X-games 13 åkarlista!

X-games 13 åkarlista!
Heja tanner rainville. Han har ju skönaste stil så hoppas på honom i slopestylen,

Kul att se Hall-Dumont kampen igen!

X-games 13 åkarlista!
den listan måste updateras en hel del.. haha är ju massor med åkare som saknas!

men det stod ovanför att listorna kan ändras när som helst, så blir spännande att se hur den färdiga listan ser ut!

hoppas wallisch kan få sig en plats, vore kul att se hur han står sig mot resten av eliten ;)

X-games 13 åkarlista!
jeppenator sa:

men det stod ovanför att listorna kan ändras när som helst, så blir spännande att se hur den färdiga listan ser ut!

hoppas wallisch kan få sig en plats, vore kul att se hur han står sig mot resten av eliten ;)
han har brutit nyckelbenet

X-games 13 åkarlista!
jag skulle lätt vilja se wallisch, han är ju sjuk på unnatural!
se om han håller sig till eliten!

X-games 13 åkarlista!
Lu-Crabber sa:
hehe simon vinner eftersom tanner failar på dopningen ;)
de har inte drog tester, å om de skulle ha det så skulle ingen få va med å köra.. alla röker ju, dont ya people get it..

det är inte kompleta listan, kommer folk som placerar sig bra på dew tour och us open har en ganska go chans att få åka..

X-games 13 åkarlista!
alkoholz sa:
Lu-Crabber sa:
hehe simon vinner eftersom tanner failar på dopningen ;)
de har inte drog tester, å om de skulle ha det så skulle ingen få va med å köra.. alla röker ju, dont ya people get it..

det är inte kompleta listan, kommer folk som placerar sig bra på dew tour och us open har en ganska go chans att få åka..
sniffar ironin någonstans i inlägg111, tror att alla med lite vett förstår att det inte bara är tanner som relaxar lite ibland.

Som sagt så kan det ju omöjligt vara den kompletta listan, kolla uppställningen i big air osv. Dessutom så skulle dom väll inte starta x-games slopestyle utan sammy?

X-games 13 åkarlista!
Hoppas verkligen man får se Mono Skier X på nåt sätt:D Sjukt coolt att det finns med överhuvudtaget. Det lär ju twista till en annars rätt tillrättalagd gren i bästa FIS-stil. Tycker det är konstigt att Olenick alltid finns med i såna här sammanhang då det antagligen finns 20+ åkare som skulle göra sig bättre i Slopestyle. Tycker flera namn i pipen känns lite konstiga också.

X-games 13 åkarlista!
Setermaan sa:
Tycker det är konstigt att Olenick alltid finns med i såna här sammanhang då det antagligen finns 20+ åkare som skulle göra sig bättre i Slopestyle.
precis, i pipen är han ju med i matchen men big air / slopestyle tycker jag han borde lämnat för länge sedan, så sjukt mkt folk som förtjänar platsen mer enligt mig

X-games 13 åkarlista!
H-T sa:
jeppenator sa:

Lär nog ha läkt ihop ganska bra till X-Games.. Men Dew Tour i helgen kanske blir svårt

X-games 13 åkarlista!
torstein horgmo kan nog ta hem snowboard slopestylen

edit: exakt samma åkare i årets snowboard big air som sist haha

Senast ändrad:
X-games 13 åkarlista!
Listan känns fortfarande lite okomplett, känns ju lite märkligt om Wester är med i Big Air men inte Slopestyle... men vad vet jag?

Kul att PK och Sammy är med nu. Riktigt grym lineup nu! Blir galet kul att se Tanner i slopestyle igen. Hade vart kul om Matt Margretts fick Olenicks plats i slopen. Hade varit kul att se lite norska upcomers också. Sen måste ju Harlaut få en plats!

X-games 13 åkarlista!
harlaut ska solklart ha en plats i slopestylen, tycker nästan han borde få köra big air också, sen wallisch är väl någon alla vill se

X-games 13 åkarlista!
vaarför är inte henke inbjuden? det är fan konstigt alltså.. han dödar det ju 100 ggr hårdare än många på den listan.. :S

+ att han har slopestylemeriter som är ganska tunga! dom borde överväga att faktsikt ge han en plats!

och om dom satte in wallisch också så skulle detta bli jävligt spännande!
men kul att se åkare som matt walker med iallafall! han är ganska underground och inte alls lika oldschool som många av dom som vart med nu i X-Games 10 år i rad typ!

blir spännande som sagt :D

X-games 13 åkarlista!
Grymt att Colby får köra dubbelt i slopestylen, haha

som alla andra säger så saknar även jag Harlaut, Wallisch och Wester

X-games 13 åkarlista!
Asså jag förstår inte hur dom tänker..

Visst att Jon Olsson, Simon Dumont, Colby West och dom här är självklara. Men varför?
Jon och Simon förstår jag, men te.x Colby. Vad gör han som inte Henrik Harlaut gör?
Henrik Harlaut är ju igentligen ganska så mycket bättre. sw 1620 mute, ska inte det räcka för x-games!?
Phil Casabon kom ju med och det var ju riktigt kul, ingen dumt mot Phil nu för det är super att sånna som han kommer med men är inte te.x Harlaut ganska mycket bättrer än han också!? Tycker dom att Harlaut utväcklar sporten åt fel håll elr? Isåfall borde ju Tom Wallisch komma med, om nån så är det väl han som har stil.

Visst kanske tex Wallisch och Harlaut har tackat nej, Men det är ju likadant i alla tävlingar, år efter år. Bara dom "rutinerade" åkarna som är med överallt och det är självklart fast dom inte ens är så pass bra som många åkare utifrån är.

EDIT: såg att Wallisch brutit nyckelbenet.

X-games 13 åkarlista!
TheFibretech sa:

Visst att Jon Olsson, Simon Dumont, Colby West och dom här är självklara. Men varför?
Jon och Simon förstår jag, men te.x Colby. Vad gör han som inte Henrik Harlaut gör?
Henrik Harlaut är ju igentligen ganska så mycket bättre. sw 1620 mute, ska inte det räcka för x-games!?
Phil Casabon kom ju med och det var ju riktigt kul, ingen dumt mot Phil nu för det är super att sånna som han kommer med men är inte te.x Harlaut ganska mycket bättrer än han också!? Tycker dom att Harlaut utväcklar sporten åt fel håll elr? Isåfall borde ju Tom Wallisch komma med, om nån så är det väl han som har stil.

Visst kanske tex Wallisch och Harlaut har tackat nej, Men det är ju likadant i alla tävlingar, år efter år. Bara dom "rutinerade" åkarna som är med överallt och det är självklart fast dom inte ens är så pass bra som många åkare utifrån är.

Vem fan skulle tacka nej till x-games.. tror ingen har råd med det. Varför skulle Wallisch vara med. Har inget emot honom och han har grym stil tycker jag. Men han har ju inte direkt presterat på nån stor tävling. Han kanske inte har nerverna?? men han är ju ung och visst kommer vi att se han och harlaut i x-games inom en snar framtid.

X-games 13 åkarlista!
pelov sa:
TheFibretech sa:

Vem fan skulle tacka nej till x-games.. tror ingen har råd med det. Varför skulle Wallisch vara med. Har inget emot honom och han har grym stil tycker jag. Men han har ju inte direkt presterat på nån stor tävling. Han kanske inte har nerverna?? men han är ju ung och visst kommer vi att se han och harlaut i x-games inom en snar framtid.
I och för sig är det ju många av åkarna som aldrig presterat i Slopestyle. Vad har du sett för stordåd av Olenick utanför pipen?

Varken Matt Walker, Anders Backe eller Henshaw har ju vunnit några liknande tävlingar. Ska inte Matt Walker som har en av skidvärldens snyggaste åkstilar med då?

Hoppas JF Houle kör bra i alla sina åk hahaha. ( Innan nån paragrafryttare kommer och snärtar mig med pekpinnen vill jag påpeka att han är uppskriven 2 ggr)

X-games 13 åkarlista!
Mycket bra åkare! Man får hoppas att Henke och Wallisch också kommer få vara med i x-games, för båda två är ju äckligt bra på att åka (men man får väll se också hur det är med Wallisch nyckelben). Hur som helst så kommer det ju självklart blir lika kul att titta på som vanligt! =)

Senast ändrad:
X-games 13 åkarlista!
NeeWTF sa:
H-T sa:
jeppenator sa:

Lär nog ha läkt ihop ganska bra till X-Games.. Men Dew Tour i helgen kanske blir svårt
men han har väll redan kört några gånger? vare inte en edit han var med i typ nyss? tom craack.

EDIT: läste nu att han e i finland , tror han skulle köra lite där , typ nån tävling eller nåt.

Senast ändrad:

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp