zell am see

Dave_o

Medlem
zell am see
Äntligen bokat vinterresan, det blev zell am see/Kaprun den 21:a mars!
Men jag börjar nojja att inte stället ska räcka till då många säger att det är mest för nybörjare? har åkt en hel del och skulle nog se mig själv som duktig och gillar mycket off pist och låååånga sköna pister men hur är det egentligen i zell å kaprun man får så jävla spridda budskap om orten!

Nån som vart där eller vet som kan berätta om vi bokat helt fel ort?

zell am see
Zell am see är okej, har inte själv varit där men en kompis gjorde säsong. Och hon fick betyligt mer pow pow där än i st.anton sa hon i alla fall... mindre folk som åker offpist = mer åt dig själv.

Tror Zell Am see blir grymt en vecka!

zell am see
Har vart på både ställena. Håller med om att Zell kan vara lite av ett nybörjarställe, har aldrig varit där när det varit gott om snö dock. Kaprun o andra sidan är super, rolig och lättillgänglig offpist, alltid rätt gott om snö iom att de ligger så högt.

zell am see
Du kan vara lugn.. Zell am see bjuder pa bra akning bade i zell am see systemet och i Kaprun. I Zell har du langa och skona, inte sa jatte branta pister, som man kan bara tryck pa sa in helvette och carva sig ner till botten.. Pisterna ar for det mesta ganska breda. De flesta liftar i zell ar grymt moderna och snabba.

I kaprun har du som deas sade lattillganglig schysst offpist med mycket puder

Senast ändrad:
zell am see
Fan va härligt:) Tack för grymma svar!! låter som att det kommer bli en kanonsemester med tanke på att vi har asgrymt boende med halvpension också, afterskin då? hört att kaprun är dött men zell hyfsat läste nånstans att det kan vara ett hett tips att åka till saalbach ifall man vill gå ut?!

zell am see
Kan varna om att zell am see, iaf på sommarn, har hundratals, kanske tusentals, rika araber som åker runt och tutar med sina bilar på gatorna.. kul att se dock..

zell am see
Det är ett extremt hett tips att åka till saalbach, jag gjorde säsong som guide i saalbach och zell am see förra året, vi hade boende i saalbach men hade också hand om zell am see, och jag kan ju saga att saalbach spoar upp zell am see stenhart nar det galler afterski..

En sak jag kanske bor namna (sag inte att du skulle dit sa sent) ar att det kan vara daligt med sno i zell am see, tippar pa att det inte kommer vara en flinga sno i byn nar du kommer dit men pisterna bor nog vara ok om man bortser fran lite var-slush.. men du kommer med all sakerhet fa lite puder och riktigt schyssta pister i kaprun

Senast ändrad:
zell am see
Zell am see är bäst på "baksidan" av berget till höger där det går en liten 2 stolslift riktigt skön offpist med lite träd & så får du beundrare från liften om du är så bra som du säger :)

Kaprun berget är ju grymmt om du gillar park / offpist, mycket snö när jag var där och så har dom ju 3 parker. DC parken var klart bäst & den var i bra shape.

Det där med nybörjarberg, allt blir vad man gör det till right?

zell am see
Om du bor i Zell så kan du köpa liftkortet som gäller i både kaprun/zell am see och saalbach. Ta skidbussen till saalbach eller kitzsteinhorn (kaprun) så får du mer varierad åkning. Håller med ovanstående om att afterskin i Saalbach är klart bättre än den i Zell am See. After skin i Zell am See är bäst nere i byn så man förlorar lite av känslan då.
Finns mycket fin offpist i Kitzsteinhorn om man bara har lite tur med vädret.
Ett måste om du kommer till saalbach är att du tar en afterski på hinterhag alm!

Snödjup

Snödjup har sommaruppehåll i väntan på vinterns snödump.
Tillbaka
Topp