Dalbello/Intuition liner - ID eller IF?

psortti

Aktiv medlem
Tittar Dalbello Panterra som levereras med antingen ID liner (wrap liner) eller IF liner (vanlig med plös).
Någon som har erfarenhet av ID linern (wrap). Fördelar/nackdelar jämfört med vanlig innersko?

Tacksam för synpunkter :)

Jag föredrar ID-linern i pistpjäxor, tycker de ger bättre känsla. Men det är ju ett ganska subjektivt svar inser jag. Men jag gillar det. Men kör inte utan silikon-pads, blir lätt skavsår på smalbenet

Jag föredrar ID-linern i pistpjäxor, tycker de ger bättre känsla. Men det är ju ett ganska subjektivt svar inser jag. Men jag gillar det. Men kör inte utan silikon-pads, blir lätt skavsår på smalbenet
Tack :) Var hittar man silikon-pads? Är det typ Compeed, eller något annat?

Jag hade ID i ett par men tyckte inte alls om det. Sålde dom pjucken.
Men det här är helt hopplöst att säga något om. Det är så individuellt.
Prova är det ända som funkar när det gäller pjäxor.

Wrap tycker jag funkar lite bättre för mig som har smala smalben och höga vrister, dvs ta upp plats runt benet men ge plats över vristen. Tycker dock de gör sig bättre i tredelade pjäxor jämfört med tvådelade.

Har åkt i wrappade sedan ca 1995, tror de hetter ThermoFlex innan Intuition/ID köpte upp, eller vem köpte vad.. inte säker, men exakt samma innersko iaf. Har svårt att känna rätt känsla i pjäxan med vanliga nuförtiden med 'vanliga'.

Tittar Dalbello Panterra som levereras med antingen ID liner (wrap liner) eller IF liner (vanlig med plös).
Någon som har erfarenhet av ID linern (wrap). Fördelar/nackdelar jämfört med vanlig innersko?

Tacksam för synpunkter :)
Jag har ett par Dalbello panterra med ID-liner och tycker att de är grymma! Tycker att jag får en ännu bättre känsla i trycket framåt. Inget obekvämt tryck heller.

Tillbaka
Topp