Skidor till en 10 Ă„ring 🎿

beggan

Medlem
Hej,
Behöver lite hjÀlp med att vÀlja skidor till en kille pÄ 10 Är.

Han Àr 152cm lÄng och Äker idag pÄ ett par twintips frÄn Völkl. Han Äker mest pist eller utanför pisten, ingen parkkille.

Jag vill pÄstÄ att ett par all mountain skulle passa honom bÀttre och vara mer utvecklande Àn twintips. Vi Äker cirka 20-25 dagar per Är, han Äker obehindrat i alla typer av backar.

Jag har tittat pÄ mantra eller mindbender junior. Men har ni tips pÄ nÄgra andra bra juniorskidor?

Tack pÄ förhand.

Åker sjĂ€lv pĂ„ Head Kore 93 och stortrivs med dem och tittat pĂ„ massa skidor inkl Head Kore 87 jr till dottern nĂ€r hon vĂ€xt ur sina Fischer Nightsticks nĂ€sta Ă„r. Kortaste lĂ€ngden var tyvĂ€rr för lĂ„ng sĂ„ fĂ„r vĂ€nta nĂ„t Ă„r till dock med just dem, men för er finns det bra lĂ€ngder đŸ‘ŒđŸŒ Lagom bredd och radie för oss iaf och kĂ€nns de som mina Ă€r de bra 😁

NÀr vi köpte till min son hÀrom Äret sÄ tittade vi just pÄ Extrem roots och Mantra. Det blev ett par begagnade Blizzard Cochise 158 och han Àlskar dem! I och utanför pisten. SÄg nu att det lÄg nÄgra pÄ köp/sÀlj men140 Àr kanske lite kort?

NÀr vi köpte till min son hÀrom Äret sÄ tittade vi just pÄ Extrem roots och Mantra. Det blev ett par begagnade Blizzard Cochise 158 och han Àlskar dem! I och utanför pisten. SÄg nu att det lÄg nÄgra pÄ köp/sÀlj men140 Àr kanske lite kort?

Tack för input! Ja, 140 blir nog tyvÀrr lite kort. TÀnker att dom ska vara ungefÀr lika lÄnga som han.

SGN Rabbagast Àr en suverÀn skidor till kids. En av fÄ som som passar till bÄde park, pist och freeride. LÀngsta dock 145. Storebrorsan Rakkar börjar i 155.

Det roliga med barnen Àr att de blir nöjda oavsett vilken skida du vÀljer. SÄ lÀnge topsheeten Àr inte helt off.

Det roliga med barnen Àr att de blir nöjda oavsett vilken skida du vÀljer. SÄ lÀnge topsheeten Àr inte helt off.
HÄller med, varför överanalysera skidval till en 10-Äring (no offense)
Dom kör med det som sitter under pjÀxorna
Men köp ett par coola skidor sÄ Àr hÀlften vunnet
Har en 17-Ă„ring hemma som fortfarande vĂ€ljer skidor efter grafik.... och det blir alltid Armada đŸ‘č

HÄller med, varför överanalysera skidval till en 10-Äring (no offense)
Dom kör med det som sitter under pjÀxorna
Men köp ett par coola skidor sÄ Àr hÀlften vunnet
Har en 17-Ă„ring hemma som fortfarande vĂ€ljer skidor efter grafik.... och det blir alltid Armada đŸ‘č
Jag hÄller med, men tÀnker mest att man kanske utvecklas mer med en annan typ av skida Àn twintip.

Vi kollade gemensamt ikvÀll pÄ skidor och han valde ett par mindbender junior. Dom var tydligen coolast! Tack för alla era inspel :)

Historiskt sÄ har Mantra jr ansetts varit dom klart bÀsta junior allmountain skidorna för kidsens utveckling. Nu har det kommit rÀtt mycket bra jr skidor frÄn andra tillverkare, nÄgra nÀmns hÀr ovan men jag skulle lÀgga till Black crows utbud av jr skidor.

Min röst blir Extrem roots. Men oavsÀtt sÄ hade jag monterat nÄgon typ av rÀlsbindning dÀr du kan justera bÄde tÄ och hÀl del typ hyrbindning (Marker demo eller Look konect).
Kidsen vÀxer, blir lÀttare sÀlja vidare nÀr du kan justera bindning till olika storlekar pÄ pjÀxor.

Hej,
Behöver lite hjÀlp med att vÀlja skidor till en kille pÄ 10 Är.

Han Àr 152cm lÄng och Äker idag pÄ ett par twintips frÄn Völkl. Han Äker mest pist eller utanför pisten, ingen parkkille.

Jag vill pÄstÄ att ett par all mountain skulle passa honom bÀttre och vara mer utvecklande Àn twintips. Vi Äker cirka 20-25 dagar per Är, han Äker obehindrat i alla typer av backar.

Jag har tittat pÄ mantra eller mindbender junior. Men har ni tips pÄ nÄgra andra bra juniorskidor?

Tack pÄ förhand.
Völkl Mantra Àr kanon för barn. Men han bör nÀstan ha 158 cm Mantra om han Àr 152 cm lÄng.

Tillbaka
Topp