Vad gjorde du med din utrustning idag?

Seppuccu

Aktiv medlem
Denne desperate Lundabo packade idag in familjen, pulka och den gamla brädan och åkte till Orebacken (lift nedlagd sedan länge) strax utanför Sjöbo och hoppades på det bästa, men förväntade sig inget. Och chansningen gick väldigt bra! Jag kan utan att sträcka sanningen alltför mycket säga att jag t.o.m. fick in några pudersvängar. Därav fånleendet på sista bilden.
IMG_20210213_110214912.jpg
IMG_20210213_111338487.jpg
IMG_20210213_121406343.jpg

RWD

Aktiv medlem
Bästa kvällsnöjet, monterar bindningar på nya skidorna -Line Sakana

Bilagor

• D063AFF9-7F7F-4674-B198-822BA90D440C.jpeg
    D063AFF9-7F7F-4674-B198-822BA90D440C.jpeg
    636.9 KB · Besök: 78
Senast ändrad:

rabbit

Aktiv medlem
@Vattendroppe Instagram är lite av ett aber eftersom de ändrar hela tiden hur, och numera överhuvudtaget om, inbäddning fungerar. Mest safe är att ladda in bilderna här, då funkar det 100 % och även om man kollar om några år, ibland läser man ju faktiskt gamla trådar. Så... ladda gärna upp här :)
Såg tight ut den där klyftan ni firade er ner i! Vilket berg var ni på?

En grej med instagram är att även om du lyckas infoga din instagram-bild (eller länka den) på ett forum så visas den bara för inloggade instagram-användare och skiter fullständigt i vanliga och/eller inloggade forum-användare.
#fwiw

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
En grej med instagram är att även om du lyckas infoga din instagram-bild (eller länka den) på ett forum så visas den bara för inloggade instagram-användare och skiter fullständigt i vanliga och/eller inloggade forum-användare.
#fwiw
Huh? På http://www.randoscando.com/instagram/ t ex kan du se min instafeed helt oavsett du är inloggat/medlem på insta eller inte. Så nog finns det möjlighet att infoga bilder från insta som är synliga för alla!

rabbit

Aktiv medlem

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
För att du är inloggad (eller möjligen har appen på telefon aka inloggad).
Jag får inte se ett skit på den länken annat än en tom websida.
#fwiw
Då är det förmodligen något lokalt du själv ordnat, den går nämligen utmärkt för mig att se i "incognito"-läge och, kanske ännu mer talande, för flera personer som varken de eller deras datorer (eller telefoner) varit i närheten av instagram :)

fredw

Aktiv medlem
Jag ser bilderna på min mobil. Är ej inloggad på insta.
Droppe, har du sett filen ”Into the Wild”? ;)

Seppuccu

Aktiv medlem
Vad händer om du klickar på någon av @Vattendroppe 's thumbnails på http://www.randoscando.com/instagram/ ?
Tvingas du verkligen inte logga på insta in för att se vad han verkligen postat?
#instagram
Jag har ditchat Insta helt och ser bilderna. På dator och på mobil. It's not us, it's you. ;)

EDIT: Eller jo, på mobil vill den att man ska logga in på Insta om man klickar på bilderna. Filmerna funkar att titta på dock.

EDIT2: Den vill att man ska logga in, men man behöver inte göra det. Jag använder Firefox.

fredw

Aktiv medlem

perssse

Medlem
Var alldeles för fint väder för att jobba under gårdagen så abstinensen medförde några snabba åk under lunchen. Var förövrigt premiär i de nya La Sportiva-pjäxorna
IMG_2922.jpg

Vattendroppe

Turtok
Forumvärd
Samma takt som "den som går med rumpan bar...":
Den som smala fötter har
Kan använda Sportiva

Fast funkar bara med märkligt uttal av a:et i Sportiva.

ludvigny

Ny medlem
Har ett par nay Blizzard Rustler 9, 94 i midjan. Hur tror ni de kommer fungera off pist? Ska till Kittelfjäll och funderar på kompatibilitet

fredw

Aktiv medlem

perssse

Medlem
Samma takt som "den som går med rumpan bar...":
Den som smala fötter har
Kan använda Sportiva

Fast funkar bara med märkligt uttal av a:et i Sportiva.
Lustigt nog så passade de nästintill direkt ur kartong. Har smala fötter och i princip alltid problem med hälgreppet, dock inte i detta fall.

Och kan tillägga att det var några grader för kallt för att gå med rumpan bar i centrala umeå, vilket var tur😅

farsan56

Aktiv medlem
Damp ner ett par hudar från farbror Conrad igår. Skar dom till Soul 7, men dom får dubbla på offpistlaggen . Dom hudarna såldes förra veckan till en som skulle köpa ett par skidor, men köpte hudarna istället.
Provturen idag hade sina ljusa stunder 😃
FA130226-8E82-40F2-B917-D82687A46EDF.jpeg
3620CCC4-DBEA-491F-9A3B-95068E80FB08.jpeg

xviggenx

Aktiv medlem
Dagens användning av utrustning är en följetång i bilder! Efter ett besök på Inlandet igår eftermiddag så hämtade jag upp en styck Jones Flagship (164) och Stratos (159), nu skulle det köras head-to-head. Kom iväg lite sent upp till Trillevallen, fortfarande lika folktomt som tidigare i veckan när jag jobbat. 0 problem, inga köer.
Först ut blev Flagship:en då jag inte åkt på den (testat en Ultra Flag tidigare) innan. Kul, dämpad, snabb och härlig på alla sätt! Sen blev det Stratos och den har jag lite mer bekantskap sedan en kväll i Duved tidigare. Ganska lik Flagship:en i stil men lite ettrigare, rappare, mer pop och inte lika dämpad i känslan. Lite lite mjukare flex, men inte med mycket. Det jag blev väldigt förvånad första gången jag testade den är att den relativt korta radien inte alls känns som att den stämmer överens med verkligheten. En bonus för mig som gillar stora skärande svängar!
Efter att ha lämnat tillbaka brädorna, haft det allmänt trivsamt på Inlandet och kommit hem så hade det på något mystiskt sätt dykt upp en Stratos 164 här hemma. Bara att sätta igång och valla+montera för fredagens lediga dag då!

MVIMG_20210217_132732.jpg

IMG_20210217_140402.jpg
MVIMG_20210217_184739.jpg
MVIMG_20210217_193351.jpg

Outlander

Medlem
Modifiera en
20210217_223525.jpg
20210218_171616.jpg20210218_171643.jpg20210218_171516.jpgsliten Burton bräda till en leksak för pulkabacken med kidsen. Fungerar inte riktigt så bra dom jag hade tänk mig men alla "delar" överlopps skrot dom jag hade liggande i garaget så med tanke på de så klart godkännt.

Senast ändrad:

jakeplisken

Medlem
Då var man färdig med sitt försök att laga skidhandskarna med läderlappar från jeansbyxor. Inspiration från POWs instagram-konto som regrammade denna "teknik" för några veckor sedan. Tog en jäkla tid o något osäker på hur väl det kommer fungera 😁 rädd att fukt kommer fastna mellan lapparna o handsklädret. Menmen, en go look och reservhandskar ska de väl duga som! 😁

Bilagor

• 20210220_204648.jpg
    20210220_204648.jpg
    521.2 KB · Besök: 82
  • 20210220_204708.jpg
    20210220_204708.jpg
    279.8 KB · Besök: 78

tmlarsson

Aktiv medlem
Dagens användning av utrustning är en följetång i bilder! Efter ett besök på Inlandet igår eftermiddag så hämtade jag upp en styck Jones Flagship (164) och Stratos (159), nu skulle det köras head-to-head. Kom iväg lite sent upp till Trillevallen, fortfarande lika folktomt som tidigare i veckan när jag jobbat. 0 problem, inga köer.
Först ut blev Flagship:en då jag inte åkt på den (testat en Ultra Flag tidigare) innan. Kul, dämpad, snabb och härlig på alla sätt! Sen blev det Stratos och den har jag lite mer bekantskap sedan en kväll i Duved tidigare. Ganska lik Flagship:en i stil men lite ettrigare, rappare, mer pop och inte lika dämpad i känslan. Lite lite mjukare flex, men inte med mycket. Det jag blev väldigt förvånad första gången jag testade den är att den relativt korta radien inte alls känns som att den stämmer överens med verkligheten. En bonus för mig som gillar stora skärande svängar!
Efter att ha lämnat tillbaka brädorna, haft det allmänt trivsamt på Inlandet och kommit hem så hade det på något mystiskt sätt dykt upp en Stratos 164 här hemma. Bara att sätta igång och valla+montera för fredagens lediga dag då!

Visa bilaga 7811

Fett! Den brädan ser riktigt nice ut! :D

Seppuccu

Aktiv medlem
Jag känner spontant att jag hade velat se bilder på dig när du tog de där bilderna i backen. :)

Och själv tog jag igår brädan till skidmetropolen Vångabacken och slashade slush i vårsolen (vårsol i februari ... håhå jaja). Lite svårtyglat före på morgonen för en medelmåtta med kort singelkant men sen blev det trevligare. De har byggt ett mindre hopp också; jag lyckades t.o.m. komma förbi knogen två gånger. De har cappat besöksantalet med 400 liftkort per dag och de flesta utom snorungarna verkar någorlunda ha fattat det här med att hålla avstånd.

IMG_20210221_140432822.jpg

Idag blir det brädvård och sedan befarar jag att det är dags att lägga undan utrustningen för den här säsongen. :cry:
IMG_20210222_091811990.jpg

Edit: Det blev ett "sticker job" också. :)
IMG_20210222_165346306.jpg

Senast ändrad:

RWD

Aktiv medlem
Sicklade av sommarvallan och slutade tidigt från jobbet för att åka och krama ur det sista av säsongen här i södra Sverige.

Bilagor

• 1525D7EA-3445-4CF7-AA83-87EEB7B2D159.jpeg
    1525D7EA-3445-4CF7-AA83-87EEB7B2D159.jpeg
    226.4 KB · Besök: 54
  • C738618C-706E-4D16-83BB-96EBFEA84244.jpeg
    C738618C-706E-4D16-83BB-96EBFEA84244.jpeg
    287 KB · Besök: 58
  • BB1CCF9C-6499-45DF-8828-CA8AF3687BF0.jpeg
    BB1CCF9C-6499-45DF-8828-CA8AF3687BF0.jpeg
    422.3 KB · Besök: 54

Arresnö

Medlem
Stötte på @Arresnö i ett lite halvfullt Duved, det stod kvällsåkning på schemat. Fick lagt ner 9 åk och nosade på 75 knyck när det väl blev tomt framåt stängning. Det är oförskämt kul att vara ute på den här <3

Visa bilaga 8492
Kan intyga att det såg riktigt bra och kul ut att shredda på det där stycket bräda! Roligt att träffa er som hänger här, ger en grym vibe:)

Nitell

Medlem
Stötte på @Arresnö i ett lite halvfullt Duved, det stod kvällsåkning på schemat. Fick lagt ner 9 åk och nosade på 75 knyck när det väl blev tomt framåt stängning. Det är oförskämt kul att vara ute på den här <3
Ahh.... var det dig jag satt i liften med tillsammans med två lätt spritdoftande gubbar? Riktigt bra åkning var det!

Stortlopp

Medlem
Plockat fram pjuxen inför vecka 11, inser att Term-ic 950 batterierna är kassa. Ena funkar en dag på låg värme, andra klarar 2.5h. Så, problem :).

Undrar om nån säljer Lenz system i Åre ..

wertigo

Aktiv medlem
@Stortlopp Vagt minne att therm-ic erkände ett kvalitetsfel på sina celler, för några år sedan. Där och då kunde man byta ut dem, innan garantin gick ut (2 år garanti, iirc). Stötte på precis damma problem som du, bytte precis bär garantin höll på att gå ut. De nya cellerna funkar kalas, men hela ”slå av/på, ändra värmeläge”, tycker jag klart blivit sämre på den nya packen.

De gamla packen hade ett format påminnande om en tändsticksask (med 2 knappar, iirc) de nya är mer rundade (med en knapp för all funktionalitet). Not sure this helped, men iaf 🙂

Stortlopp

Medlem
@Stortlopp Vagt minne att therm-ic erkände ett kvalitetsfel på sina celler, för några år sedan. Där och då kunde man byta ut dem, innan garantin gick ut (2 år garanti, iirc). Stötte på precis damma problem som du, bytte precis bär garantin höll på att gå ut. De nya cellerna funkar kalas, men hela ”slå av/på, ändra värmeläge”, tycker jag klart blivit sämre på den nya packen.

De gamla packen hade ett format påminnande om en tändsticksask (med 2 knappar, iirc) de nya är mer rundade (med en knapp för all funktionalitet). Not sure this helped, men iaf 🙂
Tror dom är över 5 år gamla så dom är avskrivna :).

Hittar jag något nytt så ska jag skruva isär dom och se om det går att löda dit nya batterier, borde funka.

xviggenx

Aktiv medlem
Det är ju inte min utrustning i slutändan, men jag har lånat ut handpåläggning och kunskap till en kompis. Det är betydligt roligare att göra om en gammal bräda till en "split-på-budget" än att inte ha en splitboard alls. Rätt jävla nöjd med slutresultatet!
MVIMG_20210314_145655.jpg

MVIMG_20210314_145703.jpg

MVIMG_20210314_145632.jpg

MVIMG_20210315_162141.jpg

xviggenx

Aktiv medlem
Där kan jag säga att du har 100% fel, det kommer skänka så jävla mycket mer pepp och glädje som split (även om det verkligen inte än någon direkt kvalitétsbräda från början) än när den samlade damm i ett förråd hemma hos hennes föräldrar.
En splitboard för under tusenlappen totalt är garanterat roligare och bättre än ingen splitboard alls. Även fast det råkar va en Stuf.

farsan56

Aktiv medlem
@xviggenx Skönt mek det där, helträtt. Sånt där gillar jag. Fram för mera hemmapul i stugorna. Gott för din väninna att ha Uppfinnarjocke som kompis.
Själv håller jag på med att sätta i öljetter på dom nya innerskorna till mina Backland C.

Freeride sparar data i cookies. Genom att använda våra tjänster godkänner du det. Läs mer
Topp