Skidåkning Näsfjället?

Mountain_Man

Aktiv medlem
Skidåkning Näsfjället?
Näsfjället (Dalarna, strax norr om Sälenfjällen) har vad jag förstått inte haft skidanläggningen igång de senaste vintrarna. Men ... någon som varit där och "turat", känns som det vore finnas intressanta möjligheter (om inte snöskotrarna tagit över fjället)?

/MM

Skidåkning Näsfjället?
Jag var där och turade lite för två år sedan. Ensam förutom några skotrar som körde.
Mysig och enkel tur, men givetvis inte några fallhöjdsmeter att skryta om.

Skidåkning Näsfjället?
I samma veva kan man ta någon natt i Björnholmsstugan i södra fulufjäll och ta åken runt stugan. Skogen där kan bjuda på korta men roliga åk. Brukar vara gott om snö i skogen.
Stugan är riktigt mysig, runt 10 bäddar med vedspis och kamin. Länstyrelsen som driver den.

Bilagor

• IMG_0341.webp
    IMG_0341.webp
    65.5 KB · Besök: 98
Skidåkning Näsfjället?
Näsfjället (Dalarna, strax norr om Sälenfjällen) har vad jag förstått inte haft skidanläggningen igång de senaste vintrarna. Men ... någon som varit där och "turat", känns som det vore finnas intressanta möjligheter (om inte snöskotrarna tagit över fjället)?

/MM
Var där för några år sedan och turade upp på toppen (som hade varit omöjlig att identifiera om inte ”toppröset” fanns där….
Väääääääldig platt fjäll som tyvärr inte bjöd på någon speciellt upphetsande åkning när jag var där…..
Men om det snöar kan man säkert hitta några korta repor att roa sig med…..

Skidåkning Näsfjället?

/MM
Var där förra veckan hela fjället för oss själva. Blev ett antal turer på hudar upp på fjället med fina åk i orörd (dock mestadels bristande skare) natur. Kan klart rekomderas om man inte har för stora krav på fallöjd och branta berg. /Klas ifrån Göteborg

Tillbaka
Topp