Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Du tar åt dig på helt fel sätt. Detta visar hur mycket den personliga smaken faktiskt spelar in. Jag har också åkt snowboard i drygt 20 år och åkt på mängder med brädor. Det är bara mitt sätt att säga att jag gillar bredare brädor. För min personliga smak rekommenderar din guide lite väl smala brädor. Har man tex 44 som jag så tycker jag att 26,1 till 26,5 är perfekt, alltså den bredd som du rekommenderar till storlek 45. Jag tycker att din guide är alldeles utmärkt, men för min personliga preferens är den en storlek fel hela vägen:Dpinn sa:..
??
fel hela vägen. varsågod Dougboy. rätt min extremt generella guide.
..
ex. 1 --> jag har 42 i skor US 9.. vill jag ha ett mellanting som täcker allt från pist till park och är uträknat på en "normal-längd" på män i Sverige så skulle jag ha (enligt mig guide) en bräda med ett midjemått på "....24,8 till 25,1 "
när jag körde på 24,2 tog min hälkappa i och mina tår tog i när jag gjorde djupa carvingsvängar i branta backar..
när jag körde 25,6 så kändes det svårt att få upp brädan på kant men dock blev det lite lite bättre flyt i pudret..
min Dominant (som jag endast kör i parkmiljö) är ca:25 i midjan och känns stabil när jag railar.
min Custom 156 som jag kör allround är 24,7 i midjan och är nästan nästan lite lite för smal..
jag har ju kört väldigt många olika brädor från olika märken och kört i 20 år.
jag själv tycker att min generella måttstock är jävligt bra... så
Dougboy ... vart är det fel ??
/Pinn (ursäkta om jag tar åt mig på fel sätt. men jag gillar min lilla guide)
Kikade lite närmare och såg att Nitron var 157 lång, kanske ändå i längsta laget men jag trycker dit bindningarna och testar ikväll....linder sa:Nitron! Det enda negativa med bredare bräda är att den känns långsammare att kanta med men med vettig teknik är det inga problemgillar du dock att jibba är väl nitro brädan på tok för lång