Följ med i videon nedan för att se hur du installerar vår webbplats som en webbapp på din startskärm.
Notera: This feature may not be available in some browsers.
Många av mina kompisar i din storlek kör med Nitro magnum wide. Förr var ju standard tipset för lite tyngre åkare Libtech skunkape. Där har du två brädor att börja kolla på. Hoppas du hittar något. Såg att standtall.se hade bra pris på nitro magnum just nu.Söker en bräda för åkning i pist/offpist kanske lite små hopp. Är 189m väger lite över 100kg
Hur stora fötter har han?Söker en bräda för åkning i pist/offpist kanske lite små hopp. Är 189m väger lite över 100kg
Då har han flera alternativ! Någon mid-wide bräda räcker väl! Så, absolut inte Nitro Magnum eller Skunk Ape.
255-265 där den är smalastDå har han flera alternativ! Någon mid-wide bräda räcker väl! Så, absolut inte Nitro Magnum eller Skunk Ape.
P.S. För 43 fötter, någon bräda 161-165 lång, midjemått 255 - max. 265, Helst minst camber mellan fötter.
255-265 där den är smalast?
De är tillräckligt med breda för 43 fötter. Om han är jäte skicklig, så en mycket bredare kunde vara fin för ec-typ carving, men då tråkig för park.255-265 där den är smalast
De är tillräckligt med breda för 43 fötter. Om han är jäte skicklig, så en mycket bredare kunde vara fin för ec-typ carving, men då tråkig för park.
Visa bilaga 34897De är tillräckligt med breda för 43 fötter. Om han är jäte skicklig, så en mycket bredare kunde vara fin för ec-typ carving, men då tråkig för park.
Vad mens med det?Tycks vara en freestyle bräda med 0,0 setback.
Tell me more!Kanske en GNU banked country 162? Jag råkar ev. ha en till salu…![]()
Full twin. Hej hej hej, nu borde man veta, hurudan bräda man vill och behöver, och hur skiclig är åkaren. Annars blir det här omöjligt. Skojar (trollar) någon nu?Vad mens med det?
Har åkt i 30år men har inte koll på alla siffror och termer..Full twin. Hej hej hej, nu borde man veta, hurudan bräda man vill och behöver, och hur skiclig är åkaren. Annars blir det här omöjligt. Skojar (trollar) någon nu?
Om inte han är intresserade så är jag det!Kanske en GNU banked country 162? Jag råkar ev. ha en till salu…![]()
Då har du en spännande framtid framför dig. Det har hänt MYCKET sen den där brädan designades.Har kört på denna sen jag minns inte när, har trivts med den
Visa bilaga 34901
Har senaste åren spenderat tid med att bromsa kids i lina samt följt efter dem i ”skogsbanor”..börjar nu få börja åka ”själv” igen..blir lokala backar i Västerbotten och gränsen/hemavan/tärnaby på sportlov/påsklov. Håller inte till i parken men gillar att hoppa på kullar och hopp, åker mest pist och utanförFör att kunna ge ett bra och konkret svar om vad du ska titta på så är det väldigt relevant att veta vad du gillar att åka. Och var. Din längd, vikt och skostorlek gör att du har ganska mkt att välja på idag. Själv har jag för närvarande 8 brädor plus Splitboard och alla är olika bra på olika saker. Från smala till breda.
Tyvärr så kan du väldigt ofta få tips som är baserade på vad man hört snarare än egna upplevelser. Ett brädtest på sprutsnö bland en miljon andra människor tillåter inte direkt att testa brädan till dess fulla potential.
Skulle vilja påstå att profil(camber, flat eller hybrid etc) och känsla är det som är viktigast att prata om först. Annars kan du få tips som tar dig i helt fel riktning.
Efter att ha åkt snowboard sen 1989 skulle jag nog vilja säga att jag lärt mig ett och annat om att verkligen få köra en bräda över en längre period.
Så? Let’s go. Vad vill du att brädan ska kunna göra(förutom pist, pow och hopp dvs all mountain freeride) och hur vill du att den ska kännas? Var ska du åka och hur åker du? Carvear hårt? Leker omkring i sidehits? Bombar backar?
Lutar mot att slå till på GNU-brädan som föreslogs ovan. Den var snyggHar senaste åren spenderat tid med att bromsa kids i lina samt följt efter dem i ”skogsbanor”..börjar nu få börja åka ”själv” igen..blir lokala backar i Västerbotten och gränsen/hemavan/tärnaby på sportlov/påsklov. Håller inte till i parken men gillar att hoppa på kullar och hopp, åker mest pist och utanför
Är den där brädan en gammal Burton Canyon? Vilken längd? Jag tycker det är en jätte jäte bra bräda, jag kunde köpa den från dig! Vilken längd? Men, den är kanske litet för bred för dig. Kanske en cm smalare, och litet nose rocker?Har kört på denna sen jag minns inte när, har trivts med den
Visa bilaga 34901
Det är en sjukt bra bräda. Så absolut värt ett köp.Lutar mot att slå till på GNU-brädan som föreslogs ovan. Den var snygg![]()
Det åker jag mest i släplift för att varieraOk, hur viktigt är det är åka switch?
Switch kan man ju aka med vilken bräda som helst. Jag har en Jones Hovercraft, åker toeside varje traversering. Så, om det annars sku bli en heel side travers, då åker jag switch. Problemet kan bli bara, om man vill hoppa litet större och vill landa switch.Ok, hur viktigt är det är åka switch?
Alltså. Ja? Men det är betydande skillnader mellan en direktionell bräda och en direktionell twin när det kommer till flex. Inte bara när det kommer till formen. Åker man inte switch annat än vid traversering som du skriver är det ju klart onödigt att ha mycket tail som på en direktionell twin. Speciellt om man gillar att åka puder.Switch kan man ju aka med vilken bräda som helst. Jag har en Jones Hovercraft, åker toeside varje traversering. Så, om det annars sku bli en heel side travers, då åker jag switch. Problemet kan bli bara, om man vill hoppa litet större och vill landa switch.
Jamen dåså. Tycker det låter strålande att titta på en banked country isåfall.Det åker jag mest i släplift för att variera![]()
Yes, jag har skickat iväg den idag =)Blev det en bankad land?
Hahaha! Det finns alltid en lucka. Jag har minst 5.Yes, jag har skickat iväg den idag =)
Ångrar mig lite redan men måste ju sälja av ngt för att finansiera fortsatt missbruk. Om jag anstränger mig kan jag ev. se en liiiten lucka i quivern nu som kan täppas till under black friday eller efter demo-dagarna i sälen