Behöver råd reparera LOOK PIVOT

miol11

Aktiv medlem
Hej
Jag behöver byta ut den markerade delen på bindningen.
Gängorna från hälblattan/skistoppen helt enkelt gick av så delen med gängorna sitter kvar där.
Så för att få ut "skruvdelen" så måste jag nog använda en skruvutdragare (vilket jag inte har),
Trodde i min enfald att det bara lätt skulle gå att byta ut denna del, när det följer med sådana när man köper skistopper, Men jag lyckas inte demontera/byta ut den iallafall

Nån som kan hjälpa mej hur man gör detta?

Mvh Micke

Look.1.JPG

Look.2.JPG

Det korta svaret är att det enklaste är att ta ut den biten skruv som sitter där, du behöver borra ur nitar och lyckas få ihop det igen om du ska byta den delen.

Honan sitter på bottenplattan för att skydda gängorna och hålla fett på plats utan att kladda ner allt den kommer i närheten av.

Kolla nedanstående guide med bilder där någon mekar med en pivot. Det är alltså ingen nit som sitter där utan "U-böjen" under/bakom häldelen avslutas med en "nitad skalle".

Det korta svaret är att det enklaste är att ta ut den biten skruv som sitter där, du behöver borra ur nitar och lyckas få ihop det igen om du ska byta den delen.

Honan sitter på bottenplattan för att skydda gängorna och hålla fett på plats utan att kladda ner allt den kommer i närheten av.
Tack för svaret, då blir nog enklast att försöka borra ur den

Kolla nedanstående guide med bilder där någon mekar med en pivot. Det är alltså ingen nit som sitter där utan "U-böjen" under/bakom häldelen avslutas med en "nitad skalle".

Såg denna innan jag skrev inlägget, men kunde inte tro att det skulle behöva göras på detta otroligt komplicerade sätt 😥 men så är det nog iallafall

Om jag var du skulle jag precis som @Jarle skriver börja med att uttömma alla olika varianter på att få ut skruven innan jag gav mig på att ta isär resten.

Kanske går det att löda/limma/sveta fast något som du kan skruva på om det är så att brottet sitter för långt in för att nå med med någon typ av tång

Finns det ens reservdelar till Look? När jag skulle fixa med skistoppern så var det bara att byta hela stoppern med platta och allt. Som tyvärr är svindyra också… :(

Tog tag i detta, var och köpte en skruvutragare på lunchen och det funkade bra.
IMG_3492.jpg

Finns det ens reservdelar till Look? När jag skulle fixa med skistoppern så var det bara att byta hela stoppern med platta och allt. Som tyvärr är svindyra också… :(
Jo dom är dyra men såg att det går att komma billigare undan nu.

Edit nä det gör det inte :(

Senast ändrad:
Härligt att det löste sig!

22 designs ser inte ut att vara ngt för Look pivot.. men med dina nya stoppers blir bindningen som ny :)

Tog tag i detta, var och köpte en skruvutragare på lunchen och det funkade bra.Visa bilaga 21904

Jo dom är dyra men såg att det går att komma billigare undan nu.

Edit nä det gör det inte :(

Snyggt jobbat. Gängorna wer ju ut att ha klarat sig rätt hyggligt med 🙂

Tillbaka
Topp