bli färdigt så snabbt som möjligt!!

MVH
Mattias, Emil, Simon

Livingwhistler@gmail.com

Tjena!

Vi är två Falukillar i 20-årsåldern som har ett boende i Creekside, Whistler som behövs fyllas ut med 1 person.

Hör av er till carlhansols@hotmail.com så snart som möjligt om ni är intresserade!

Hälsningar Carl

Tjena!

Kille på 26 år som letar boende i Whistler. Ska inte jobba utan åka skidor så mycket som möjligt!

tobbe_loka@hotmail.com

/Tobbe

Hallå!

Letar efter två vettig människor som vill ha boende i Whistler, Nov-Dec 2009.

kontakta mig på hadding.delin@gmail.com

/Hadding

hej, någon som råkar ha en extra sängplats över? jag är 21 år, dyker upp i whistler i slutet av januari och tänkte stanna april ut ungefär. jag är inte kräsen men däremot enligt ryktet väldigt lätt att umgås med :)

så har ni plats eller tips om en plats så släng iväg ett mail till anneliesundbergh@hotmail.com eller om ni gillar att ta reda på saker om folk själva så kolla min ganska lata facebook annelie sundbergh

ha det strålande!

Hej alla glada.
jag o min tjejpolare från calgary letar boende för fullt!
hade ett klirrat men det sket sig, bor i ett rum i alpine för tillfället men nu står vi utan husrum från den 1 dec.
Så behöver nån fylla ut sitt hus me två sköna tjejer hör gärna av er!!

peace

T

hej

Det är som så att jag funderar på bota skid och snowboardabstinensen med en månads semester på någon skidort.
Därför så söker jag boende mellan 01/01 10 till 01/04 10.
Så om det är någon som vill hyra ut en sängplats till en glad och skötsam åksugen 24 årig kille som är van att bo i kollektiv efter tre år i Oslo.
Hör av er på min mail Simon.Hedlund@hotmail.com.

hade

Tjena! Har ett boende i whistler som ska fyllas med 2 pers.
Ni som är intresserade kan höra av er till min mail.

marcus_mjukismulle@hotmail.com

Hare bra allihopa

Tillbaka
Topp