Whistler säsong 2011/2012 ?!

Hej alla glada och skidgalna :)

Jag är en grabb på 22 år som är ifrån Sthlm, det är nämligen så att jag tror helt och hållet på det här med att resa själv när man väl ska befinna sig på en och samma ort! Men men, boendet...?
Ifall det finns någon/några som behöver extra energi i sin stuga... :)
Ps. Jag letar även på egen hand.

Vore grymt tacksam för svar!

Ytterligare en tjej som är intresserad av att säsonga i Whistler. Visum på G, likaså jobb, men Boende är ett litet bekymmer. Någon/några som har lust att slå ihop sig eller som har ett boende med ledig plats över???
Jag kommer ev börja jobba redan i slutet av september/början av oktober, men är intresserad av boende närsom..
alla som är intresseade, hör av er så att vi kan dra ihop något.
;)

Då hade man bokat! Glider in på ett bananskal till Vancouver i mitten av November! Sedan hade jag tänkt bege mig mot Whistler :D

Härligt Dennis! see ya there people!

Kommer dit den 1 nov, galet taggad, vad sägs som en öl eller 10 när det börjar komma dit lite svenskar? :D

Hej

Min kille o jag flyger också ner den 31 okt! mellanlandar på island och i seattle. Nån som ska på samma flyg? Vore roligt och veta.

Arbetsvisumen ska komma nu i veckan, och jag har en arbetsintervju nu på torsdag via skype. Wish me luck! :P

Boom! blir så peppad av att läsa detta. jag och en god vän driver ner i början av dec!
Lär bli en bra vinter.

wow! sjukt många som ska till whistler ändå! naaaajs! :)

vi är två tjejer som ska dit ca 1 månad - hela december!
någon som vet något bra boende eller vill ha två tjejer på 19 & 20 år att bo med?
annars lär vi allt ses däääär!

Peppad till tusen! Får väl hoppas att man slipper fira jul och nyårsafton själv den här vintern då? :D Byta lite livsglädje med varandra över en öl eller två :)

Hej allihopa!

Hade min jobbintervju igår med en kille som själv bor i Whistler. Han sa att efter 1:a november är det i princip omöjligt att få tag på ett boende som ligger bra till. Bara ett tips!

Hallå guys, jag och min polare är på plats hela januari, sen åker han hem och jag stannar februari också. Skulle vara svinkul att dela boende med några, hör av er om ni har något på gång eller vara med på vad vi ev. hittar!

Har ni tillgång till bil är Pemberton( 30 km) eller Squamish (58 km) ett alternativt boende för Whistler trippen.
ev även nere i Whistler Creek med lite flyt, då slipper ni ha bil, bara ta liften till Downtown så att säga :)
Alpine Meadows (4 km). Finns flera alternativa boenden mellan Squamish och Whistler men då blir det ju strul med transporter osv.

Daniel

Senast ändrad:
Tja!
Har en liten fråga angående Whistler, jag och några polare har bestämt oss för att åka dit 2 månader Feb-mars. Vi
är 4 st för att vara mer exakt, jag undrar om man bara kan åka över dit och hitta boende på plats mitt i säsongen eller om allt är upptaget då. Sen undrar jag om någon vet var liftkort för två månader skulle kosta där, letade på deras hemsida men hittade inget :/

Mullman sa:
Tja!
Har en liten fråga angående Whistler, jag och några polare har bestämt oss för att åka dit 2 månader Feb-mars. Vi
är 4 st för att vara mer exakt, jag undrar om man bara kan åka över dit och hitta boende på plats mitt i säsongen eller om allt är upptaget då. Sen undrar jag om någon vet var liftkort för två månader skulle kosta där, letade på deras hemsida men hittade inget :/
Jag hade en arbetsintervju med en som bor i Whistler över Skype. Han sa att det var i princip omöjligt att hitta boende efter november. Så enligt honom verkar det vara bäst att hitta boende så snabbt som möjligt, alltså innan ni åker.

osten_09 sa:
osten_09 sa:
Tja! Galet taggad på att vintern ska komma, sitter i en segelbåt och kollar runt hela dagarna :p hittade nyss en ganska soft boende.
Ett hus centralt i village cirka 1,5km från liften. Verkar ganska lyxigt med egen utomhusjacuzzi :)
Det är 3 sovrum och tre badrum plats för 6 pers.
Hyran ligger på 32000 så om vi går ihop 6 personer blir det 5400kr/månad vilket är ganska billigt av det jag hittat.
Här är en länk: http://www.montebelloatwhistler.com/ kolla och säg vad ni tycker, är nu två som är intesserade :)
Tagga för vintern nu!
Inga fler som tycket det verkar najs?
Ehhh, jo JAG! Känns som vanligt att man är i sista minuten med det lär väl lösa sig ;) Söker ni fortfarande någon att dela boende med är jag lätt på. Tänkte dra ner själv då mina kompisar valt att gå och bli seriösa med plugg, du vet villa volvo och vovve. Nä, jag vill pumpa puder! Skönt att man inte är den enda som går i vita tankar!
/Michaela

Tyvärr sket sig det boendet :/
Hoppas du hittar några att bo med, kommer bli en grym säsong.
Gå med i nordic skibums på facebook, där kan du kanske hitta lite fler folk att bo med. :)

Då var även flygbiljetterna bokade så jag och min polare landar i Vancouver 29 oktober (någon annan som flyger från Gbg det datumet?) och tar oss till Whistler dagen efter. Ser fram emot att träffa alla där!

Nån som har boende med 2 platser över? Eller finns det flera hemlösa säsongare som har lust att bilda kollektiv?

Senast ändrad:
Shiihuu!!

Jag hoppar in mitt i tråden och hänger gärna på alla glada svenskar till pouder heaven. Jag väntar på mitt visum och beräknar att vara där i början av november. Jag är 25 år, från göteborg och efter att säsongat i Narvik 2010-2011 vill jag uppleva riktigt puderfräs! Jag tänkte bo på Whistler Pinnacle Hotel första månaden enbart för att inte vara taklös första tiden. Någon som nå info om det, bra/dåligt? Annars är även jag intresserad av boende och delar helst med några stycken.

osten_09 plats för fler?

Senast ändrad:
Hotellet vet jag inget om men puder lär du få i alla fall.
Vi har tyvärr fyllt ett hus, skickade nyss in förskottsbetalningen.
Men det verkar vara ganska många som letar folk att bo med så det löser sig nog.

Gabriella sa:
Då var även flygbiljetterna bokade så jag och min polare landar i Vancouver 29 oktober (någon annan som flyger från Gbg det datumet?) och tar oss till Whistler dagen efter. Ser fram emot att träffa alla där!
najs!! vi kommer en månad efter er ungefär :) har ni hittat nått boende än? :)

Gabriella sa:
Najs! jag och min polare flyger från gbg 1 nov, så vi lär ses där! ;)

helsing sa:
Gabriella sa:
Jag åker också 1nov från göteborg :D

Osten_9 Tack för svar, vi ses där!

Senast ändrad:
fridadalevik sa:
Gabriella sa:
najs!! vi kommer en månad efter er ungefär :) har ni hittat nått boende än? :)
Härligt!! Nej vi kollar fortfarande runt. Två kompisar till oss kommer dit några dagar innan oss, så vi kanske väntar tills de är där och kan kolla åt oss! :) Hör av mig om vi hittar något kul!

2012 sa:
helsing sa:
Gabriella sa:
Jag åker också 1nov från göteborg :D

Osten_9 Tack för svar, vi ses där!
Men grymt!! Kul att vi blir en del där redan i november då! Vi är nu fyra tjejer från Gbg som åker!

hej .. vilka här inne är sugna på och dela boende. tänkte ta fram några förslag nu i helgen och skulle vilja fylla upp rummen direkt... jag och tjejen åker ner 31okt..

hallo folks urgött att höra att det är så många svenskar som ska till whistler. Och här en en till som ni kommer finna där. Jag ska köra Langleys ski around turer så kommer förmodligen att vara i whistler cirkus två gånger i veckan. Har kört två säsonger i Frankrike och är gaaaalet taggad på den omtalade snön over there.

Inzy88 sa:
hej .. vilka här inne är sugna på och dela boende. tänkte ta fram några förslag nu i helgen och skulle vilja fylla upp rummen direkt... jag och tjejen åker ner 31okt..
Hej! Jag är jätte intresserad och anpassar mig lätt i alla boenden. Åker ner själv och skulle uppskatta att ha ett rum att komma ner till. :) Har kört en säsong i Franska alperna, men det var alldeles för länge sen och nu vill jag bara åka skidoor igen! LÄNGTAR LÄNGTAR LÄNGTAR!! ;)
Hör av er! :D
//Michaela

Inzy88 sa:
jag delar gärna boende med er! Har säsongat en gång tidigare, och tänkte slå på stort denna säsong med whistler!
kille, 21.

Entire sa:
Inzy88 sa:
jag delar gärna boende med er! Har säsongat en gång tidigare, och tänkte slå på stort denna säsong med whistler!
kille, 21.
VI är två tjejer som är riktigt sugna på det! vi ska dock bara vara där i december, men kan sova hur som.. så vill ni betala lite mindre för boendet under dec är vi väldigt sugna!

Tja!

Jag kommer vara i vancouver hela säsongen men ska försöka ta mig upp till whistler så mycket som möjligt och det hade varit kul att träffa lite fler svenskar där uppe. Har det skapats någon facebookgrupp för årets säsong och om inte borde en sån skapas?

Lycka till med jobbsökande etc!

Antti

Inzy88 sa:
Hej, vi är två killar som söker boende. Vi är båda 20 år och kommer från Stockholm, kommer till Whistler runt den 10e november. Är det någon annan som har platser över kan ni höra av er till mig på marcus.bubenko@live.vrg.se

//Marcus och Fabian

Tjena finns de någon här på forumet som varit i Whistler innan som kan svara på hur det ser ut om man kommer ner solo i slutet av december till exempel. Säsongade i St Anton förra året och även där sa alla man pratade med att jobb och boenede var kört efter första november. jag kom ner 5 januari å hade inga problem att fixa boende eller jobb (jobbade inte men jobb fanns :) ) så därför frågar jag någon med first hand experience om samma sak gäller i Whistler eller om man är tvungen att dra på en gång.
tack för svar :D

Tillbaka
Topp