Sälen imorgon 21 april, hur är föret?

skidmannen

Aktiv medlem
Imorgon är det sista dagen Lindvallen mm har öppet i Sälen. Funderar på att sticka dit över dagen men har ingen aning om föret. Slask och kladd är kul, is är hemskt och jag har ingen aning om hur det är. Har det tinat och fruset till betong rakt igenom eller?
IMG_7730.jpeg

Föret är bra. Väntade mig betong eller slask, men det är som att åka på vilken vinterdag som helst. Kom nysnö natten till fredag. Minus på nätterna och några + på dagen. (Hundfjället).

Imorgon är det sista dagen Lindvallen mm har öppet i Sälen. Funderar på att sticka dit över dagen men har ingen aning om föret. Slask och kladd är kul, is är hemskt och jag har ingen aning om hur det är. Har det tinat och fruset till betong rakt igenom eller?

Kom du iväg och fick en bra säsongavslutning ?

Avslutade min där idag och det var faktiskt en av mina bästa "pist" dagar ever
Strålande sol och greppig manchester till lunch och ett slätt parkettgolv resten av dagen., inge folk.
Skulle rulla hem efter lunch men la åk på åk och vips var klockan över fyra.
tror det var första gången jag var ensam i Gustavsbacken vid ett tillfälle.
Slipade på tekniken och körde in de nya pjäxorna.
Riktigt grym avslutning

Kom du iväg och fick en bra säsongavslutning ?

Avslutade min där idag och det var faktiskt en av mina bästa "pist" dagar ever
Strålande sol och greppig manchester till lunch och ett slätt parkettgolv resten av dagen., inge folk.
Skulle rulla hem efter lunch men la åk på åk och vips var klockan över fyra.
tror det var första gången jag var ensam i Gustavsbacken vid ett tillfälle.
Slipade på tekniken och körde in de nya pjäxorna.
Riktigt grym avslutning
Jodå, jag var också där. Det var noll kö, perfekta pister och i stort sett allt öppet utom någon mindre restaurang och värmestuga och nån släplift som gick på halvfart. Till och med offpisten var åkbar på sina ställen. Väggen var som ett salsgolv, nästan fånigt slätt och lättåkt. Sist jag åkte pist var i Oppdal, så inte riktigt årets pist-topp, men klart Sälen-pist-topp!
I december öppnar det igen, med betydligt färre och isigare backar, vidrigt väder, men mycket mer folk. Nyhetens behag, äntligen vinter :).

Fråga: Hörde rykten om att det fortfarande finns gott om snö i Sälen trots att liftsäsongen är över.

Skulle det fungera att åka upp och topptura nu till helgen 3-5 maj? Chansning då jag inte har möjlighet att komma iväg längre norrut.

Snö finns det garanterat. Sedan är väl frågan om hur petig man är.. Jag hade gladeligen åkt om jag haft möjlighet..

Det finns garanterat snö att åka på. Alla backar var jättefina förra helgen, mer snö än vad det är på hela säsongen vissa år. Det var även gott om snö i terrängen, man kunde åka offpist överallt, men det var ju inte direkt något kallpuder.

Tillbaka
Topp