Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

Märker att jag ofta blir lurad på hur långt ifrån bilderna är tagna där i fjällen, därför jag inte gissade på Bunner trots att de är över 1500... Snasahögarna hade varit till höger isf, eftersom du tog från Skäcker?
naturligtvis (jag tar ofta fel på höger och vänster - hur ska jag rösta nu..?)

naturligtvis (jag tar ofta fel på höger och vänster - hur ska jag rösta nu..?)
Tur att man brevröstade för flera veckor sen, slipper man bry sig om alla desperata stanna-vid-makten-till-varje-pris-ustpel nu sista veckan... :rolleyes: Du bor ju i Norrland, finns väl bara ett parti? Eller har det ändrat sig sen jag flyttade utomlands? :ROFLMAO:

SP sitter tydligen och gaggar med Hawk fortfarande, annars hade de nog känt igen det här (Ivo också iofs, kan man tycka)... Och PC förtidspensionerad, så vad kan jag ge för ledtråd?
Också tagen på vandringen jag gjorde i början av veckan, bakom kammen i förgrunden ligger en känd skidort, bakom berget jag söker en annan i ett annat land.

Tur att man brevröstade för flera veckor sen, slipper man bry sig om alla desperata stanna-vid-makten-till-varje-pris-ustpel nu sista veckan... :rolleyes: Du bor ju i Norrland, finns väl bara ett parti? Eller har det ändrat sig sen jag flyttade utomlands? :ROFLMAO:

SP sitter tydligen och gaggar med Hawk fortfarande, annars hade de nog känt igen det här (Ivo också iofs, kan man tycka)... Och PC förtidspensionerad, så vad kan jag ge för ledtråd?
Också tagen på vandringen jag gjorde i början av veckan, bakom kammen i förgrunden ligger en känd skidort, bakom berget jag söker en annan i ett annat land.
Ok, slutgaggat, jag hör att du kallar. 😉
I förgrunden ser vi Savoleyres och bortom det ligger ju bergen kring Shampoo-X. Sitter på bussen, men kan det vara Aiguille Du Tour du är ute efter? Lite högre och till höger - Aiguille de Chardonnet?

Edit: Det är skönt att se du rekar nya jaktmarker inför vintern. Och synnerligen bra sådana!! (y):love:

Ok, slutgaggat, jag hör att du kallar. 😉
I förgrunden ser vi Savoleyres och bortom det ligger ju bergen kring Shampoo-X. Sitter på bussen, men kan det vara Aiguille Du Tour du är ute efter? Lite högre och till höger - Aiguille de Chardonnet?

Edit: Det är skönt att se du rekar nya jaktmarker inför vintern. Och synnerligen bra sådana!! (y):love:
Aiguille Du Tour var det jag var ute efter ja, och du verkar också ha problem med höger och vänster? :LOL: Hade även gett rätt för Aiguilles Du Pissoir som är något lägre till höger om, pga namnet så klart. ;)
Aiguille de Chardonnet i molnkanten till vänster.

Vet i tusan om jag orkar ner dit i vinter... Unterwallis verkligen sjukt fult under ca. 1500 m, men ser nog bättre ut med lite snö.

Över till @STORPOTATEN (y)

Nej, det blir ju ”röd-grön röra”….🔴🟢🥴;)
Rödgrön röra eller blåbrun sörja? Pest eller kolera? :rolleyes:

Vad heter liften?
1662739759655.png

Skönt att se att tråden har återhämtat sig och börjat visa riktiga berg igen.:)

Som t ex det mäktiga gränsberget i @STORPOTATEN ’s bildgåta ovan.
Jag har åkt skidor i det landet varifrån bilden är tagen, men det var i en annan bergskedja. ;)

Men nu får bildgissandet vänta lite för mig, för nu är det ”funky Friday!”🔊

Väldigt nyfiken på bilder därifrån....
Samma här! Tror inte de varit med, eller?

Fredagskväll, så tar en lätt. I vilken tågstation har man det här valet om man tar höger eller vänster? Båda bättre val än alternativen på söndag? :ROFLMAO:
IMG_4328.JPG

Oroa dig inte @PisteCarver några bilder med mer eller mindre kända berg har jag också kvar... ;)

Väldigt nyfiken på bilder därifrån....
Har tyvärr inga bilder (ingen kamera med), det var många, många år sedan som jag och en gymnasiekompis åkte ner till en annan gymnasiekompis som hade flyttat till sydvästra Tyskland för att studera.
Vi gjorde en kombovecka med Feldberg i Schwarzwald och Grindelwald. Så jag har sett Munken, Jungfrun och Nordwand.🏔️🏔️🏔️.
Borde stå på allas bucket-list att ha varit där och sett dessa mäktiga berg. Och så Matterhorn förstås!

Jag har haft med skidbilder från Vogeserna, parallellkedjan till Schwarzwald.

Naturligtvis (ännu en fin skidtopp jag inte varit upp på - när ska man hinna med?)

Över till Potäten
Asch, den ser ju likadan ut som Norder-Tväråklump, och den har du välan skidat? ;)

Här ser vi @Hawk100 efter att han smutsat ner luften med flopp-floppen. Jag ger er full frihet att namnge en topp i bilden. Easy peasy.

1662796535427.png

Senast ändrad:
Härre min skapare. Nu har jag hunnit ta promenad, gå på gym, krubbat och bytt däck på cykeln. Och inte en gissning på de magnifika bergen. 😱
Tycker att här inte behövs några ledtrådar då bilden redan vimlar av dem. Kom igen nu bergsspanare, Forza! 👍

Då tar vi en bild från i somras som vinintresserade bör ta snabbt. I vilken by står jag och tittar ut över vinodlingarna?
DSC_1778-01.jpeg

Ok, mer mot Barolos hemtrakter kanske? Jag är inte så hemma där. Det ser för öppet och utbyggt ut för att vara Chianti.

Snödjup

Tillbaka
Topp