Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Nu är det år 2019 och det är faktiskt undertecknad som dricker choklad med rom på bilden. :)
Men vad heter mellanstationen där den här après-ski baren ligger?
Blir det för svårt så tittar vi på hela bilden lite senare.

Senast ändrad:
Påminner förstås om baren i Zell am See i vintras men jag misstänker starkt att det finns mer än en afterskibar som ser ungefär likadan ut...

Påminner förstås om baren i Zell am See i vintras men jag misstänker starkt att det finns mer än en afterskibar som ser ungefär likadan ut...
Det finns nog en och annan afterskibar i Alperna som ser ut ungefär som denna. För den skarpögde kanske bakgrunden kan avslöja något.
Jag tror vi gör så här:
Exakt kl 9.00 i morgon visar jag hela bilden, och då blir det betydligt lättare!

Och frågan var alltså, vad heter mellanstationen där jag sitter?

Sommerbergalm Hintertux?
Mycket bra!!
Imponerande, antar att du också har besökt den baren... :)
Här spelas det tysk "Après-ski Techno"! (y)🥳

Scheiss drauf! - Peter Wackel (offizielles Video) - YouTube

Och här är hela bilden med Gefrorene Wandspitze och Tuxer Fernerhaus i bakgrunden till höger.

Clip171_.JPG

Nu var det ju inte det till höger som var efterfrågat men det är inte Storsnasen, nu blir det godnatt

Lite suddig bild, men har du kört ner från Norder och är på väg tillbaka till vägen/stationen?

Tyckte först det påminde lite om Trysil, men byggstilen på huset kändes inte redigt som det. Chansar iaf :)

[Edit]: Vid en andra check, så ser bergen för spetsiga ut, hmm...

Ja Dolomiterna. Ser ut som Sasso Lungo och Sasso Piatto låååångt i fjärran. Hmm... Kronplatz ( och Cortina) är redan gissade. Tror egentligen på Kronplatz. Hoppas det är fel ;) och slår till med Vipiteno

Edit: Ändrar till 3-Zinnen...

Senast ändrad:
Tillbaka
Topp