Whistler säsong 2011/2012 ?!

Tjo jag är i samma sits då jag gått ut gymnasiet och gärna byter plugget mot backen! Var spelar ingen större roll så länge det är fin skidåkning och härliga människor precis som några tidigare har skrivit. Eftersom det just nu väldigt mycket lutar åt att jag åker själv då min övertalningsförmåga inte verkar vara tillräckligt bra låter det där med att dela boende utmärkt! Är det Whistler som gäller för er andra eller är det fler förslag på gång?

Senast ändrad:
kameltax sa:
Tjo jag är i samma sits då jag gått ut gymnasiet och gärna byter plugget mot backen! Var spelar ingen större roll så länge det är fin skidåkning och härliga människor precis som några tidigare har skrivit. Eftersom det just nu väldigt mycket lutar åt att jag åker själv då min övertalningsförmåga inte verkar vara tillräckligt bra låter det där med att dela boende utmärkt! Är det Whistler som gäller för er andra eller är det fler förslag på gång?
Ja med tanke på att du skriver i en tråd som heter "Whistler säsong 2011/2012" så är nog i stort sett alla i den här tråden inriktade på whistler...?

Whistler är ett bra ställe att göra sin första säsong på. ALLT man kan tänka sig finns där...men det kostar.

Hej, jag o min kille ska också till whistler i höst. 22 och 23 år. Håller på för fullt att jobba in budgeten till i vinter nu. Känns lite drygt att leva fattigt och inte ta någon semester denna sommar. Men vi tar igen det i whistler :P Vi har tänkt att jobba, vad jag förstått är det lätt att få jobb på plats?

Men lägenhet verkar vara svårare? Någon som hittat boende?

jag känner rent spontant i min mage att whistler 2011/2012 kommer bli helt och hållet av kroken bra..

Tja! Galet taggad på att vintern ska komma, sitter i en segelbåt och kollar runt hela dagarna :p hittade nyss en ganska soft boende.
Ett hus centralt i village cirka 1,5km från liften. Verkar ganska lyxigt med egen utomhusjacuzzi :)
Det är 3 sovrum och tre badrum plats för 6 pers.
Hyran ligger på 32000 så om vi går ihop 6 personer blir det 5400kr/månad vilket är ganska billigt av det jag hittat.
Här är en länk: http://www.montebelloatwhistler.com/ kolla och säg vad ni tycker, är nu två som är intesserade :)
Tagga för vintern nu!

osten_09 sa:
Tja! Galet taggad på att vintern ska komma, sitter i en segelbåt och kollar runt hela dagarna :p hittade nyss en ganska soft boende.
Ett hus centralt i village cirka 1,5km från liften. Verkar ganska lyxigt med egen utomhusjacuzzi :)
Hyran ligger på 32000 så om vi går ihop 6 personer blir det 5400kr/månad vilket är ganska billigt av det jag hittat.
Här är en länk: http://www.montebelloatwhistler.com/ kolla och säg vad ni tycker, är nu två som är intesserade :)
Tagga för vintern nu!
jäklar vilket lyxhus..! soft pris för den standarden ju. vi är tre tjejer 20, 21 år som sätter varsin hand i luften på detta ställe om det blir aktuellt!

osten_09 sa:
Tagga för vintern nu!
Inga fler som tycket det verkar najs?

Rekommenderar VERKLIGEN Whis! Best place on earth!

Ett tips är att kolla "Craigslist". Typ som gula sidorna. Folk lägger ut allt från möbler och skidutrustning till jobb och boende. Det finns även en grupp på Facebook som heter "Alla svenskar i Whistler". Där fick några av mina kompisar tag i boende förra säsongen.

Senast ändrad:
Halloj,

Hoppar in såhär mitt i diskussionen.
Är bussigt sugen på att bumma ett år, men bor på Åland där snöpeppen inte är så stor, så därför söker jag mig hit.
Tycker att Montebello verkar som ett rätt schysst ställe så känner ni att ni vill ha med er ett stycke 19 årig Ålänning dit så är jag på!

Grymt IIdaho har kollat en del där hittade nyss ett nytt ställe. Vore najs att dra ihop ett stort gäng. http://whistler.en.craigslist.ca/apa/2492435388.html
Mailade om hyarn, den har legat på 39000 flera år och förra året 41500 kr på 10 pers är det typ inget typ samma läge som montebello. Är fler intresserade av den här? Har mailat en del ägare och mycket börjar hyras ut nu bara så ni vet :)

Burr, sweet att du är taggad på whistler, najs med lite blandat folk.

Tagga nu, känns som det är ganska dött här.

Tillägg i hyran ingår handdukar, köksutrustning, "snabbt wifi, digital tv, jacuzzi, och underhåll (oklart vad som menas, städning?)

Glad att kunna hjälpa till! Svarar gärna på fler frågor om nu har några :)

osten_09 sa:
Tillägg i hyran ingår handdukar, köksutrustning, "snabbt wifi, digital tv, jacuzzi, och underhåll (oklart vad som menas, städning?)
Underhåll innebär nog byte eller reparation av saker som går sönder, typ lampor, kyl och frys eller problem med vatten osv.

vi är två killar på 20 år och vi är jäkligt sugna på det där boendet osten_09!
låter ju sjukt najs faktiskt. när hade dom flesta tänkt att åka över förresten?

Jag är oxå sugen på att dela boende!! :D Innan eller i november tänkte jag dra!

Har oxå kontakt med en person som hyr ut boenden. Samma "förmåner" som nämnts tidigare här. Väntar på bilder på de olika boendena. Ska visst ligga hyfsat centralt och vara av sorten 2 och 4 personers boenden.

Heeeej!

Nu är det dags att börja ta tag i vintern - som INTE ska spenderas i Sverige. Vi är två assköna (på riktigt asså) tjejer som är taggade på Whistler i vinter. Vi har precis ansökt om visum, och nu är det boende som är nästa prioritet.

Osten_09, vi är verkligen jättesugna på ditt boende som du har hittat! Vad är status? Hört ngt nytt fråm hyresvärden? Vet du var i Whistler den ligger, det stod "minutes from village"?

Hur har ni andra tänkt med jobb? Söka innan eller hopppas på det bästa när man kommit dit?

Vi hörs!

// Fia och Lotta

Jag sitter och väntar på mitt visum nu! Hoppas det kommer så snart som möjligt. Hon som behandlade just denna typ av visum (International Experience Canada) så hade hon semester till v32.

Det verkar som att det kan bli ett skönt gäng detta! :P Stort gäng är ju alltid gött!

What! Inte dåligt sugen jag blir när jag läser allt detta. Jag har funderat på att åka till Whistler. Blir nog dock svårt detta år då jag är pank efter 4 utlandsresor detta år redan. Kanske ska söka skiistar istället i år. Men OM jag åker vill jag jobba. Men ni som har gjort de. Hur mycket extra cacha ni cirka in? Man kanske måste ha en budget med sig för man går minus varje månad även när man jobbar? Eller klarar man sig.. Kommer ju troligen ha "skitjobb" så kan ju tänka mig att lönen är därefter ;)

Yao! Är det någon räv som vet hur det ligger till med jobb o lön i whistler? Är fett på att dela dom lägenheterna nav här sett här uppe! Peace

AwYeahDawg sa:
Yao! Är det någon räv som vet hur det ligger till med jobb o lön i whistler? Är fett på att dela dom lägenheterna nav här sett här uppe! Peace
Lønerna på skidresorter i Kanada ær generellt dåliga. Har før mig att om man var anstælld av Intrawest (ægarna av Whistler Blackcomb) och har ett jobb som tex..... liftwaffe så ligger lønen på ca 8,5 CAD/h...inte så exciting. Så bæst ær det att får serveringsjobb då dricksen kan va rætt bra.

Har hört att vissa jobb ger gratis liftkort över säsongen, nån som vet? Isf vad är det för jobb? Är det bara hos Intrawest? Eller är det om man jobbar i orten?

Förresten, det börjar bli dags nu! Någon som bokat flyg? Vilket datum flyger ni isf?

Vi har tänkt att åka efter löning i oktober nångång. Tänkte boka nu i veckan, eller är oktober för tidigt och helt dött?

sophieaman sa:
Har hört att vissa jobb ger gratis liftkort över säsongen, nån som vet? Isf vad är det för jobb? Är det bara hos Intrawest? Eller är det om man jobbar i orten?
Det är nog bara hos intrawest du kan få gratis liftkort ifrån, och det känns som det är typ omöjligt att få jobb hos dom. Men de flesta arbetsgivarna har dock ett avtal med intrawest, så om du går en så kallad "spirit pass course"(har jag för mig att det kallas) så kan du få tillbaka lite pengar på ditt liftkort, vilket inte är fel. Och den kursen handlar om typ god service och gott uppförande som gynnar skidorten, om jag inte fattat det fel.

Hur går det för alla som ska invadera Whistler nu i vinter? För egen del lär visumet trilla in vilken dag som helst. Alla är tillbaka på jobbet så jag kan få ut blanketter för tjänsteledigt. När dessa två saker är i hamn är planen som lyder:

Dra mellan jul och nyår och stanna till mitten av april. Väljer att jobba in mer pengar här hemma så att jag slipper jobba där borta och enbart kan ägna mig åt att åka skidor och att roa mig. ^_^ Skaffa liftkort(förhoppningsvis är det lite billigare, har inte kollat om det är det fortfarande) och boka flyg. När dessa saker är avklarade så är det bara boendet som är problemet.

Är det någon som har ett boende på gång, eller redan har ett så är jag vääääldigt intresserad av att bli en del av boendet! Trots att jag inte kommer vara där hela säsongen är det inga problem att betala min del av hyran för hela kontraktstiden. Antar nu att det är typ 5-6 månader som folk brukar hyra. :)

Skicka gärna ett PM om någon känner sig sugen på att ha mig som en del av boendekollektivet i Whistler! :) Så fort tjänsteledigheten beviljats så är jag all in 100%!

Senast ändrad:
sophieaman sa:
Förresten, det börjar bli dags nu! Någon som bokat flyg? Vilket datum flyger ni isf?

Vi har tänkt att åka efter löning i oktober nångång. Tänkte boka nu i veckan, eller är oktober för tidigt och helt dött?
Bokade flyg i veckan, ville att det skulle hända något :rolleyes: drar 5 november

osten_09 sa:
sophieaman sa:

Bokade flyg i veckan, ville att det skulle hända något :rolleyes: drar 5 november
Hur mycket mer är i hamn då så att säga? :P

sjokeckset sa:
osten_09 sa:
sophieaman sa:

Hur mycket mer är i hamn då så att säga? :P
Ja tycker inte vi ska ta upp det :p ganska stoked att ja har bokat flyg, nu blir det av i alla fall. Resten löser sig :rolleyes:

kristijna sa:
Ingen som är påväg till Bad Gastein denna säsong? :)
Med tanke på föregående säsong och dess dåliga snöförhållande så vågar iaf inte jag satsa på alperna. Kanada känns mera snösäkert. :) Dock kan ju den här säsongen bli annorlunda. Det är ju även närmare till alperna. ;)

Nån som har boande ledig? :) Tenkte på at åka til Whistler eller St. Anton denne här vinteren! Nån som har tips til jobb, eller fiksar man det når man kommer fram?

Magnus - 22 - Norge!

Senast ändrad:
Hej igen... Fråga till er som redan fixat visumet, måste det alltså vara på engelska och kostar det verkligen pengar att fixa? Hon vi pratade med hos polisen lät rätt tappad så blev lite osäker.

http://polisen.se/sv/Service/Blanke...ketter/Utdrag-belastningsregistret---svenska/

Det är det där formuläret ni letar efter. När du öppnar pdf-filen ska man välja språk, men välj svenska där då det bara är språket på själva blanketten (förvirrande jag vet). Skriv ut, fyll i, fixa en legit kopia av ditt pass (fixade jag på polisstationen), betala in 192 kr till Plusgirot som är angivet, och skicka iväg formuläret + passkopia till angiven adress. Registerutdraget kommer inom typ 3 dagar efter det!

Hej! Här är ytterliggare två heltaggade tjejer från Göteborg på 20 år som mer än gärna kan tänka sig att dela boende!! Håller även på att leta själva men kontakta gärna om det skulle finnas två platser över någonstans!

Tillbaka
Topp