Jäst
Medlem
Hur snösäkrar ni era jackor utan mudd med tumhål?
Jag har ett litet dilemma som jag skulle vilja ha er input på.
Jag är på jakt efter en ny skidjacka, och jag har märkt att många av jackorna saknar mudd med tumhål. Ni vet, det där extra tyget vid ärmsluten som man kan sticka tummen igenom. Har alltid haft jackor med dessa tumhål men eftersom så många jackor verkar sakna denna funktion börjar jag undra om det finns en anledning till varför man inte skulle vilja ha en sådan jacka.
Så här tänker jag:
Fördelar med mudd med tumhål:
???
Så min fråga till er är:
Vad tycker ni?
Har ni några erfarenheter att dela med er av när det gäller skidjackor med eller utan muddar med tumhål?
Finns det några smarta knep för att snösäkra jackor utan muddar med tumhål?
Ska åka ner och säsonga i alperna, ifrån vad jag har läst verkar det som att följande "specifikationer" är att föredra:
- 3 lagers skaljacka
- Vattenpelare på över 20 000 mm
- Innerficka för telefonen
Tips och input på jackor mottages tacksamt!
mvh
Jag är på jakt efter en ny skidjacka, och jag har märkt att många av jackorna saknar mudd med tumhål. Ni vet, det där extra tyget vid ärmsluten som man kan sticka tummen igenom. Har alltid haft jackor med dessa tumhål men eftersom så många jackor verkar sakna denna funktion börjar jag undra om det finns en anledning till varför man inte skulle vilja ha en sådan jacka.
Så här tänker jag:
Fördelar med mudd med tumhål:
- Snöskydd: Som jag nämnde tidigare, kan mudd med tumhål hjälpa till att hålla snön ute och hindra den från att tränga in i jackan om man ramlar eller är ute i blåsigt väder. Det är ju aldrig roligt att bli kall och blöt!
- Varmhållning: Tumhålsmuddar kan också hjälpa till att hålla handlederna varma genom att förhindra kall luft från att tränga in i jackan. Det kan vara riktigt skönt när det är kallt ute.
???
Så min fråga till er är:
Vad tycker ni?
Har ni några erfarenheter att dela med er av när det gäller skidjackor med eller utan muddar med tumhål?
Finns det några smarta knep för att snösäkra jackor utan muddar med tumhål?
Ska åka ner och säsonga i alperna, ifrån vad jag har läst verkar det som att följande "specifikationer" är att föredra:
- 3 lagers skaljacka
- Vattenpelare på över 20 000 mm
- Innerficka för telefonen
Tips och input på jackor mottages tacksamt!
mvh