Yniq - Jon Olsson "gradiant lens"

Ruskigt fula imo. Smaken är väl som baken men jag tycker mest dom påminner om googlarna man hittar för en tjuga på teamsportia.
Utan J.O skulle dom inte vara nånting!

Wow! Asfeta ju. Skulle jag ha råd så skulle jag givetvis köpa dem, kostar tok för mkt för min del. Jag brukar handla goggles som ligger runt 400-1000kr

Senast ändrad:
Hogizz sa:
Ruskigt fula imo. Smaken är väl som baken men jag tycker mest dom påminner om googlarna man hittar för en tjuga på teamsportia.
Utan J.O skulle dom inte vara nånting!
Hittar du så cleana goggles på Team sportia för en tjuga får du gärna köpa ett par o posta dom till mig.

låt oss strunta i desgnen för nåra sekunder, hur tror ni linsen kommer funka? den som övergår från ljus till mörk?

sj tror jag det kan funka riktigt bra faktiskt, den skymmer solen ovanifrån, utan att backen och snön blir för mörk :)

jibbtor sa:
låt oss strunta i desgnen för nåra sekunder, hur tror ni linsen kommer funka? den som övergår från ljus till mörk?

sj tror jag det kan funka riktigt bra faktiskt, den skymmer solen ovanifrån, utan att backen och snön blir för mörk :)
Problemet med snöblindhet är ju att snön reflekterar så mycket av solen att det blir för ljust....så jag tror att det kan bli lite störigt...har mycket hellre bara ett par extra goggles i väskan...

jibbtor sa:

Snön reflekterar ju som ett as, så jag måste hålla med hellbergarn.
Tror inte så starkt på dessa vare sig design lr tekniskt.

Såg bild på dessa i Magasin Åre, hur coola som helst.
...sen att Jon skulle använda dem bryr jag mig inte om...2700 e mycket så då får dom f#€#mej vara bra också.
Var finns dom att köpa för inget sägs på hemsidan www. yniq.se ?
mailade dom men har inte fått svar :-(

Spy har haft sånna här linser till Soldier förr. Har nog nån/några liggandes hemma oanvända, såg aldrig något användningsområde för dom för att vara ärlig. Så jag ser inte den stora nyheten i detta?

fenox92 sa:
håller med Hogizz. Jag tycker dom ser ut som nån billig skit man kan hitta i vanliga sportbutiker.
Kan man få några exempel, kan ju spara massa stålar ju :-)

/////

http://yniq.se/ kan jag inte se detta med ljusare nedredelen av linsen.
Snöblindhet (som någon skriver) innebär att ögat har fått för mycket ljus. Kan tex. vara att man har ett par mörkaglas, iris öppnar sig mer för att släppa in mer ljus(för att det är för mörkt) har du då ett dålig UV skydd i linsen kommer du få ont i ögonen eller ev. få men på lång sikt. Ögonen löser detta med ljus insläpp självt. Så linser som tillsynes ser lika dana ut kan vara bra eller dåligt. Du märker förmodligen inte det direkt i solljuset.
Har själv blivit blåst på fel glasögon och lider fortf. efter 10år av detta misstag med billigt skit som såg bra ut.

Sen om Yniq har bra lins eller dåligt vet jag inte då jag inte hittat någon bra info mer en pris och snygga bilder. Är allt bra blir det defenetivt ett köp från mig :-)

Sjuuukt snygga brillor.

Kommer ut till en handfull svenska affärer till jul. Kommer att kosta 2700kr enligt tidningen Åka Skidor. Står dock inget om vilka affärer...

Tanken var ju dock att Jon ville använda dessa när det var molnigt / dåligt väder så då är ju risken för snöblindhet bra mycket mindre.

Tillbaka
Topp