Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Vi funderar på Åre på sportlovet v7. När brukar tågbiljetterna släppas? Vilka tågbolag kör sträckan? Vad kostar det ungefär (2vux, barn 12 och 14)? Är det svårt att få tag på biljetter? Hur mycket packning kan man ha med?
Nä, och det är blivit lidande med de nya fantastiska digitala incheckningarna. MEN, det finns hopp. Tidigare fanns lite olika receptioner med hängmöjlighet. På i princip alla utlämningsställen som jag känner till så finns det bagageförvaring som du nämner. Där finns även toaletter etc. Det kan bli trångt där, men ivarjefall lite värme och skydd. Vår rutin är att vi stiger av tåget klädda för skidåkning. Tar oss på lämpligt sätt till rätt incheck (taxi/skidbuss/gå). Lämnar bagage där, tar sen med skidor till backen och hankar oss fram tills SMS om nyckel kommer. Kan vara bra att ta med hänglås om man vill låsa in något i de bagageburar som finns. Frukost funkar som sagt fint att ta direkt på stationen på morgonen. Går även att köpa lunchprylar där (baguetter, sallader, korv...) ifall ni inte har den gigantiska lunchbudgeten som kan behövas för en familj som ska äta på servering. Sen kan det bli lite trixigt på hemresan. Samma sak men omvänt. Det luriga är väl att underhålla barnen samtidigt som det ska städas. Så bra om slutstäd ingår. Även värt att boka lakan/handdukar som annars kan vara drygt att bära på.Hur löser ni in-checkning/ut-checkning från en stuga om ni tar tåget? Dom tiderna är ju inte direkt synkade med tågtiderna. Jag får inte riktigt ihop logistiken där... Bagageförvaring förstår jag men blir det inte bökigt ändå, speciellt för en familj med små barn.
Har stationen i Åre bra bagageförvaring? Stort ställe och många resande med stort bagage; borde finnas, eller?Hur löser ni in-checkning/ut-checkning från en stuga om ni tar tåget? Dom tiderna är ju inte direkt synkade med tågtiderna. Jag får inte riktigt ihop logistiken där... Bagageförvaring förstår jag men blir det inte bökigt ändå, speciellt för en familj med små barn.
Ja, ,men nja, logistisk inte så lyckat när man sen ska hämta nycklar och jox och det är inte riktigt dimensionerat för sportlovsveckor.Har stationen i Åre bra bagageförvaring? Stort ställe och många resande med stort bagage; borde finnas, eller?