Vaccination Schweiz

Vaccination Schweiz
Tjena folket!
Ska till Verbier vecka 8 och inresekraven för Schweiz är att man ska vara fullvaccinerad eller ha ett negativt test. Eftersom att jag är 17 kan jag inte ta dos tre nu och undrar därför om mina två sprutor anses vara en full vaccination? Tycker att det känns orimligt att min vaccination inte skulle vara full eftersom att jag inte kan ta ytterligare en spruta.
Tacksam för svar!
//Olle

Vaccination Schweiz
Om du har ett giltigt vaccinpass räcker det. Inom 270 dagar efter andra dosen ska inte vara något problem.
Edit: men kolla att flygbolag/bussbolag etc. inte har hårdare krav...

Senast ändrad:
Vaccination Schweiz
Tjena folket!
Ska till Verbier vecka 8 och inresekraven för Schweiz är att man ska vara fullvaccinerad eller ha ett negativt test. Eftersom att jag är 17 kan jag inte ta dos tre nu och undrar därför om mina två sprutor anses vara en full vaccination? Tycker att det känns orimligt att min vaccination inte skulle vara full eftersom att jag inte kan ta ytterligare en spruta.
Tacksam för svar!
//Olle
Hej

Enligt pfizer/moderna så är du fullt vaccinerat med 2 doser. 3:e är en booster vaccin.

Vaccination Schweiz
Vanligtvis så står det om ett land kräver booster för att undvika pcr test.
Jag skall till varmare delar av världen, och där vill de ha booster för att skippa covid pass kraven. Skulle hellre åkt till Verbier i ett par veckor, än att schteka på stranden :)
Har inte hittat något om att Schweiz kräver booster. Att steka på stranden är inte fel men hade inte bytt bort Verbier ;).

Tillbaka
Topp