Ryggsäck

wayney

Medlem
Ryggsäck
Funderar på att köpa en ryggsäck som jag kan ha när jag åker skidor (piståkning).
Vill ha en smidig ryggsäck där jag får plats med typ handskar, fleece, vattenflaska och en macka.

Tittat lite på Ortovox Powder Rider 16, någon som har erfarenhet av denna eller kan tipsa om något annat bra alternativ?

Ryggsäck
är nog svårt att gå fel om du köper en ryggsäck som är anpassad för skidåkning så ta någon för en rimlig peng som du tycker är snygg är mitt tips. 16 L är en klart rimlig storlek för dina behov

Ryggsäck
Tack för svaren! Ja känns som att 16 L borde vara lagom. Åkte med en vanlig ryggsäck på 25 liter för någon vecka sedan, blev sjukt klumpigt i sittliften. Kändes nästan som att man skulle ramla ur för man hamnade så långt fram.

Vad är egentligen fördelen med att köpa en ryggsäck som är anpassad för skidåkning kontra en "vanlig" ryggsäck med riktiga bärremmar?

Ryggsäck
Tack för svaren! Ja känns som att 16 L borde vara lagom. Åkte med en vanlig ryggsäck på 25 liter för någon vecka sedan, blev sjukt klumpigt i sittliften. Kändes nästan som att man skulle ramla ur för man hamnade så långt fram.

Vad är egentligen fördelen med att köpa en ryggsäck som är anpassad för skidåkning kontra en "vanlig" ryggsäck med riktiga bärremmar?
Nu för tiden tycker jag inte det är så stor skillnad. En säck för alpin åkning sitter ofta närmare ryggen, har färre ( inga) band på utsidan som hänger och riskerar fastna i grenar/lift m.m. Fack för googles och lavinutrustning.

Ryggsäck
Har en Black Diamond Down Patrol sedan några år tillbaka. Sitter som ett smäck på min rygg. Finns i ett gäng storlekar och volym.

Tillbaka
Topp