Whistler - säsong 12/13

Whistler - säsong 12/13
Jag kommer att sticka till Whistler säsongen 12/13 för att jobba, bo och självklart åka på ett av världens mest omtalade berg!

Jag har aldrig varit i Canada förut och letar nu efter tips om boende, jobb och annat.

Jag hade tänkte sticka dit i slutet av oktober efter att ha fixat visum och flygbiljett och därefter söka jobb där som bartender, vilket är något jag jobbat som i snart 3 år varav 2 säsonger i Funäsfjällen.

Jag är även intresserad av andra "skibums" som också är taggade för en säsong i Whistler!

Vem är jag då?
23 år gammal kille (24 i år) från Västerås med flera års erfarenhet från svenska fjäll och alperna, jag har tidigare åkt mycket skidor men de senaste 3 åren har spenderats på en snowboard! Innehar skoterkörkort, B-körkort osv osv..

Någon som är pepp eller har några tips till mig??

Hör av dig under den här tråden eller också till min mail:
Jesper.emanuel@hotmail.se

/ Jesper

Whistler - säsong 12/13
Fuck vad nice!
Jag ska göra exakt samma sak säsong 12/13!
Dock skippar jag bartenderbiten, jag gör mig helt enkelt bäst på den andra sidan av baren=)
Superpepp har dock inga tips=)

Skulle bara svara lite snabbt här, så flyttar vi över oss till skibums=)

Whistler - säsong 12/13
Är också väldigt sugen på att dra till Whistler nästa säsong och jag letar precis som du efter "skibums". Har lust att sticka dit och hitta något halvtidsjobb och sen bara köra järnet skidor resten av tiden :) Har mångårig erfarenhet från de svenska fjällen och kommer precis som du från Västerås.

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp