Köpråd till barnen

SaintX

Aktiv medlem
Köpråd till barnen
Har lite funderingar ang inköp av ny utrustning till Barnen. De flesta butiker kör ju rea nu så det finns läge för klipp.
- Killle 10år, Parken gäller men kör gärna lite pist med oss då och då. Armada Bantam körde ha sönder på en säsong. Tittar på Völkl Revolt men tar gärna andra förslag.

- Tjej 13år Kör på Cochise JR. Älskar dem men den börjar bli för korta. Råkade testa ett par Santa Ana (Senior) och älskade dem. Hon är mer pistig men vill även följa med brorsan i terrängen ibland. Tittar lite på Mantra Jr men har hört att de går sönder och de känns lite parkiga ut. Head Core Team är "fula" så de går bort. Hon är den svåra.

Köpråd till barnen
Efter din beskrivning skulle jag säga Mantra Jr till killen, eventuellt Extrem Roots. Min ädsta dotter (14) gjorde just den resan i nästan alla längder och åker idag drivet på skär i upp till röda, på sladd när det vankas svart. Hon trivs mer i pist men tar sig utanför om det bjuds mjukt.

Inför i år hade vikten ökat så pass att det blev möjligt att lämna jr-segmentet för dammodeller. Hon testade bl.a Extrem Project 90 och Mothertree 95, men föll till slut pladask för Blizzard Sheeva 9 i kroppslängd. Lekfull och svängvillig men ändå också dämpad och trygg på rena skär.
-Nu är det hon som väntar på mig nere vid liften…
…och jag Älskar’t!

Köpråd till barnen
Gällande dottern, om hon klarar senior, varför inte köra dom? om utsendet spelar roll är det få som slår Santa Ana ( junior el dam..) ( har dem själv o tycker de är snyggast i backen...) men Elan Ripstick kanske kunde vara ett alternativ? finns även i juniormodell

Köpråd till barnen
....de är så jävla dyra.....Jr verkar vara helt omöjliga att att få tag på. Ska kolla på Ripstick
kollat? klart det finns billigare skidor men nu är ju rean helt ok... har själv beställt från denna sida samt de två övriga...utan problem:)

Köpråd till barnen
Siktar nog på längre än 150cm Santa Ana faller bort. Ripstick ska jag be henne titta på. Hittade dock Blizzard Rustler Team till bra pris och längd. Hon får nog köra jr i 1-2år till och sedan ta mammas Secret. Lillen får njöta ett par Revolt.

Tillbaka
Topp