Vad gjorde du med din utrustning idag?

Marboh

Aktiv medlem
Ja funderade på det med. Svårt o säga om det skulle ta i tådelen när man går eller inte utan o testa men känns som det potentiellt hade gått o lösa.
Borde vara rätt lätt att kolla i bindningen.
vet inte hur dynafit tänker. Men känns marknadsstrategiskt fel att ta fram en bindning som inte funkar med ”vanlig” tå med tech insett. Då blir man låst i att de som kan köpa bindningen också köper deras pjäxa.
Tror det finns för många bra techbindningar för att man ska bevilja låsa in sig så...?

larchii

Aktiv medlem
Tyvärr (för min del), Hoji free är betydligt smalare och lägre insteg än Hoji pro tour. Touren sitter fantastiskt på mina fötter (tillika TLT7), free ganska dassigt och skulle kräva en hel del jobb för att funka på foten. Inte lika mycket jobb som mina gamla totalt omarbetade Vulcans i och för sig, men förmodligen åt det hållet tyvärr. Min drömsetup just nu skulle typ vara Hoji tour och TLT7 med tåklack. Men av nån jävla anledning ska de hålla på med sin speed-nose-sälj-adogaj. Usch.

Hmm det där var bra info. Slog till på ett par Free för att komplettera TLT:orna, men har inte blivit vän med Free:n när man turar med dem, jävla tryck över vristen. Annars grymma att åka med. Tänkte att jag behövde byta märke helt men kanske borde testa ett par Tour om det var sån skillnad. Tack!

farsan56

Aktiv medlem
Kommer ni ihåg dom här fulingarna. Idag fick dom komma ut ur garderoben. Bara skog och stängda backar idag. Pisterna fick jullovsfirarna ha för sig själva idag. Känns som det har kommit en decimeter sista dagarna så det börjar bli brukbart i skogen.
50F00170-DB62-4B70-8049-4D0BD70E99F4.jpeg

Peete1

Medlem
Första ”turen” för säsongen i björkskogen bakom stugan. Resultat VG. 20 cm nysnö men inte mkt botten. Ingen bottenkänning ☺️
3F269182-6057-487A-B159-7E4B62253868.jpeg
EF6A2210-4234-4139-B665-E7034D5E1A7D.jpeg

Snowgod

Aktiv medlem
Gick över kanter och vallade de skidpar som använts under nyårshelgen. Nu luktar det valla hemma men det känns ändå inte riktigt lika hemtrevligt som BatD i Chamonix Sud brukade göra.
Mycket nöjd med att ha flyttat bak bindningarna på mina Showdown, det passade mig mycket bättre.
IMG_20210104_120625516.jpg

Behöver fylla på skidverkstaden (köket...) med vallor och verktyg, är det någon som vet nånstans man kan fynda?

xviggenx

Aktiv medlem
Det gled riiiktigt trögt igår i Vålådalen, kanske inte direkt konstigt då det mest va ny natursnö som kom i typ -20 som jag åkte på. Sjukt fint ute dock!
Extremt sträv snö, så idag blir det lite vallning av dom smalaste laggen.

IMG_20210113_143909.jpg

MVIMG_20210114_174824.jpg

farsan56

Aktiv medlem
Åkte med hustrun till Björnen då hon skulle stressa runt i spåret. Jag tog en promenad hem till byn genom skogen, det är nästan meditativt att gå ensam när det är helt tyst och stilla. Mycket snö nu i skogen, några älgar hade spårat lite annars var det orört. Nu går det att gå/åka ända hem till dörren 😃
FD4562C8-2D38-4F98-9F26-CAC6108F7A1B.jpeg
9EB3BF85-F56A-482F-B540-2193D2412C02.jpeg
05F4984E-3277-42A8-9DCD-1AD62E7B66F9.jpeg

lamboren

Aktiv medlem
Inspirerad av @xviggenx dammade jag av mina gamla SnowPro plattbindningar och testade Dynafitpjäxorna med min Flagship - blev inte skönt alls, mycket bättre med splitboardbindningarna - antar att det är flexen som är skillnaden
(blev inga bilder - mobilen dog när jag tog dom)

xviggenx

Aktiv medlem
Vad kör du för dynafitpjäxor?
Tror att det känns lite olika bra beroende på var en kommer från, jag kommer ju från skidsidan och var/är ju van vid ett par Lange RS130. Då är ett par TLT6:or utan tunga väldigt mjuka, sen är ju mina skaft lite moddade och sådär också. @tmlarsson kör ju vanliga bindningar utan highbacks med sina Atomic backland pro:s på solida brädor, så du är inte ensam om att testa hard boots i "vanliga bindningar".

lamboren

Aktiv medlem
Speedfit - och spiltboardbindningarna är också plattbindningar - därför var den stora skillnaden intressant - känslan satt som en smäck med splitboardplattbindningarna, jättenöjd (kanske lite mer sidoflex, och framflex i bakfoten, men det ska nog lite pjäxmodd fixa).
Jag kommer från 10 år med hardboots och alpinbräda för piståkningen och mjuka saker till offpist när jag var ung. Sedan kändes det som materialutvecklingen hann ikapp och jag övergick till styvare softboot setup för både och.

Senast ändrad:

Nitell

Medlem
Jaja, jag fortsätter väl bumpa den här då. Det var ju inte tråkigt i Duved igår kväll i alla fall. Stratos:en va dessutom en riktigt kul bekantskap!
Visa bilaga 7423

Visa bilaga 7424
Helt fel, det är allmänt känt att kvällsåkningen i Duved suger, och bör undvikas årets alla dagar.
Eller så är den fantastisk och jag vill ha mina tomma extra-vergine pister ifred 😀

Senast ändrad:
Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp