Whitewater eller Red Mountain

Siggemo

Medlem
Tjaba! Är det någon som kan tala om för mig vad det kostar att vara ca 1 mån i Whitewater eller Red Mountain. Boende vad liftkort kostar och liknande!
Tack på förhand!

Var inte alldeles så förtjust i Red Mountain, mycket tajt skogsåkning och pucklar.
Inte stora fält/bowls som i Fernie eller Whitewater men ändå helt OK.
Koncentrera dig mest på Nelson/Whitewater.(tycker jag)

Kan inte hjälpa dig med priser, var där för två år sedan, mycket kan ha hänt sen dess.

/Tjaba

Jag tycker nog lite bättre om Red än föregående men helt klart är att både Red mountain och Whitewater är väl värda att besöka..
Ett ställe i Red som jag blev grymt förtjust i är ett område som dom kallar för ”Paradise” och det är grymt bra skogsåkning,,, sen finns det en uppsjö av andra riktigt bra ställen. Ett tips är att hänga på en mountain guide ett par åk det är gratis och då visar dom säkert några riktigt bra ställen…
Boende och annat kan du hitta på www.rossland.co

Magnus

Var i båda orterna förra året, mycket bra båda två. Grym skogsåkning i red och en hel del möjligheter att hika ut.

Vad gäller boende så vet jag att det finns massor ledigt i Rossland (red) det borde vara möjligt att få ett bra pris. Vill du veta mer kan du gå in på en kanonsida; www.unred.com (bra info och en bra messageboard).

I övrigt är det inga större skillnader i priser mellan orterna, lycka till! Kanonval för en bra skidupplevelse förresten.

Patrick

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp