Resa inrikes i japan

Resa inrikes i japan
Hej, jag kommer flyga mellan Tokyo och Sapporo med flygbolaget peach på söndag och undrar om det finns någon som har erfarenhet av det flygbolaget?

På deras hemsida verkar det som att man endast får ha skidor, pjäxor och stavar i skidväskan, vilket ställer till det för mig då jag tänkt ha lavinryggsäck och allt jag ska ha med mig på resan i den.

Resa inrikes i japan
Hej,

Tips är att ha lavinryggsäcken som handbagage för att kunna visa upp systemet som sitter i, spelar ingen roll om det är gas eller el. Enligt alla (?) flygbolag får inte lavinryggsäcken vara som incheckat om det skulle hända något under flygturen.

Vi flög samma tur för 2v sedan med ryggsäcken som handbagage då var det inga problem.

Resa inrikes i japan
Jag skulle överväga att skicka skidor och bagage med svarta katten, Yamoto. De skickar dörr till dörr i hela japan med grymt bra priser. Då kan du resa lätt och bagaget är framme på hotellet när du kommer fram.

Resa inrikes i japan
Japaner älskar regler de kommer att kräva att du har en print på IATA godkännande att flyga med lavinryggan. Även om du står som nummer 37 i kön med en likadan rygga som alla andra. Vidare är relativt många av säkerhetspersonalen ganska bryska i hanterande av dessa; ergo se till att den inte löser så lätt, jag brukar skruva ur patronen något och se till att den är säkrad när jag ska genom en säkerhetskontroll så en eventuell olycka inte slutar med en uppblåst säck.

Resa inrikes i japan
Japaner älskar regler de kommer att kräva att du har en print på IATA godkännande att flyga med lavinryggan. Även om du står som nummer 37 i kön med en likadan rygga som alla andra. Vidare är relativt många av säkerhetspersonalen ganska bryska i hanterande av dessa; ergo se till att den inte löser så lätt, jag brukar skruva ur patronen något och se till att den är säkrad när jag ska genom en säkerhetskontroll så en eventuell olycka inte slutar med en uppblåst säck.
Ingen aning om hur japanerna jobbar, men det är väl aldrig en bra idé att ha patronen inskruvad när man flyger? Står väl till och med i instruktionerna att man inte ska ha patronen iskruvad när man flyger?

Resa inrikes i japan
Så är det, men IATA reglerna är ganska fyrkantiga. Är patronen lös räknas den helt plötsligt som ”farligt” farligt-gods. Tar själv lös den efter kontroll, innan jag går ombord på flyget.

Tillbaka
Topp