Windsurf? Vart?

beck

Ny medlem
Windsurf? Vart?
Tjoho Alla sköna Windsurfare!!
jag är en kille på 16 år, unndrar vart jag ska windsurfa i sommar eller höst? både i Swe och utomland?? har surfat i typ 3 år, har ganska shyssta grejer!" Och kan åka bra! eller ja jippa, vatten starta etc. men vet inte riktigt vart det finns vind??

kanske lite tidigt med Windsurf!" men måste veta vart jag ska åka?? ge mig några tips???

///// Axel

Windsurf? Vart?
Haga Park, Öland
Apelviken, Varberg
Halmstad med omnejd
Abbekås, Skåne
Haboljung, Skåne
Rullsand, Gävle

Klitmöller, Danmark
Sylt, Tyskland
Tarifa, Spanien
Lake Garda, Italien
Vassiliki/Paros/Karpathos, Grekland
Fuerteventura, Spanien Kanarieöarna
Gran Canaria, -::-
Marocko
Hurghada/Dahab/Safaga, Egypten
El Yaque, Venezuela
Cabarete
Maui, Hawaii
Kapstaden, Sydafrika
Australiens östkust

Windsurf? Vart?
Vassiliki på Lefkas i Grekland hade en riktigt schyst uthyrning när jag var där för några år sen. Tyvärr höll inte vinden samma klass som utrustningen den dag jag var där men det ska tydligen vara bra vind där.

Om man kollar lite på nätet så verkar det finnas en hel del ställen i Grekland med stora uthyrningar och bra utrustning.
Det bästa stället jag har surfat på var Skiathos i Grekland men utrustningen var helt fel för den vinden och vågorna och det var ändå den bästa uthyrningen på ön.
Rodos verkar riktigt bra om man inte är så übergrym på att surfa.

//David

Windsurf? Vart?
I Sverige så är det Apelviken som gäller!!!!
Även haga park e riktigt bra....

Vill du ha bra spots utomlands så kan jag rekomendera Sydafrika
och Australiens Västra kust!!!!!

Men håller me kolla in Steffo.nu!!!!!

Windsurf? Vart?
Sverigen brantaste vindsurfing finns vid Bolleskären utanför Öckerö.

Vid hård sydlig till sydostlig vind kan det blir riktigt stora vågor och sideshore. En liten nackdel är att skäret ligger ett par kilometer ut och vid de fungerande vindriktningarna är det Norge nästa om man missar sin Gu-Screw och bryter masten t.ex. Om man inte redan i själva spolingen efter mastbrottet blir upslängd på stenarna det vill säga.

Andra bra ställen är Torö i Nynäshamnstrakten där det kan blir riktigt stora vågor vid sydliga vindar. Gislövshammar på Österlen är et annat fint ställe, dock inte så brutalt.

HitMe

Tillbaka
Topp