Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Hmmm, gjorde en liten uppdatering i originalinlägget, för att inte fara med osanning eller förvirra. Å andra sidan kanske det blev mer förvirrande nu. :LOL:

Har vi inte kommit någonvart 15:00, släpper jag in vargarna...🐾

Senast ändrad:
Hmmm, gjorde en liten uppdatering i originalinlägget, för att inte fara med osanning eller förvirra. Å andra sidan kanske det blev mer förvirrande nu. :LOL:

Har vi inte kommit någonvart 15:00, släpper jag in vargarna...🐾
"Vargen" är hungrig, och har redan hittat "bytet"...🐺
Men nu blir man bänkad på orter och områden man aldrig har varit på förut....:mad:😆;)

Är google street view förbjudet i små dalar i potatisröstarnas land?!?

Drar till med Zinal i Val d'Anniviers

Inte Zinal eller Arolla.
@Hawk100 satt för övrigt i bilen när bilden togs.... :ROFLMAO:

Inför vargarnas släpp bjuckar jag på en ledtråd. Det maffiga berget i bakgrunden reser sig nästan ända upp till 3700 meter.....

1636464710393.png

tick.. tack... tick... tack... 🕒

Pust, med Teams som kräver massa tid och en "inte helt korrekt ledtråd" från PC/SP tog det lite tid innan polletten ramlade ner. Tror jag vet svaret nu iaf. :cool:

Och inga liftar? "Kandersteg International Scout Centre". Är de scoutledare månntro, SP och Hawk?? Det ante mig! Man har ju hört om Scoutledar-Frasse. Jag tar genast mina barn ur scouterna.
Kandersteg är en skidort med ett par liftar.
Men Potätan och den antagligen då sovande Hawk lastade antagligen bilen på tåget åkte igenom tunneln och stannade inte där.

Time's up!
Kandersteg.
Yes, Kandersteg är det som ni konstaterat. Och ja, vi körde upp bilen på tåget och åkte under mäktiga Balmhorn och in i Wallis.
Balmhorn som man för övrigt får en synnerligen mäktig vy över från Lötschental - på bilden.
1636467882875.png

Och här kommer även första åket nerför samma östsida!! 😮

Över till vargen @PisteCarver

Yes, Kandersteg är det som ni konstaterat. Och ja, vi körde upp bilen på tåget och åkte under mäktiga Balmhorn och in i Wallis.
Balmhorn som man för övrigt får en synnerligen mäktig vy över från Lötschental - på bilden.
Visa bilaga 13145
Och här kommer även första åket nerför samma östsida!! 😮

Över till vargen @PisteCarver
Den bilden hade du med alldeles i början av den här tråden!:)

Valluga är ju ett mycket känt skidberg, och de flesta av er har väl varit där och sett det, skulle jag tro.
Men... kan ni hitta det på den här bilden?
Markera Valluga och posta ett urklipp.
1636468195108.jpeg

Bullseye!!!
Way to go @fredw !!

Din tur!:)

PS. Vill du låna en bild för din bildgåta...;)
Jag vill låna hela din förra vecka i verklig form, om du kan maila den som en bilaga tack, med 60 cm fluffsnö, kaiserwetter och allt... ;-)
Är du rädd att jag ska ner och gräva i källaren bland mina däck igen?! :) Eller komma med ännu en krystad bildgåta? Det har du i så fall rätt i! Återkommer! :)

Tillbaka
Topp