Var är bilden tagen? (Regler i 1:a inlägget)

I väntan på att någon kvinna vill ta möjligheten så får ni andra liftspanare fundera på vad heter liften?

Bilagor

• 20240217_092302.jpg
    20240217_092302.jpg
    1.2 MB · Besök: 76
  • 20240217_100202.jpg
    20240217_100202.jpg
    849.1 KB · Besök: 82
För många många år sedan lade jag in en apfelstrudel i ”Visa din fika” som jag intog i restaurangen på Jochpass. Tror man nästan ser restaurangen i nedre delen av bilden, eller?

/MM

För många många år sedan lade jag in en apfelstrudel i ”Visa din fika” som jag intog i restaurangen på Jochpass. Tror man nästan ser restaurangen i nedre delen av bilden, eller?

/MM
Jajamän, precis så är det! Din tur igen @Mountain_Man

Några steg tidigare hade jag den här ovana vyn av (Klein) Titlis.
IMG_6409.JPG

IMG_2487.jpeg

Torgon? La Jorette för att vara precis.
Edit: på annan karta står det Les Fignars. 🤷‍♂️ Kärt barn?

Helt rätt. I utkanten av Les Portes du Solei på en brant sluttning med utsikt mot Genevesjön ligger Torgon. Jag var där första gången för omkring 20 år sedan och då gick liftarna. Jag vill minnas att utsikten från toppen var fantastisk, kändes verkligen som man stod på kanten av alperna, vilket man faktiskt gör. Nu var jag där igen förra året och kunde konstatera att liftarna var stängda, linor och stolar nedmonterade. Men en fin startpunkt för skitouring, upp till toppen och hela Solsystemet blir tillgängligt. Tyvärr ingen skidåkning för mig denna gång …

Över till dig Kalle! 👍

/MM

PS. Bilden ovan är ”lånad”. DS

Senast ändrad:
Det skulle vara kul om ni var på väg upp mot Kebnekaises sydtopp ... men jag tror det är lite brantare sluttningar där, men iofs. kan en mobilkamera ställa till det rejält med perspektivet! :)

Tillbaka
Topp