Vad gjorde du med din utrustning idag?

ilon

Medlem
Idag blev det till att byta strap efter vinterns äventyr till en ny orginal.
De må vara sköna, men vidare hållbara var de inte i kontakt med vass sten när vi klättrade ur ett dåligt vägval :D
IMG_20201030_085835.jpg
IMG_20201030_090143.jpg

Senast ändrad:

ilon

Medlem
Passade även på att limma ett skruvhål samt skruva av clipsen på kasserade (knäckta) splitboards :(
IMG_20201030_101303.jpg
IMG_20201030_095245.jpg

tmlarsson

Aktiv medlem
Fixat lite med splitprylarna i helgen. Bytt ut alla bultar mot metriska torx så att jag endast behöver en t25 och t30 för pjäxa och splitboard.

Mina Plum SOK bindningar har ingen inbyggd canting så prövar mig fram med en 5mm, ca 3 grader cant till att börja med :)

Till sist har jag kapat lite material i ryggen för att få lite mer flex i sidles utan att påverka flexet framåt i någon större utsträckning :)

Bilagor

xviggenx

Aktiv medlem
Mina Plum SOK bindningar har ingen inbyggd canting så prövar mig fram med en 5mm, ca 3 grader cant till att börja med :)
Tänkte på det men glömde skriva: du kan inte bygga upp cantingen på undersidan av bindningen med typ PDM eller en kil i valfritt tåligt material?

tmlarsson

Aktiv medlem
Tänkte på det men glömde skriva: du kan inte bygga upp cantingen på undersidan av bindningen med typ PDM eller en kil i valfritt tåligt material?
Det blir sjukt mycket mer jobb än vad det är värt. Allt går såklart men för mig inte värt tiden. Bindningen känns lika solid som utan canting, förvisso inte prövat i action än men :)

Lundberg92

Medlem
Vart äntligen inköp av nya puder/offpist lagg!

Dessvärre så vart årets skidtest inställt, så det blev att läsa sig till vilka skidor man skulle satsa på!

Stod länge och velade mellan QST 106 och LANE Vision 108. Men efter årets Prylguide från Åka Skidor så föll tillslut valet på ett par LINE Vision 108 🤞

Nu återstår bara montering av Shift bindningar innan säsongen officiellt kan kicka igång!

EB670171-56A9-447A-A520-FA471AA6DBFD.jpeg

Tottek

Aktiv medlem

Dessvärre så vart årets skidtest inställt, så det blev att läsa sig till vilka skidor man skulle satsa på!

Stod länge och velade mellan QST 106 och LANE Vision 108. Men efter årets Prylguide från Åka Skidor så föll tillslut valet på ett par LINE Vision 108 🤞

Nu återstår bara montering av Shift bindningar innan säsongen officiellt kan kicka igång!

Visa bilaga 4843
Bra val där!

ozito

Medlem
Nytt hus, nytt skidrum. Snickrade för någon vecka sedan den kanske mest utrymmeseffektiva skidförvaringen, 15 utrustningar på 2,2 meter vägg.
Har idag börjat slipa stålkanter som aldrig blev gjort efter förra säsongen pga inget passande rum att jobba i. Många stålkanter blir det!
IMG_20201111_111903.jpgIMG_20201111_111910.jpg

1. Nytt hus, nytt skidrum. Snickrade för någon vecka sedan den kanske mest utrymmeseffektiva skidförvaringen, 15 utrustningar på 2,2 meter vägg.
    Har idag börjat slipa stålkanter som aldrig blev gjort efter förra säsongen pga inget passande rum att jobba i. Många stålkanter blir det!
    Visa bilaga 4847Visa bilaga 4848
    Najs, men hur sitter skidorna fast på brädan på väggen? / Jan

Neoh

Medlem
Packade upp nya skidkläderna som kom idag. Var nöjd med dom förra så det blev Beyond-X igen, acceptabelt pris, bra skärning, tillverkat i EU, möjlighet att påverka färgsättningen.

Jacka.jpg

Byxor.jpg

Tottek

Aktiv medlem
Får hoppas det!😊

Det jag kunnat läst mig till via recensioner så verkar dom vara helt rätt.

Har du prövat dom själv? Om ja hur har upplever du skidan? 🤙🏻
Aa då, upplevdes lekfull, i normalhård pist kunde man carva den hårt
Den e lätt så kan ju slås runt lite om man slappar lite föööör mycket men inget tjatter, jag tyckte de va en riktigt grym skida

Simonstenberg03

Ny medlem

Visa bilaga 4843
För mig stog det mellan kore 105, qst 106 och vision 108. Slutade på ett par Salomon qst 106. Monterade shiftbindningar igår efter långt letande av mall.
5153B1FE-5F66-4DB8-AFC3-D4AE5DC63EC0.jpeg

Lundberg92

Medlem
Aa då, upplevdes lekfull, i normalhård pist kunde man carva den hårt
Den e lätt så kan ju slås runt lite om man slappar lite föööör mycket men inget tjatter, jag tyckte de va en riktigt grym skida
Låter snudd på för bra för att vara sant! 😉

har du laborerat runt nånting bindningarnas placering?

Funderar/ överväger att eventuellt montera bidningarna -1cm -2cm från rekommenderat 🤔

Tottek

Aktiv medlem
Låter snudd på för bra för att vara sant! 😉

har du laborerat runt nånting bindningarnas placering?

Funderar/ överväger att eventuellt montera bidningarna -1cm -2cm från rekommenderat 🤔
Ja men de e nästan det!
Ne brukar köra på recommended o utgår från stt det e bäst, ja -1 kan va en grej -2 tror jag iaf blir för mkt :)

unsuspected

Aktiv medlem
Ojoj, vad har hänt?! ;)

Idag har jag plockat fram diverse grejer och börjat fota och förbereda för försäljning.
Ville få iväg det medans det går för blir det ingen vintersäsong är det svårt att sälja. Sen minskar jag ner på min samling, vill bara ha kvar det som betyder något.

Simonstenberg03

Ny medlem
Snyggt!!!
Hur kom det sig att du valde det ena eller det andra? 😊
Det hela slutade nog i att jag lyckades få till en grym deal på qst 106orna (som student osv så spelar det ganska så stor roll😌), hade också fått prova en polares som dock var 18/19 modellen men då kändes dom grymma. Så det blev automatiskt qst 106.

Shift-bindningen har jag haft ögon på i nästan två år nu så det var ett självklart val. Hoppas att den presterar som jag vill🤔 🤔

xviggenx

Aktiv medlem
Fika är alltid en höjdpunkt!
Jag hittade en nybliven Åre-bo från Nederländerna som jut nu bor i sin camper-van att bjuda på ett par köppar kaff.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp