Arresnö
Medlem
Vad gjorde du med din utrustning idag?

Bra val av skida och bindning! Den kombon funkar klockrent!Monterade lite
Samma som du använder i backen. Börjar du tura mycket kommer du vilja lägga på typ 10 cm eller nåt sånt, men då kommer du vilja byta bindning också.Nya bindningar! Hudar på ingående. Någon som har förslag och erfarenhet av en bra topptursstav
?Visa bilaga 5222
Om någon lutar sina skidor mot min bil på det sättet så blir det inte roligt.Monterat och redo.
Gick ner i längd till 182cm efter att ha kört 188-189 cm sista fem åren. Gick upp i vikt dessa är precis under 2 pannor, 1600g-ish lagg har ända vissa akilleshälar när det går lite fort och är hårt.
Lite nervöst, men tror att det blir gött med lite ”rappare” skidor totalt sett (läs kortare o tyngre... I know det är motsägelsefullt...).
Visa bilaga 5401
Ha ha, har aldrig behandlat min bil utvändigt väl så för egen del är det no problems. Du får gärna luta dina skidor mot min bil också, den är ändå redan repig i lacken så det spelar ingen rollOm någon lutar sina skidor mot min bil på det sättet så blir det inte roligt.![]()
Ja tro f@n den är repig i lacken när du lutar skidorna mot den på det sättet!Du får gärna luta dina skidor mot min bil också, den är ändå redan repig i lacken så det spelar ingen roll![]()
Vad ska du ha för att göra 3-modeller av Dynafit-bindningar?Filade lite på monteringsmallen.
Hinner knappt med mina egna projekt just nu. Om någon vill ha kan jag skicka modellerna (Fusion 360) så är det enkelt att justera hålbild själv för olika bindningar.Vad ska du ha för att göra 3-modeller av Dynafit-bindningar?![]()
Haha jag förstårHinner knappt med mina egna projekt just nu. Om någon vill ha kan jag skicka modellerna (Fusion 360) så är det enkelt att justera hålbild själv för olika bindningar.
Ender 3, Addnorth PETG.Typ av printer och material?
Är det olika passform på olika Hoji? Provade en Hoji vid samma tillfälle som jag fick feeling för tlt8:an men den satt förjävla dåligt på min fot.Jag väntar fortfarande på att Dynafit ska släppa en dojja med TLT7/8/Hoji-tour-passform, men utan speednose-dumheter. Det har ju sina fördelar, men jag tar hellre en liten alpinklack fram för att kunna ha stegjärn med bygel.
Hittade du ingen snö?
Tyvärr (för min del), Hoji free är betydligt smalare och lägre insteg än Hoji pro tour. Touren sitter fantastiskt på mina fötter (tillika TLT7), free ganska dassigt och skulle kräva en hel del jobb för att funka på foten. Inte lika mycket jobb som mina gamla totalt omarbetade Vulcans i och för sig, men förmodligen åt det hållet tyvärr. Min drömsetup just nu skulle typ vara Hoji tour och TLT7 med tåklack. Men av nån jävla anledning ska de hålla på med sin speed-nose-sälj-adogaj. Usch.Är det olika passform på olika Hoji? Provade en Hoji vid samma tillfälle som jag fick feeling för tlt8:an men den satt förjävla dåligt på min fot.
Funderat på om det går att modda dit en tåklack? Typ skära in 2-3mm i skalet för bygeln (kanske går rätt igenom då, venne hur mycket material det är i tån). Men känns som det kanske hade gått o göra något form av modd på skalet för tåbygeln för o få dit ett par stegjärn?Tyvärr (för min del), Hoji free är betydligt smalare och lägre insteg än Hoji pro tour. Touren sitter fantastiskt på mina fötter (tillika TLT7), free ganska dassigt och skulle kräva en hel del jobb för att funka på foten. Inte lika mycket jobb som mina gamla totalt omarbetade Vulcans i och för sig, men förmodligen åt det hållet tyvärr. Min drömsetup just nu skulle typ vara Hoji tour och TLT7 med tåklack. Men av nån jävla anledning ska de hålla på med sin speed-nose-sälj-adogaj. Usch.
Skruva dit en klack istället? Tänker som hälklacken som behövdes till dynafit beast?Funderat på om det går att modda dit en tåklack? Typ skära in 2-3mm i skalet för bygeln (kanske går rätt igenom då, venne hur mycket material det är i tån). Men känns som det kanske hade gått o göra något form av modd på skalet för tåbygeln för o få dit ett par stegjärn?
Ja funderade på det med. Svårt o säga om det skulle ta i tådelen när man går eller inte utan o testa men känns som det potentiellt hade gått o lösa.Skruva dit en klack istället? Tänker som hälklacken som behövdes till dynafit beast?