Visa din fika!

Visa din fika!
Bra grejer efter cykling och innan regnet.

Bilagor

• BB94C6EC-3F84-419D-BB0F-EA5C341BC16F.jpeg
    BB94C6EC-3F84-419D-BB0F-EA5C341BC16F.jpeg
    639.7 KB · Besök: 102
Visa din fika!
De där två dryckerna hör ihop lika mycket som Lady och Lufsen.(y)
Även ett ”obligatoriskt” avslut på en bra middag.
I Italien får man nästan alltid en espresso av den kvalitén som på bilden, i Österrike, Tyskland och Schweiz ganska sällan, och i Frankrike nästan aldrig.

Det lutar åt en skidsemester i Italien i vinter.
När det gäller frukost där Österrike är världsmästare, så ligger dock Italien långt efter. För ett par veckor sedan när jag var i Italien så innehöll hotellets frukostbuffé 2 sorters trist vitt bröd och 22 olika sorters kakor och bakverk…:rolleyes:
1690129897929.jpeg

Visa din fika!
Italienarna måste ha blandat ihop begreppen ”fika” och ”frukost”.:unsure:
Fikabuffé serveras mellan kl 07.00 och 10.00.:ROFLMAO:

Är det likadant på italienska skidåkarhotell, eller serveras det ordentlig frukost där?
Ja alltså de har ju fattat grejen. Får ju mycket mer energi av massa sötsaker än havregrynsskiten. Plus att man stillar sötsuget redan på morgonen.

Och förresten, har du någonsin sett en tjock italienare (som inte är mafioso eller operasångare)? Nä, just det! 🇮🇹🤌

#vittbröd+nutella<3

Visa din fika!
Tyvärr har jag inte någon av dom där självkörande bilarna så jag får ratta själv 😩
Sen skulle vi spela discgolf efter och jag kastar så snett och vint ändå.
Men jag anser mig förlåten för nu sitter jag med en jäkligt god lokal pilsner från Subbe bryggeri.🍺

Visa din fika!
Ajdå, jag har en sån Dedica som jag är mycket nöjd med. Matar den med återvinningsbara ESE-kapslar. Vad hände? Hur gick det? Iofs intressant att se hur den ser ut inuti...
En plastkoppling läcker, inte vid nån skarv som verkar rimligt utan det står som en kvast av vattenånga från ett hål mitt på när man kör maskinen. Väntat på reservdel hela veckan. Tydligen skickas de från Danmark och inte från Italien som man kunnat tro och det tar lång tid... Verkar vara en ganska enkel reparation om det nu inte dyker upp nåt annat som jävlas...

Visa din fika!
Vilka bönor använder du?
Jag tycker Molinari ger bäst crema och arom i en espresso, Lavazza är hyfsade medan alla svenska så kallade ”espresso-bönor” är hopplöst mycket sämre. Segafredobönor som är populärt på många caféer i Alperna, har jag också provat och de är väl sådär. Det också sällsynt att man får en anständig espresso i Österrike eller Frankrike, men i Italien är det undantag om man inte får det.:coffee:
Använder en DeLonghi maskin.

Tillbaka
Topp