Aha - du menar bland kommentarerna till krönikan? Länka rätt nästa gång, så blir det enklare att hänga med på vad du menar
Jag har som sagt inget minne av det hela alls, men det verkar ha gjort ett starkt intryck på dig - du kan väl bemöda dig med att lyfta in vad jag skrivit och förklara på vilket sätt det är relevant i förhållande till den här krönikan?
Absolut.
1. Synd att du inte har något minne av det.
Vilket visar den psykologiska effekten att det uppenbarligen inte var något att reflektera över då, men som du reflekterar över idag.
Samtalet då, var alltså helt meningslöst och det är sorgligt för utvecklingen om dessa krönikor bara kommenteras med ”intressant” och sedan glöms bort!?
2. Men jag förklarar gärna igen.
2016-2019 fick skidbranchen känna på sociala medier ordentligt. Ingen visste hur förhållandet mellan branschen och sociala medier skulle utvecklas.
Sociala medier är ju ett sätt att ”influera” människor och framförallt pratar man om marknadsföring, där vi har inspiration och konsumtion.
Jag var den enda som ifrågasatte om det skulle få samma genomslag när det kommer till konsumtion i skidbranschen som i andra branscher(exempelvis fast fashion)
Inspiration och konsumtion är nära relaterat enligt mig, jag ser inte hur man ska konsumera ”mer än sitt köpbehov” om inte det skapas köpbehov, alltså inspiration.
I tråden ser jag inte att du lyfter någon kritik alls mot hur sociala medier påverkar oss. Bara kritik mot mina inlägg, som lyfter olika perspektiv och kritik mot sociala mediers påverkan och framförallt konsumtion i skidbranschen.
Vilket man tolkar som att du instämmer med att sociala medier och skidbranschen går hand i hand för inspiration och konsumtion.
Spola fram till din egen krönika 3 år efter, så pratar vi inte ens längre om konsumtion, vilken är den högsta nivån på inspiration man kan komma.
Utan vi har tagit 50 steg tillbaka och ifrågasätter om sociala medier och skidåkning är inspiration eller frustration liksom.
Bara för att göra det extra tydligt då, blir vi inte inspirerade, konsumerar vi inte.
Konsumerar vi inte, så kan vi ifrågasätta deras betydelse i branschen. Helt plötsligt är cirkeln sluten.