Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Taskigt att racka ner på någon stackare som är färgblind, har dyslexi och uselt minne och inte fått använda sina pjäxor alls på 15 år!Känner nog att denna hör hemma här, även om säljaren (förhoppningsvis) är ovetandes om att kartongen och pjäxa inte hör ihop Visa bilaga 29079
Kan bara hålla med! Ser ofta annonser med begagnade skidor här eller Blocket med årsmodeller från 3-5 år bak i tiden, inklusive ganska standard bindningar, som säljs dyrare än vad du kan hitta nya 23/24 eller 22/23 årsmodeller på rea (inklusive standardbindning).Vad är ett par begagnade skidor från förra säsongen värda?
Tycker det är många annonser ute där skidorna är använda en hel vinter(säsongarlagg) med mycket lagningar och ett ordentligt slitage för 6000kr eller mer!
I min mening är skidor åkta på ca 80-100 dagar rejält bultade och typ inte värda mer än någon tusenlapp.
Har jag fel? Vad tycker ni skidor som är ordentligt beprövade är värda?
Det där ser jag med. Men den är svår, köper man feta offpistlagg i butik är det ju 10.000 med bindning. Så jag fattar att man vill ha tillbaka ca 50% om man säljer de ett år senare. Men köper man de genom att skrapa internet(som en annan) kostar samma skidor ca 60% av priset i fysisk butik. Inte direkt så att jag vill köpa ett par begagnade för nästan samma samma pris som nya skidor på conrad. Köper man de nya kan man även dra av de på firman ;-)Kan bara hålla med! Ser ofta annonser med begagnade skidor här eller Blocket med årsmodeller från 3-5 år bak i tiden, inklusive ganska standard bindningar, som säljs dyrare än vad du kan hitta nya 23/24 eller 22/23 årsmodeller på rea (inklusive standardbindning).
Många Bengt till salu nu.Man borde kanske inte... men litet roligt är det. Hade jag tänkt på det själv först så kanske Bengt Chetler dykt upp som ny användare här...OK pris iofs.
![]()
Säljes: Atomic Bengt Chetler 100
Knappt inkörda Atomic Bent Chetler 100, 180cm. Väldigt fina och har en Marker Jester 18 monterad för en 2www.freeride.se
Får du motsvarande kit (inkl. bindningar och hudar) nytt för 820 EUR?Hum, 7000 för 5 år gamla skidor eller köpa helt nya med samma set up på din närmaste tyska onlinebutik för 820 €? ROSSIGNOL SUPER 7 HD 2019
Oanvända i förpackning och ändå rost. Det låter inte kul. Kan det blir så? Brukar det inte vara plast runt skidor?![]()
Säljes: Fynd! Helt oanvända Sandströms Strimlein stålkant!
Unika, helt oanvända Sandström Strimlein 195cm, stålkant! Inte ens borrat för bindning! Helt oanv&awww.freeride.se
"vill helst ej skiljas från dem"
Bra anledning att lägga ut dom på annons!![]()
De där är tillverkade långt innan skidfabrikerna började plasta in skidor.Oanvända i förpackning och ändå rost. Det låter inte kul. Kan det blir så? Brukar det inte vara plast runt skidor?
Jag trodde det var turskidor med stålkantDe där är tillverkade långt innan skidfabrikerna började plasta in skidor.
Fina lagg! Nästan synd att han inte vill skiljas från dom...![]()
Hon har en butik i Rättvik och säljer en hel del saker till höga priser. Tror inte hon har koll.www.facebook.com
4500 för 20ish år gamla skidor??
Dynastar InSpired för er som inte kan öppna länken
Jag tyckte det var lite komiskt att se henne försöka sälja Crazy creek brädor till Jones priser.Har slängt ut henne från min grupp. Gammalt skräp till oskäliga priser.
Jag kollade litet den fär gruppen. Måste nog säga, att begagnade snowboard grejor tycks vara mycket mycket dyrare än i Finland. T.ex. nån begagnad Bataleon bräda 3000 kr!Hon har en butik i Rättvik och säljer en hel del saker till höga priser. Tror inte hon har koll.
Nu sänkt pris.Annons på blocket
3300 för ett par 2018-skidor. Låter dyrt. Ni som har koll, vad skulle ett rimligt pris vara på dessa laggen, förutsatt dom är i ok skick.
Priserna hon har är inte typiska priser för Sverige. Hon har noll koll och tyvärr lyckas hon säkert lura en och annan som inte heller har koll.Jag kollade litet den fär gruppen. Måste nog säga, att begagnade snowboard grejor tycks vara mycket mycket dyrare än i Finland. T.ex. nån begagnad Bataleon bräda 3000 kr!
Men känns väl som det fortfarande är i överkant. 1500 kr kanske man kan geNu sänkt pris.
Ja, det är ju oftast familjehuvuden som spara pengar när det gäller saker som inte används så ofta, börjar man leta på diverse secondhand- och loppmarknader i tron att det är billigast så. Hon är säkerligen rätt sån själv och prissätter sakerna efter nypriset på produkten (såg när jag var å utforskade hennes affärer i FB att hon frågade efter det i en annans säljannons)Det är där priserna blir lite onödigt höga ibland. Jag skyddar inte henne med detta utan tycker att hon behöver visa lite mer professionalism när man säljer såpass nischade saker.Priserna hon har är inte typiska priser för Sverige. Hon har noll koll och tyvärr lyckas hon säkert lura en och annan som inte heller har koll.
Får jag fråga hur hon reagerade? Har nämligen en kollega ifrån trakten som menar att hon är en riktigt "osmidig" typ.Har slängt ut henne från min grupp. Gammalt skräp till oskäliga priser.
Ingen reaktion alls. Har även pratat med admin med den stora gruppen om henne.Får jag fråga hur hon reagerade? Har nämligen en kollega ifrån trakten som menar att hon är en riktigt "osmidig" typ.
Håller med, men nyaste uppdateringen av Kendo är inte så värst många år gammal.Man vill ju inte vara sån men detta paket fanns nyss hos Conrad för 520 euro tills Kendo tog slut. Därmed inte sagt att priset kan bli ok efter mindre prut. Fast modellen är på utgång efter mååånga år.
![]()
Säljes: Völkl Kendo 88 som nya
Jag säljer mina Völkl Kendo 88 efter bara fem dagars användning på grund av skada. De är 170 cwww.freeride.se
Och precis samma skida kommer att leva vidare som Mantra 88.Håller med, men nyaste uppdateringen av Kendo är inte så värst många år gammal.
Och precis samma skida kommer att leva vidare som Mantra 88.
Undrar hur man kan köpa fel skidor när man beställer ett par Stöckli för närmare 20kkr.![]()
Säljes: Stöckli Laser GS
I princip nya Stöckli Laser GS, 185 cm, säljes pga felköp. Knappt åkta på. Rekommenderad bindwww.freeride.se
eller samma/motsvarande ifrån norrköping, nyfixade och med garanti för 5000sek mindre:
ps/vänligen notera att jag inte har nån affilliation med 'alpinbutikennorr'. /dsStöckli Laser GS 2022/2023 | Alpinbutiken Norrköping AB
Begagnat Alpint Stöckli Laser GS inkl SRT12 GW bindningar Ord. pris: 16 500 kr. Pris: 9 600 kralpinbutikennorr.se
Ffa lär det ju gå att lämna tillbaks på öppet köp om det nu blev felUndrar hur man kan köpa fel skidor när man beställer ett par Stöckli för närmare 20kkr.
Snarare ”jag har lagt upp en bild och skyller på ”felköp” för att lura någon stackare”
Var ett par år sedan en bluffmakare sålde Laser AX till förmånligt pris pga nån skada vederbörande ådragit sig.
Jag vill påstå att det inte lör finnas någon som ”felköper” ett par Stöckli skidor. Speciellt inte om man lägger upp en annons som helt ny medlem.