ZELL AM ZEE - Alkoholpriser och åldersgräns?

skisucker

Ny medlem
Ska åka till Zell am zee/österrike vecka 9.
Har hört att det är 16 år för att köpa öl och vin och 18+ för sprit i Österrike. Gäller detta också i Zell... ?
Undrar även alkohol priser? mkt billigare?

(:

Varfør skulle Zell am See skilja ut sig?
Jag vet inte vad det ær før åldersgrænser men om det ær 16 respektive 18 så kan du nog rækna med att det ær så i Zell am See också... ;)

Ja det är 16 för ej brända drycker och 18 för bränt i affärerna, på krogen vet jag inte.

18 för försäljning av drycker på bar och pub vet ej resturang, dock är det ej så hårda där...

Tjenare har varit i Zell i ett halvår förra vintern, Priserna är väl någor billigare än på svenska krogen eller ja ganksa mycket billigare nästan halva priset skulle jag vilja säga!
Men i affären är det betydligt billigare. åldern på att köpa i affär är 16 för öl och lätta drycker. Men för sprit är det 18 men det är nästan ingen som kollar:D
på krogen finns det inga vakter som kolla legg men du får köpa allt så länge bartendern tycker det:D Men annars är det samma regler som i affär.
Jag jobbade på en natt klubb, där händet det ganska ofta att vi serverade sprit till ungdomar under 18 också dom vill ju käna pengar :D
hoppas du drar ner då lär vi synas där i vinter ska själv ner några veckor i alla fall!

Lånar tråden lite och undrar vad en 70is koster nere i frankrike alltså typ en absolut eller nått liknade....

Är som keeman sa 16 för öl och alkoläsk, 18 för sprit. Sprang ut och inn på krogen nu i vintras med en broscha på 16 bast, aldrig någon som kollade. Vakterna va fullt upptagna med annat om de änns fanns några!

och Fludent, en flaska sprit kostar 60 spänn om du köper en billig, vem känner skillnaden endå? :) haha!

Tillbaka
Topp