RandoScando
Turtok
Vad gjorde du med din utrustning idag?
Senast ändrad:
Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Tänkte på det men glömde skriva: du kan inte bygga upp cantingen på undersidan av bindningen med typ PDM eller en kil i valfritt tåligt material?Mina Plum SOK bindningar har ingen inbyggd canting så prövar mig fram med en 5mm, ca 3 grader cant till att börja med![]()
Det blir sjukt mycket mer jobb än vad det är värt. Allt går såklart men för mig inte värt tiden. Bindningen känns lika solid som utan canting, förvisso inte prövat i action än menTänkte på det men glömde skriva: du kan inte bygga upp cantingen på undersidan av bindningen med typ PDM eller en kil i valfritt tåligt material?
Bra val där!Vart äntligen inköp av nya puder/offpist lagg!
Dessvärre så vart årets skidtest inställt, så det blev att läsa sig till vilka skidor man skulle satsa på!
Stod länge och velade mellan QST 106 och LANE Vision 108. Men efter årets Prylguide från Åka Skidor så föll tillslut valet på ett par LINE Vision 108
Nu återstår bara montering av Shift bindningar innan säsongen officiellt kan kicka igång!
Visa bilaga 4843
Najs, men hur sitter skidorna fast på brädan på väggen? / JanNytt hus, nytt skidrum. Snickrade för någon vecka sedan den kanske mest utrymmeseffektiva skidförvaringen, 15 utrustningar på 2,2 meter vägg.
Har idag börjat slipa stålkanter som aldrig blev gjort efter förra säsongen pga inget passande rum att jobba i. Många stålkanter blir det!
Visa bilaga 4847Visa bilaga 4848
Najs, men hur sitter skidorna fast på brädan på väggen? / Jan
Inte illa!Jag har fräst ut formen av tådelen på en pjäxa och häktar upp bindningen på den
Visa bilaga 4851
Bra val där!
Aa då, upplevdes lekfull, i normalhård pist kunde man carva den hårtFår hoppas det!
Det jag kunnat läst mig till via recensioner så verkar dom vara helt rätt.
Har du prövat dom själv? Om ja hur har upplever du skidan?![]()
Är dessa plagg fodrade? Har de rena skalkläder?Packade upp nya skidkläderna som kom idag. Var nöjd med dom förra så det blev Beyond-X igen, acceptabelt pris, bra skärning, tillverkat i EU, möjlighet att påverka färgsättningen.
Visa bilaga 4881
Visa bilaga 4880
Dom är fodrade, men dom har skalkläder. Dock får man ha i tankarna att det är rätt långa leveranstider då kläderna ska sys upp först (i mitt fall två månader).Är dessa plagg fodrade? Har de rena skalkläder?
Ojoj, vad har hänt?!Sålde 4 brädor så nere på bara 34 nu. Känns nästan tomt men under 30 är målet innan årsskiftet.
För mig stog det mellan kore 105, qst 106 och vision 108. Slutade på ett par Salomon qst 106. Monterade shiftbindningar igår efter långt letande av mall.Vart äntligen inköp av nya puder/offpist lagg!
Dessvärre så vart årets skidtest inställt, så det blev att läsa sig till vilka skidor man skulle satsa på!
Stod länge och velade mellan QST 106 och LANE Vision 108. Men efter årets Prylguide från Åka Skidor så föll tillslut valet på ett par LINE Vision 108
Nu återstår bara montering av Shift bindningar innan säsongen officiellt kan kicka igång!
Visa bilaga 4843
Snyggt!!!För mig stog det mellan kore 105, qst 106 och vision 108. Slutade på ett par Salomon qst 106. Monterade shiftbindningar igår efter långt letande av mall. Visa bilaga 4924
Aa då, upplevdes lekfull, i normalhård pist kunde man carva den hårt
Den e lätt så kan ju slås runt lite om man slappar lite föööör mycket men inget tjatter, jag tyckte de va en riktigt grym skida
Ja men de e nästan det!Låter snudd på för bra för att vara sant!
har du laborerat runt nånting bindningarnas placering?
Funderar/ överväger att eventuellt montera bidningarna -1cm -2cm från rekommenderat![]()
Ville få iväg det medans det går för blir det ingen vintersäsong är det svårt att sälja. Sen minskar jag ner på min samling, vill bara ha kvar det som betyder något.Ojoj, vad har hänt?!
Idag har jag plockat fram diverse grejer och börjat fota och förbereda för försäljning.
Det hela slutade nog i att jag lyckades få till en grym deal på qst 106orna (som student osv så spelar det ganska så stor rollSnyggt!!!
Hur kom det sig att du valde det ena eller det andra?![]()
mycket bra val av skida!!!För mig stog det mellan kore 105, qst 106 och vision 108. Slutade på ett par Salomon qst 106. Monterade shiftbindningar igår efter långt letande av mall. Visa bilaga 4924
Snyggt! :D
Verkligen tillfredsställande!Det är något som är så tillfredställande med att smörja handskar alltså. Så är jag avis på snön, Tromsø har en rejält fattig försäsong.