hugoerixon
Medlem
Vad har ni under skalbyxorna?
Ska köpa skalbyxor och undrar vad man ska ha under för att håla värmen när det är kallt?
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Jens har fattat!snej sa:Ullunderställ och tillägg av röjk eskimo Quads om det är kallt.
//jens
www.sportamore.com
Jag har den första varianten. Mest köpte jag dem för att dra över löpartightsen vid uppvärmning osv. I fjällen förra veckan när det var 20-25 minusgrader hade jag dem över det vanliga merinounderstället. Funkade galant. Den andra varianten känns som att det kan bli rejält obekvämt om man ska ha ull under också.Vilken av de här 2 tror ni skulle hålla värmen bäst under skalbyxorna.
Alum Shorts Black | De bästa sportmärkena | Sportamore
Stort urval av Alum Shorts Black | ✔️ Snabb leverans ✔️ Gratis retur. | Välkommen till Sportamorewww.sportamore.com
Eller
![]()
Alum Hybrid Short Johns Black
Buy Peak Performance Alum Hybrid Short Johns Black online at Sportamore! Explore sport apparel from 400+ popular brands. Fast deliveries and free returns!www.sportamore.com
Tack så mycket .... är det stor skillnad och ha vanligt underställ och ull underställ när det kommer till att hålla värmen?
Jag använder bara annat material när jag åker längd och då håller mig varm av rörelse. Turande och liftåkning alltid merinoull. Jag tycker det värmer bättre, speciellt när jag svettas.Tack så mycket .... är det stor skillnad och ha vanligt underställ och ull underställ när det kommer till att hålla värmen?
Hmm kanske man ska köpa sig ett merinoull underställ tack för svarJag använder bara annat material när jag åker längd och då håller mig varm av rörelse. Turande och liftåkning alltid merinoull. Jag tycker det värmer bättre, speciellt när jag svettas.
Det är stor skillnad på att transportera bort fukten, så det blir större skillnad destu längre dagen går.
Den stora fördelen med merino mot annan ull är ju lukten. Merino luktar inte svett. Ull över lag har ju också fördelen att den värmer även när den är blöt, det gör ju inte synteten.Kanske off topic men... Som skidturist sällan ute under -10 grader brukar jag klara mig med långkallingar av syntet eller merinoull under vadderade skidbrallor (ej skal). Tycker inte att merinoull som alla hyllar är så enormt mycket bättre än syntet, iofs varmare men jag får oftast bättre total komfort (tillräcklig värme vs inte för varmt) med gammeldags syntetunderställ. Och även merinon kliar, iofs inte lika mycket som farmors stickade ylletröja med krage. Är jag konstig?
Undrar också, när jag ändå fryser ibland, ska jag i första hand uppgradera med tillägg av korta merinokalsonger eller dunshorts? Med hänsyn till både värme och komfort (pungsvett gör ingen glad).
Ja jag menar endast merino vs syntet, annan ull går bort.Den stora fördelen med merino mot annan ull är ju lukten. Merino luktar inte svett. Ull över lag har ju också fördelen att den värmer även när den är blöt, det gör ju inte synteten.
Jag svettas normalt mycket om fötterna men jag kan ju använda samma merinostrumpor under en hel vecka, utan att de luktar. Problemet med just skidåkning är ju att man växlar mycket mellan svettande och frysande. Därför ser jag ull som överlägset. När jag springer kör jag även syntet, men där kör jag ju intensivt hela tidenJa jag menar endast merino vs syntet, annan ull går bort.
...fast synteten blir ändå inte blöt lika lätt? Eller? Brukar skölja upp mina syntetställ varje kväll, de torkar snabbt. Fast jag kanske luktar svitt på eftermiddagen. Ska fråga en närstående person som brukar ha bättre koll på sådant.![]()
Visste inte att bilpedanter hängde på forumMerino-underställ 200-tjocklek från icebreaker och syntetdunshorts från Houdini som går till knäna vid liftburen åkning.
Min sambo behöver byta strumpor vid lunchtid trots de tunnaste i merinoull. Kanske syntet hade passat bättre?Jag svettas normalt mycket om fötterna men jag kan ju använda samma merinostrumpor under en hel vecka, utan att de luktar. Problemet med just skidåkning är ju att man växlar mycket mellan svettande och frysande. Därför ser jag ull som överlägset. När jag springer kör jag även syntet, men där kör jag ju intensivt hela tiden
Min sambo behöver byta strumpor vid lunchtid trots de tunnaste i merinoull. Kanske syntet hade passat bättre?