Zermatt 16-18 april.

Zermatt 16-18 april.
Borde funka, jag planerar att dra dit 16 eller 17 iaf. Enda jag är osäker på är hur man kommer upp och ner till Cervinia om det inte är snö längre ner... Jag kommer från Zermatt-hållet.

Edit: Kollade precis pistkartan, är ju gondoler hela vägen upp från Cervinia också, fick för mig att det inte var det. Torde inte vara ngt problem mao. :)

Senast ändrad:
Zermatt 16-18 april.
Att det är gondoler från Cervinia visste jag. Men har nån en aning om snöläget i Zermatt. Har varit där på sommaren och haft vintersnö men i år har det varit risigt med snö.
Det är ju oxå mycket billigare att bo i Cervinia.

Zermatt 16-18 april.
Sant att Zermatt har fått ovanligt lite snö i år. Tror ändå snöläget är OK, trots sommarvädret som råder i låglandet, åtminstone uppe på glaciären. Var i Mürren-Schilthorn i tisdags, och där var snön bra (hade iofs snöat 5 cm i måndags). Zermatt har ju dessutom nästan 1000 höjdmeters fördel jämfört med Schilthorn. Prognosen för nästa vecka säger mer normala apriltemperaturer och chans för lite snö igen, vilket torde hjälpa.

Jag tänkte dra till Saas-Fee i helgen, läget där borde vara rätt likt Zermatt med tanke på höjd och läge. Kan ge en uppdatering därifrån när jag är hemma igen...

Tillbaka
Topp