X-scream cracks

• Trådstartare Trådstartare Joergen Sandbakken
  • Start datum Start datum
J

Joergen Sandbakken

Guest
X-scream cracks
Kjopte et par X-scream series (195 cm) i desember og brukte de 6 dager som telemarkski for de delaminerte og boyde seg. En glippe paa ca 12 cm mellom staalkanten og capen - 30 cm fra skituppen. Fikk et par nye som reklamasjon og reiste til Sveits.

Etter 12 dager uten problemer leser jeg paa www.skinet.com at X-screamens topplaminat sprekker opp ved bakre og fremre prolink - og da jeg sjekket etter paa mine "nye" ski saa jeg ogsaa sprekker. De gaar paa tvers av skien.

Er det flere som har sett det samme?? Oppfordrer alle til aa sjekke sine ski, og skrive inn dersom de har tilsvarende sprekker slik at Salomon kan gjores klar over problemet - reklamasjoner etc.

Ellers er screamen en fet ski!

Sno hardt
Jorgen

X-scream cracks
Är sprickan i lacken eller går den ned ända till glasfiberlaminatet?

I det första fallet är det hela endast en kosmetisk fråga, om än irriterande.

HitMe

X-scream cracks
Screamen er ikke lakkert. Grafikken ligger under topplaminatet, og sprekkene kan baade sees og foles (bruker en spiss gjennstand) tydelig.

Bunnlost!
Jorgen

X-scream cracks
Ja, grafiken ligger under laminatet, men det ligger ändå ett lager genomskinlig lack ovan glasfibern. Om det inte var så skulle man kunna kanna glasfiberns struktur.

Om sprickan går ända ned till fibern borde denna bli vit och ogenomskinlig nära sprickan. I vilket fall som helst, jag tycker du skall reklamera skidan.

Faktum är att det är idiotiskt att motera på de där "rören" ovanpå skidan som Salomon (och flera andra) gör. Speciellt om skidan används till hopp är det lätt att det blir brottanvisningar. Det är till och med extra idiotiskt att has denna gimmick på "äkta cap skidor" av den typ Salomon säljer.

HWC HitMe

X-scream cracks
Var i butikken i dag - faar nye ski som reklamasjon. MEN - skiene er utsolgt hos importoren, saa jeg skal fortsette aa bruke disse til de greier aa skaffe et par nye - mulig at det blir 2001 modellen.

Saa langt alt vel - haaper at skiene holder sammen resten av sesongen.

Fresh snow and first tracks!
Jorgen

Snödjup

Tillbaka
Topp