Bästa Bollon i Åre

Bästa Bollon i Åre
Hej! Pasta Bolognese är ju den ultimata skidåkarmaten! Har ätit hur många som helst och lagat ännu fler(kock till yrket)!
Men; vilken krog på Åreskutan har den bästa Bollon, vart får man mest/bäst för pengarna! Dom flesta bergskrogarna har väl inte öppnat än men fyll gärna på med omdömen när ni hittat nåt schysst under vintern! 🍷

Bästa Bollon i Åre
Nej nej nej, pasta pomodoro eller pasta med tomatsås om vi ska prata svenne bananska är överlägset bolognese. Det är så busenkelt så det i princip är omöjligt att misslyckas med till skillnad från bolognese som typ alla svenska hak misslyckas med. Förutom enkelheten är pomodoro billigt och passar alla inkl. såna där veganska kommunister 🤪

Bästa Bollon i Åre
Hej! Pasta Bolognese är ju den ultimata skidåkarmaten! Har ätit hur många som helst och lagat ännu fler(kock till yrket)!
Men; vilken krog på Åreskutan har den bästa Bollon, vart får man mest/bäst för pengarna! Dom flesta bergskrogarna har väl inte öppnat än men fyll gärna på med omdömen när ni hittat nåt schysst under vintern! 🍷
Har aldrig hört någon kalla det "Bollon" 😄

La Gondola vid Olympiaplatån har oslagbart godast pasta på Åreskutan.

Bästa Bollon i Åre
Nej nej nej, pasta pomodoro eller pasta med tomatsås om vi ska prata svenne bananska är överlägset bolognese. Det är så busenkelt så det i princip är omöjligt att misslyckas med till skillnad från bolognese som typ alla svenska hak misslyckas med. Förutom enkelheten är pomodoro billigt och passar alla inkl. såna där veganska kommunister 🤪
Fast enklast är Pasta rouge - nytt mönster varje dag.

Bästa Bollon i Åre
Fast enklast är Pasta rouge - nytt mönster varje dag.
Mjo, men det beror lite på om du med pasta rouge menar populärnamnet på (i pastagenren) styggelsen som fattiga studenter äter eller Pasta rouge som i något en italienare hade kunnat godkänna som pasta :unsure:

Den förra ja, den senare nej.

Men nu ska jag inte sabba TS seriösa tråd och frågeställning om Åre's bästa bollon (som var ett nytt begrepp även för mig). Om någon är sugen på mitt mästerliga Bologneserecept så hojta :)

Mvh
Kul på fest!

Tillbaka
Topp