Goggles till barn med utbytbar lins.

Leafy

Aktiv medlem
Hej.

Grabben på snart 6 år har ett par Cébé goggles idag men de funkar inte alls då han tycker solen blir alldeles för skarp i dem.

Finns det något bra ni kan rekommendera med utbytbara linser så att jag kan anpassa det för han beroende på väder? Tycker inte jag hittar något vettigt.

Tja! baserat på hans ålder tycker jag det låter både lättare och smidigare att ha två par goggles, ta med de andra i ryggan bara och växla när vädret växlar.

Så istället för att köpa en med utbytbar lins så köp en fast ram som komplöetterar det han har idag, sen kan ni ladda på lite mera med något mera avancerat framöver :)

Tja! baserat på hans ålder tycker jag det låter både lättare och smidigare att ha två par goggles, ta med de andra i ryggan bara och växla när vädret växlar.

Så istället för att köpa en med utbytbar lins så köp en fast ram som komplöetterar det han har idag, sen kan ni ladda på lite mera med något mera avancerat framöver :)

Varför tänkte jag inte på det, så får det bli.
Man har ändå ryggsäcken packad och med för att hålla dem små glada så det var en riktig tankevurpa av mig.

Vår son på nu snart 7 har åkt med Spektrum Templet junior i två säsonger och varit väldigt nöjd, stor uppgradering från första Bliz som kanppt blev använda.

Har dock aldrig blivit av att jag köpt till någon mer lins än den som följde med, tror det var dessa med denna lins. Nu verkar det finnas fler att välja på.

Vår son på nu snart 7 har åkt med Spektrum Templet junior i två säsonger och varit väldigt nöjd, stor uppgradering från första Bliz som kanppt blev använda.

Har dock aldrig blivit av att jag köpt till någon mer lins än den som följde med, tror det var dessa med denna lins. Nu verkar det finnas fler att välja på.
Tack för tipset, jag ska ner till SnöoSjö här i dagarna så han får hänga på så provar vi ut ett par till han, vill gärna att de ska sitta bra med hjälmen och hans ansiktsform så det inte blir något onödigt krångel med sånt = gnäll och förstörd dag :).
De befintliga har en mer gul/klar lins så jag tänkte införskaffa ett par för soliga dagar så har vi det mesta täckt sen.

Här tillsammans med någon k2 hjälm. Dock lite isigt pga snökanoner, men inget att beskylla glasögonen för;)
IMG_5611.jpeg

Har tre skidåkare (7,9,11), fullt i ryggsäcken om jag haft dubbla till alla.
Gillar inte Skistars märke EQPE, men än så länge har deras Jr goggles med magnetiska linser fungerat utan gnäll och imma. Dock är magneterna lite svaga (?) eller så är de inte vana vid dem, när de tar av sig dem följer bara linsen med ibland… Men de har fungerat hittills iaf.

Tillbaka
Topp