Dagens användning av utrustning är en följetång i bilder! Efter ett besök på Inlandet igår eftermiddag så hämtade jag upp en styck Jones Flagship (164) och Stratos (159), nu skulle det köras head-to-head. Kom iväg lite sent upp till Trillevallen, fortfarande lika folktomt som tidigare i veckan när jag jobbat. 0 problem, inga köer.
Först ut blev Flagship:en då jag inte åkt på den (testat en Ultra Flag tidigare) innan. Kul, dämpad, snabb och härlig på alla sätt! Sen blev det Stratos och den har jag lite mer bekantskap sedan en kväll i Duved tidigare. Ganska lik Flagship:en i stil men lite ettrigare, rappare, mer pop och inte lika dämpad i känslan. Lite lite mjukare flex, men inte med mycket. Det jag blev väldigt förvånad första gången jag testade den är att den relativt korta radien inte alls känns som att den stämmer överens med verkligheten. En bonus för mig som gillar stora skärande svängar!
Efter att ha lämnat tillbaka brädorna, haft det allmänt trivsamt på Inlandet och kommit hem så hade det på något mystiskt sätt dykt upp en Stratos 164 här hemma. Bara att sätta igång och valla+montera för fredagens lediga dag då!
Visa bilaga 7811