PisteCarver
Aktiv medlem
Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)
Med det "sunkiga" lifthuset måste vi vara i Italien...
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Med det "sunkiga" lifthuset måste vi vara i Italien...
Om du menar Aostadalen är det väl också lite väl oprecist? Och om du avser byn Aosta så är det fel
Menade inte att få rätt för det heller. Eftersom jag aldrig har sett lifthuset och det inte finns några andra detaljer så ger jag upp.Det var kanske lite väl oprecist va?![]()
Avsåg byn!Om du menar Aostadalen är det väl också lite väl oprecist? Och om du avser byn Aosta så är det fel![]()
Titta lite på omgivningarna så finns det ledtrådarMenade inte att få rätt för det heller. Eftersom jag aldrig har sett lifthuset och det inte finns några andra detaljer så ger jag upp.![]()
Det ser ut att vara i föralperna, kanske någon mindre tysk skidort då... (dimmolnet stör lite)Titta lite på omgivningarna så finns det ledtrådar
Såsom träd, moln och skidspår? :PTitta lite på omgivningarna så finns det ledtrådar
En ledtråd kan vara att bilden är tagen i slutet av januari och vädret den här dagen är ganska ovanligt för årstidenDet ser ut att vara i föralperna, kanske någon mindre tysk skidort då... (dimmolnet stör lite)
Vad är det för typ av träd och var i världen växer sådana?Såsom träd, moln och skidspår? :P
NixGarmisch?
Nope
Eller Japan/Korea kanske?Det är väl ändå björkar där. Borde vara någonstans i norden.
Snyggt, just Moiwa! Trodde Japan skulle framgå mer uppenbart på terrängen i bakgrunden i kombination med sunkigt lifthus och trädenNiseko Moiwa
Skönt att nån mer iaf såg Japan på trädenNär man såg björkarna på toppen var jag säker på Japan. Sen såg man att skidorten började på m så gick det att pussla ihop.
Det verkar som att det finns ännu en blind fläck på @PisteCarver s skidreseatlas. Japan kan varmt rekommenderas, både för skidåkningen (men då får man nog allt lämna pisten en del, även om Hakuba många ggr erbjuder helt ok piståkning) och hela landet"Satellite surveillance tracking" fungerade inte alls här....![]()
Är där inte ett lifthus på den bortre toppen, eller är det bara någon "hydda"?
Du har svaret vad det är i ledtråden som gettsÄr där inte ett lifthus på den bortre toppen, eller är det bara någon "hydda"?