Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
I min bok så är en så kort radie som 11-14m en slalomskida och kanske inte så mycket friåkningscarver. En så pass kort radie kommer vilja köra rejält tajta svängar och det kräver att man klarar av att både driva på och hålla emot för att nyttja skidans potential, så om du inte är en gammal race-räv hade jag siktat på något med lite mer radie typ 14-17m.Letar friåkningscarver med kort svängradie (11-14) som går som ett lok på is, nypitsat, uppsladdat och som också kan funkai lätt nysnö utanför pisten någon gång då och då. 98% pist 2% off pist.
Finns någon sådan skida?
Tack! Har laddad hem för läsning!Se om du hittar något på frontside som börjar på s 46.
![]()
BLISTER Winter Buyer's Guide | Skis, Ski Boots, Ski Bindings, & More
The most honest, in-depth, useful buyer's guide on the planet. Honest reviews and comparisons of hundreds of skis, boots, bindings, and more.blisterreview.com
I min bok så är en så kort radie som 11-14m en slalomskida och kanske inte så mycket friåkningscarver. En så pass kort radie kommer vilja köra rejält tajta svängar och det kräver att man klarar av att både driva på och hålla emot för att nyttja skidans potential, så om du inte är en gammal race-räv hade jag siktat på något med lite mer radie typ 14-17m.
Men med det sagt så finns det finns det många spännande skidor i kortradie-genren, Völkl Racetiger SL/RC, Head Supershape i.magnum/i.rally.i.speed, Head Worldcup Rebels i.SLR, Atomic Redster S9,Blizzard Firebird WRC/HRC/SRC osv.
Bon Ski
/C
Testa Fischer Progressor 9+, själv har jag en äldre version. 172 cm ger 13m radie
Annars Elan Amphibio 18 TI, grym grym skida som jag testade tidigare i år.
Tack för tips! Jag har kört breda puderlagg a la Völkl Katana V-Werks (Bästa jag haft någonsin). Dom funkar överallt - tom i pist men har lång svängradie.
Detta är min målbild:
F.n vet om inte målbilden kör på ett par GS-lagg iallafall? men härligt gött ser det ut.
@carl_couloir gav bra tips men det beror lite på din längd? en SL-skida kanske maxar 170-175cm pga radien och ligger du över 180 cm hade jag gått på GS lagg alla dar i veckan.Ett utav skidorna som köptes i sommar blev AK ski 184 cm med radien 12,8 m,begriper inte hur dom får fram den radien.F.n vad det är bra att köpa skidor på sommaren,oftast har dom tid att diskutera, ge tips och bra priser.Ingen som har testat Heads v8 ?